ویرگول
ورودثبت نام
mehrdad.kolagar
mehrdad.kolagar
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

موج سواری. موج سواری؟ موج سواری!


راستش از اون‌جایی که تو ۲،۳ هفته اخیر(الان اسفند سال 98)، موج‌سواری‌های زیادی دیدم. دیگه نتونستم ساکت بمونم. مواردی که حتی خودشون هم در مقابله با موج سواری بودن، اما در نهایت مثلا زیرپوستی به همون کار پرداختن.
البته باید بگم که تمام این متن نظر شخصی منه و دلیلی برای درست بودنش وجود نداره.

اما تو نگاه من، دو مدل موج سواری وجود داره. اولی خوبه، دومی بد (چقدر کامل و جامع توصیف کردم). حالا برعکس هم می‌تونه باشه (دیگه به تکامل رسید).

یکی از موج سواری‌های قشنگ رو رفیقِ جانم حسین حمیدیا (اینم لینک پیچش تو ویرگول) پیشنهاد داد و توپش رو انداخت تو زمین ایسمینار (اینم لینک کار قشنگ). خیلی هم قشنگ بود. به دل من و همه نشست.
اما می‌خوام درباره اون یکی مدلش بگم. خلاصه کار خوب، خوبه و کار بد، بد.

۱. هشتگ‌گذاری‌های بی‌ربط برای پست‌ها

البته می‌تونم بگم این هشتگ‌گذاری کوچیکش بود، حالا یه‌سری از همه جا بی‌خبر و باخبر میان هشتگ هم می‌ذارن. متخصصان گفتن نکنید، منم می‌گم نکنید. ولی ای‌کاش فقط، هشتگ بود یا پست بی‌ربط یا مقاله بی‌ربط، نمی‌دونم والا. خلاصه سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ اگر به من نگه که چه روش‌های مقابله‌ای وجود داره، به جان خودم ناراحت نمی‌شم. از طرف خودم قول میدم.
شما همون حواست باشه که قالب سایتت، چپ‌چینه و همین‌طوری داری استفاده می‌کنی، راضیم ازت.
البته مطمئنا اون‌هایی که این‌کار رو کردن، به زودی نتیجه‌ش رو می‌بینن یا پند می‌گیرن یا....

۲. هشتگ نذارید، موج سواری نکنید

اما دومی دقیقا همین هشتگ نذاریده. طرف این‌قدر رو این داستان کلید می‌کنه و خودش اسم همون اسمش رو نیار رو می‌نویسه که تمام دنیای دیجیتال به رنگ مطلبش در میاد. خب تو خوب، تو گفتی این‌کار رو نکنن. هیچ‌کس هم نفهمید که خودت داری زیرپوستی این‌کار رو می‌کنی.
فقط قربون دستت، کوتاه بیا. خودمون هزارتا داستان و مشکل داریم با گروه یک، تو هم اون نمکدون رو نیار رو زخم ما تنظیم نکن. مرسی.

۳. ارائه نکات بهداشتی و پزشکی

دیگه گفتن نداره که کادر درمان ایران تو این مدت زحمت زیادی کشیدن و ما مردم مدیون اون عزیزان هستیم.
اما حرف من با یه گروه دیگه‌ست، مثل اون آقاهه بود که یهو همه جا بود، روی سن بود می‌خوند، توی بیلبودها بود، توی تلویزیون بود، توی اتاق عمل بود و.... آهان، دقیقا همون رو میگم، ایشون تو این مدت هم دست از معرفی و مطرح کردن خودش برنداشت. تا می‌تونست تو حوزه غیرتخصصی خودش، فقط برای مراقبت از مردم حرف زد. یه موقع فکر دیگه نکنید، همش از دلسوزی بود.
قربونت برم، همین‌که یه مدت شما رو ندیدیم، حالمون خوب بود. کوتاه بیا لطفا.
یه چندتا دیگه هم اومدن خیلی خوشگل حرف زدن، آخرش گفتن فلان محصول خوبه، رفتیم دیدیم تولید شرکت خودشونه. شماها هم لطفا برای ما دل‌نسوزونید.
از تو اتاقتون نمی‌خواد فیلم ضبط کنید. الان به شماها تو بیمارستان‌ها نیاز هست. بین اون همه انسان با شرافت که دارن زحمت می‌کشن.

۴. آقا بریم دورکاری

یعنی این گروه که شرمنده کردن، چنان تبلیغاتی روی این داستان انجام دادن که برندهای بزرگ دنیا کم آوردن. توییتر با nتا دفتر تو دنیا، کلا یه پیام برای کارمنداش داد، طرف اینجا، تا امروز ۳تا کتاب درباره دورکاری در شرایط بحران نوشته. والا شرکت‌هایی که قابلیت دورکاری دارن، خیلی‌هاشون این‌کار رو کردن، اما دیگه ملت رو خفه نکردن.
شما هم خوب، شما هم عاقل.

۵. نابود کردن یک پیشنهاد خوب

یادتون هست اول متن گفتم یه پیشنهاد خوب چی بود؟ خلاصه، بعداز بیان این حرف، حتی بقالی‌های منطقه ما هم اقدام به ارائه انواع وبینار درباره هرچیزی کردن. این شد که الان حداقل برای چگونگی باز کردن در کنسرو در زمان بحران، ۲۰ تا ۳۰ وبینار برگزار شده و حدود ۱۵ مورد دیگه هم در حال تبلیغ هستن.
البته کلا در نابود کردن ایده‌های خوب، حرفه‌ای هستیم.

۶. برو می‌خوام تنها باشم

دیروز هم که دو برند معتبر؟ محترم؟ نمی‌دونم چی، اقدام به تعدیل (اخراااااج) نیروهاشون کردن. بعد هم خیلی شیک و مجلسی اشک و آه که دلم براتون تنگ میشه، پول نداریم، تو رو خدا کمک کنید برای زن و بچه آخر سالی چی باید بخریم راه انداختن و خیلی راحت بیش از ۲۰۰ فرد متخصص رو اخراج کردن. این یکی دیگه از اون موج سواری‌ها بود.
حالا اون وسط بشه یه‌چیزی از یه جایی بکنن، مشکلات رو هم پوشش بدن، ملت هم بی‌کار شدن فدای سر دوستان. هدف فقط و فقط خودم (اون شرکته) هستم.
البته احتمالا در سال آینده آسیب این حرکت رو به‌شکل کامل حس می‌کنن. اما این هم از موج‌سواری‌های پلشتی بود که باید می‌گفتم.

خب من سعی کردم مواردی که از نظر خودم وجود داشت و دیدم رو بگم. تلاش هم کردم تو این موج سواری شرکت نکنم. حداقل این متن خالی از هر کلمه‌کلیدی نوشته شده.
شما هم اگر مدلی به‌نظرتون میاد کامنت کنید که به این لیست اضافه کنم.

دوستانی که در حال سواری هستید، به‌خدا ما هم بلدیم، ما هم می‌فهمیم.

موج سواریما خیلی خوبیمشکایتیکی از یکی بدتر
مهرداد کلاگر هستم. قدیم‌ترها فقط می‌نوشتم ولی این روزها، می‌نویسم و زندگی می‌کنم. راستی (میترادات.ک) هم هستم، ولی میترادات فقط می‌نویسه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید