ویرگول
ورودثبت نام
Mahdi Fazeli
Mahdi Fazeli
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

این نامه را "علی" بخواند


همین الان که دارم این متن رو می‌نویسم، کلی ایده‌ برای نوشتن دارم که دارن گوشه ذهنم خاک می‌خورن، حتی کاور بعضی‌هاشونم آمادست...

ولی خب رکن و روراست بگم، اصلا وقت برای نوشتن و گذروندن وقت تو ویرگول ندارم، نه به خاطر اینکه سایت خوبی نیست، به خاطر اینکه اولویت نیست برام؛ خیلی مهمه که تو زندگی طبق اولویت عمل کنیم و حواسمون باشه که چه چیزی رو بهتره در چه زمانی انجام بدیم تا نتیجه‌ی مطلوب‌تری داشته باشه.

من یه کنکوری‌ام و از تیرماه همین سال هست که درگیرم؛ چندماه پیش یکی از دوستام توی مدرسه که اسمش علی‌آقا هست، یه پستی از پست‌هاش توی ویرگول رو برای من فرستاد و من از بستر این سایت خوشم اومد، خلاصه من هم اومدم و دست به قلم شدم؛ ولی خب هرچیزی که بخواد مطلوب ذهن آدم باشه، باید براش زمان هزینه شه و وقت کافی می‌خواد.

علی‌رغم اینکه به نویسندگی و نوشتن درباره‌ی دغدغه های خودم و جامعه علاقه‌مندم، ولی خب وظیفه مهم‌تری دارم که باید تا موقع مقرر به اتمام برسونمش، بله، باید برای یه آزمون دو سه ساعته بی‌رحمانه خودمو آماده کنم، خب چاره‌ای ندارم چون بهترین کاریه که می‌تونم انجام بدم تو این شرایط.
هدفم دانشگاه دولتیه، نه آزاد و این چرت و پرت ها...

+ مگه آزاد چِشه؟!
بگید چِش نیست!! من عقیده دارم که اگه آدم بره و بازار پادویی کنه شرفش از رفتن به دانشگاه آزاد (به غیر از رشته تجربی)، بیشتره، شما چند سال از عمر باارزش جوانی خودت به‌علاوه‌ی پول و زمانت رو میدی و آخرسر هم یه مدرک خشک و خالی بهتون می‌دن و درآخر باید دنبال یه پراید باشید تا راننده اسنپ بشید.
اگه می‌بینید بعضیا می‌گن ما فوق لیسانس داریم ولی بیکاریم، خب باید ببینید از کدوم دانشگاه فارغ التحصیل شدن، بالاخره فرقه بین دانشگاه شریف و دانشگاه X آزاد فلان‌جا.
البته اینم یادمون نره که وضعیت اقتصادی مملکتمون رسماً رو به فناست و با یه اقتصاد مریض رو در رو هستیم ولی خب سری بعدی که یه راننده اسنپی چیزی بهتون گفت من لیسانس دارم و فلان، ازش بپرسید کدوم دانشگاه؟!

+ مگه هرکی اسنپ کار می‌‎کنه نمی‌تونه دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف باشه؟!
چرا می‌تونه، ولی خب نه تمام وقت :)
والا فشار اقتصادی طوری شده که دیگه طرف به هر دری می‌زنه تا کسب درآمد کنه؛ حتی شغلش Y هم باشه، بازم موقع برگشت دوتا مسافر می‌‌زنه.


با این حساب، برخودم لازم می‌دونم تا سخت تلاش کنم برای کنکور و بیشتر از هر وقت دیگه‌ای به درس بپردازم هرچند قبلش هم تمام وقت درس می‌خوندم ولی دیگه باید آمپر تا ته بچسبه این سری، فقط چندماه مونده، چندماه!

علی‌آقا، اینا رو به تو هم میگما، نه فقط به خودم :)

هرروز وقتتو با اومدن به ویرگول هدر نده! اون پست قاتل زمان رو که خوندی، فرض کن چندین روز، روزی یکی دوساعت، یه عدد قابل توجهی میشه!! ول کن آقاجان! اولویت بده به کنکورت، بشین پا درس، تو اگه بهترین نویسنده ویرگول هم بشی بازهم برات رتبه کنکور نمیشه، چندماهه، صبر کن، دندون رو جیگر بذار، منم دوست دارم بنویسم، ولی خب الان وقتش نیست!! باید با اولویت پیش بریم! به شما هم میگم محمد‌جواد آقا...


همینجا اعلام می‌کنم، این پست آخرین پست بنده تا تیرماه 1402 خواهد بود؛ یاعلی مدد.



دانشگاه آزاددانشگاه شریففارغ التحصیلکسب درآمدکنکور
جوانی جویای راه...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید