ویرگول
ورودثبت نام
mehdi sherafat
mehdi sherafat
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

جا نزنیم!


خیلی از ورزشکاران و بدنسازان ممکن است که با طولانی شدن مسیر دست یابی به اهداف از ادامه راه خود سر باز زنند. همچنین خیلی از افرادی که به تازگی بیزینس خود را آغاز کرده اند در زمان رویایی با چالش ها خیلی سریع پا پس می کشند. ادامه هر مسیری می تواند با اراده قوی و پشتکار به موفقیت برسد . در ادامه پرسش و پاسخی داریم با مهدی شرافت بدنساز موفق و هم چنین بنیان گذار برند ورزشی شرافیت . جا نزنیم !

چی باعث شد که به موفقیتت ادامه بدی و جا نزنی چه تو زمینه ورزش چه بیزینس ؟

به خاطر اینکه هدف بلند مدت داشته و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کردم . من برای خودم یک سری اهداف و تارگت در نظر گرفتم که با رسیدن به هر کدام بیشتر از رسیدنم به هدف اصلی مطمئن شدم. من هدف بلند مدت خودم رو نوشتم که این نوشتن خیلی موثر هست. حالا با برنامه ریزی روی مسیر رسیدن به اون هدف دارم پیش می رم و کم کم بهش می رسم. این به خودی خود شده یک انگیزه که به مسیرم ادامه بدم .

در کنار این موضوع، واکنش مثبتی که از اطرافیان می شنوم و می بینم هم یک انگیزه دیگر برای تلاش بیشترم برای رسیدن به هدفم هست. البته در کنار این دو موضوع یعنی هدف گذاری و واکنش های مثبت ، یک نکته کلیدی هست که بیشتر همه می خوان این رو بدونن.

من درون خودم چیزی رو حس می کنم که من رو به هدف می رسونه. اعتقاد من این هست که هر فردی باید اول خودش رو و ظرفیت های خودش رو بشناسه. من با شناختی که از خودم پیدا کردم می دونم اگر چیزی رو بخوام و براش تلاش کنم حتما بهش می رسم .

چه توصیه ای برای بقیه دارید ؟

همانطور که قبلا هم گفتم اعتقاد من این هست که اول باید خودت رو بشناسی . یعنی جایگاهی که الان هستی رو ببینی و اینکه می خوای به کجا و چه هدفی برسی . در کنار این موضوع می تونی هدف گذاری داشته باشی و مهارت های لازم رو یاد بگیری . بعد از یادگیری مهارت های لازم باید تلاشت رو بدون وقفه برای رسیدن به هدفی که معین کردی ادامه بدی . جا نزنیم ! به مسیرت ادامه بده . اگر می خوای به هدف برسی باید بدویی نه اینکه راه بری .

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد با پرسش و پاسخی که با مهدی شرافت صورت گرفته، نشان دهیم که نباید جا بزنیم . همیشه این رو به خاطر داشته باشید شناخت از خود و جایگاه خود ، شناخت ظرفیت های شخصی ، مهارت آموزشی ، هدف گذاری و تلاش بی وقفه فاکتورهای کلیدی هستند که با استفاده از آنها می توانید به هر هدفی چه در تمرینات و بدنسازی و چه در بزینس خود دست پیدا کنید .

توصیه می کنیم که با مطالعه سایر مقالات و پرسش و پاسخ های موجود در سایت مهدی شرافت از تجربیات چندین ساله ایشان در زمینه بدنسازی ، مکمل ها ، تغذیه ، دوره های بدنسازی ، لایف استایل و … استفاده کنید . جانزنیم ! پر قدرت ادامه بده چون موفقیت در انتظار توست .

من مهدی شرافت از حدود سال ۸۶ تمرینات بدنسازی خودم را شروع کرده و بعد از ۸ سال وارد مسابقات حرفه‌ای بدنسازی شدم. از سال ۹۴ سابقه حضور در ۷ مسابقه را داشته و در آن‌ها موفق به کسب مدال طلا شدم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید