ویرگول
ورودثبت نام
ملیکا اجابتی
ملیکا اجابتی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

مثلث آرامش

مثلث آرامش: یوگا، حمام، عبادت

زمان‌هایی هست که هیجان‌های منفی را به هر شکلی و به هر دلیلی تجربه می‌کنیم. من در این هنگام مثلثی را یافته‌ام که با طی کردن پی‌در‌پی ضلع‌هایش آرامش به رگ‌هایم تزریق می‌شود.

اپلیکیشن یوگا را در موبایلم دارم و سراغش می‌روم. قسمت مربوط به مبتدی‌ها را باز می‌کنم و یک سری ورزش را انتخاب می‌کنم. انجامش می‌دهم و حرکت‌های کششی‌اش احساس زنده بودن به عضلاتم می‌دهند و همگی تکانی می‌خورند.

حالا نوبت حمام است و معجزه‌ی آب!

زیر دوش که می‌ایستم. قطرات آب را که روی سر و بدنم احساس می‌کنم. چشمانم را می‌بندم و روی حرکت و صدای آب تمرکز می‌کنم. با شستن خودم و پیچیدن بوی خوشایند شامپو در بینی‌ام احساس تمیزی هم اضافه می‌شود. شانه کردن موهایم بعد از حمام هم این ضلع آرامش را تکمیل می‌کند.

حالا نوبت عبادت می‌رسد. عبادت گسترده است. می‌تواند خواندن نماز، قرآن یا بخشی از دعای مورد علاقه‌ام باشد. می‌تواند نوشتن و صحبت کردن به واسطه‌ی آن با خدا باشد. یا هر کار دیگری که در آن لحظه دوست دارم و از نگاه من عبادت محسوب می‌شود. دیگری می‌تواند این بخش را به هر صورتی که خودش عبادت به حساب می‌آورد انجام دهد و مثلث آرامش را به پایان برساند.

پس از طی کردن این سه ضلع، گاه آرام آرامم. می‌توانم به هر چیزی لبخند بزنم.

حالا می‌توانم با مغزی باز به گره‌های زندگی فکر کنم و چاره‌ای بیندیشم.


ملیکا اجابتی

مثلث آرامشیوگاعبادت
می‌نویسم و می‌خوانم تا در اقیانوس زندگی غرق نشوم. سایت: melikaejabati.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید