ویرگول
ورودثبت نام
vahedi.mahan
vahedi.mahan
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

یک، جلویش تا بی‌نهایت صفرها؛

توی حساب: فقط "یک" عدده!
تو این عالم: فقط "یک عدد" ه!
بقیه هر چه هست، صفر است، همه صفرند، هیچ‌ان، پوچ‌ان، خالی‌ان...
"صفر": یک دایره تو خالی، دور می زنه تا آخرش برسه به اولش و … هیچ! همین!
فقط، یک است و جلوش (تا بی‌نهایت) صفرها ...
صفر: خالی، پوچ، هیچ!
وقتی بخواد خودش باشه، تنها باشه، وقتی بخواد فقط با صفرها باشه
اما وقتی جلو "یک" بشینه…؟!
وقتی بخواد فقط برای "یک" باشه، از پوچی و از تنهایی در بیاد، همنشین یک بشه؟!
بخشی از کتاب "یک، جلویش تا بی‌نهایت صفرها..."

نمیدونم چرا یهو رسیدم به این عنوان و بعدشم به این مقدمه از دکتر شریعتی اما هر چی که بود حال و هوای خودم رو عوض کرد...بیخیال، بریم سر اصل مطلب

قطعا شما هم مثل خودم بعد از عنوان، عکس و این مقدمه کاملا گیج شدین که قضیه چیه؟!

قضیه یا فَربین، در ریاضیات، گزاره‌ای است که بر پایه‌ گزاره‌های پیشین که به صورت کلی و عام پذیرفته شده‌اند اثبات شده‌است. ویکی‌پدیای فارسی
#شوخی

من خیلی ساده می‌خوام تو این مقاله (مطلب یا هرچیزی که اسمشو بشه گذاشت) درباره یک راز شعبده بازی صحبت کنم؛ پس اجازه بدین با این پیش گویی شروع کنیم:

اگر شما یک آدرس جیمیل داشته باشید، من می‌دونم هر کدوم از شما چندتا آدرس جیمیل دیگه هم دارید

نکته: از این به بعد هرجا نوشتم ایمیل شما بخونید "جیمیل"

می‌خواید بهتون بگم؟ یکم زوده راستش بهتره تا آخر این مطلب با من همراه باشید تا هم یاد بگیرید آدرس ایمیل‌های خودتون رو بشمارید و هم مال بقیه رو پیشگویی کنید.

فرض کنید من چند سال قبل یک آدرس ایمیل تو سایت گوگل برای خودم ساختم و اسمش رو گذاشتم vahedi.mahan@gmail.com و تو یه سایت باهاش عضو شدم؛ چند سال بعد می‌خوام برم و تو همون سایت یه اکانت جدید بسازم، اونجا از من یه آدرس ایمیل جدید می‌خواد و من فقط یک ایمیل دارم؛ حالا باید چیکار کنم؟
جواب سادس، با این ایمیل عضو می‌شم: vahedimahan@gmail.com
نکته خیلی جالبی که خیلی از ماها نمی‌دونیم اینه که نقطه یا همون . هیچ تاثیری روی آدرس ایمیل نداره، به عبارت دیگه vahedi.mahan , vahedimahan , v.a.h.e.d.i.m.a.h.a.n و ... هیچ فرقی با هم دیگه نمی‌کنن و همه به یک صندوق ورودی اشاره می‌کنن اما نکته جالب‌تر اینه که هر کدوم اینا به خودی خود یک ایمیل یکتا به حساب میان و من می‌تونم از هرکدوم برای داشتن یه حساب مجزا تو اون سایتی که می‌خواستم حساب جدید بسازم، استفاده بکنم (به عبارت دیگه شما ازادین هرچقدر که دلتون می‌خواد نقطه به آدرس ایمیلتون اضافه یا ازش کم کنید و با وجود تولید آدرس جدید اما هنوز اون آدرس برای شماست).

پس تا اینجای کار شما یچیزی در حدود خیلی زیاد تا آدرس ایمیل یکتا برای خودتون دارید اما تا اینجا من نمی‌تونم هنوز دقیق بشمرم.

حالا یه خواننده عاقلی ممکنه بپرسه اگر من کلا آدرس ایمیل نداشته باشم یا ایمیلم تو یاهو و ... باشه چی؟
جواب من به این دوستمون اینه که: نمی‌دونم، گیر نده :))

خب پس طبیعتا برای اینکه من بتونم آدرس‌های ایمیل شما رو بشمارم نباید این تموم ماجرا باشه و این قضیه یه جنبه جالب‌تر هم باید داشته باشه و اون اینه که اگه من آدرس ایمیلم باشه: vahedi.mahan@gmail.com، علاوه بر آدرسای قبلی که صحبتشو کردیم، vahedimahan+xyzoapt و هر آدرس ایمیلی که توی اون به جای xyzoapt، هر چیز دلخواهی نوشته شده باشه هم مال منه، به عبارت ساده‌تر اگه تو آدرس ایمیلتون علامت + نوشته بشه، دیگه مهم نیست که بعد از اون چی ‌مینویسید و هر چیزی که بنویسید تولید یک آدرس جدید می‌کنه اما باز هم اون آدرس مال شماست و به این ترتیبه که من می‌تونم راحت تعداد آدرس ایمیل‌های شمارو بشمارم و از این به بعد دیگه شماهم خواهید تونست این کارو بکنید...

حالا برمی‌گردیم سر جواب سوالتون: اگر شما یک آدرس جیمیل داشته باشید اونوقته که شما بی‌نهایت آدرس ایمیل دارید...!

حالا آسون‌تر می‌شه فهمید چرا "یک، جلویش تا بی‌نهایت صفرها"؟

جدی جدی چرا؟ :))
گوگلجیمیلgmailتجربه
معرفی خودم برام سخته پس با نوشته‌هام منو بشناسید || عضوی از جامعه #نوآوری و # فناوری ایران || عاشق فرآیندهای تصمیم‌گیری || گاهی از تجربیاتم می‌نویسم و گاهی دل‌نامه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید