ویرگول
ورودثبت نام
مهدی حاجی محمدی
مهدی حاجی محمدی
خواندن ۷ دقیقه·۷ ماه پیش

تجربم از سنگ کلیه

سلام دوستان،

قصد دارم تجربیات خودمو رو راجب موضوعی به اسم سنگ کلیه باهاتون به اشتراک بزارم امیدوارم که بتونید استفاده کنید.

همه چیز از یک درد پهلو شروع شد همینقدر ناگهانی و همینقدر پنهان!

البته همینقدر پنهان هم نبود بهتون میگم چرا

همیشه بدن آلارم هایی میده که معمولا چون یه مدتی هست و بعدش قطع میشه فراموشش میکنیم پی اش رو بگیریم ولی مهمن.

این علائم میتونه همه چی باشه رنگ و بو ادرار و ... نادیدشون نباید گرفت.

نمی دونم چرا ماها تا یه نوتیفیکیشن تو گوشی هامون میاد میپریم چک میکنیم که چیه ولی بدنمون یه آلارمی میده یه چک نمیکنیم ببینیم از کجا بوده و دلیلش چی بوده.

فردای روزی که از باشگاه اومده بودم صبحش وقتی بیدار شدم برای صبحانه خوردن و رفتن به کار، درد عجیبی توی پشت پهلوم احساس کردم.

اولش فک کردم که بد خوابیدم ولی ماجرا اینجوری نبود دردم شدت گرفت و زیاد تر شد و تقریبا درد زیادی بود ولی اینجوری نیست که زمین گیرتون کنه فقط بیقرار میکنه آدمو.

سوار ماشین شدم و رفتم بیمارستان پس از سونوگرافی بهم گفتن که سنگ کلیه دارم در ابتدای حالبم یکی 5 و یکی 12 و گفتند که باید سنگ شکن کنم.

سنگ شکن یه جور عمل سرپاییه که کلا بیهوشی هم لازم نداره و میان با استفاده از امواج صوت سنگ رو خورد میکنن که بتونه راحت دفع بشه و خب تشخیص و تجویزش حتما با دکتره.

طبق عادتم سرچ کردم تو اینترنت درباره ی مراکزش و نظرات

تو اینترنت از شدت دردش و غیره خیلی اغراق شده نوشتن و راستش خیلی خیلی ترسیدم

خبر شکه کننده ای بود اما یکم به عقب فکر کردم دیدم با سبکی که داشتم خیلی هم غیر منتظره نبود!

اگه برگردیم به عقب و بخوام از سبک زندگیم بگم من یه کارمند شرکتم و کارم هم همش با کامپیوتره

قبل از این ماجرا ها اصلا حواسم به رژیم غذایی و روتین ورزشیم نبود.

خرت و پرت و به قول مامانا آت و آشغال که همیشه توی کشوم بود و تحرک کم هم چاشنیش میکردم.

چند سالی سبک زندگی من همین جوری گذشت و یه روز که به خودم اومدم و باشگاه رفتم، فرداش که پهلوم درد گرفت و وقتی فهمیدم که میتونستم زودتر حل و فصلش کنم و جلوشو بگیرم راستش خیلی حالم گرفته شد.

اما کاری که شده بود

افتادم دنبال حل و فصلش

از روش های سنتی بگیر تا دوا و پزشک

از اساتید طب سنتی پرسیدم بهم ترکیب های زیادی معرفی کردند

سیاه دانه و عسل (این ترکیب میزان ترکیب کردنش خیلی خیلی مهمه و برندارید همینجوری ترکیب کنید بخورید!!!)

آب کلاله ذرت

هندونه مشهدی پخته شده

انواع اقسام عرقیجات

و...

اما دوستان از نظر من روش های طب سنتی برای پیشگیری و در زمان طولانی عالین و وقتی اتفاق افتاده تقریبا اثرشون کم میشه

حدود 10 روزی از ترکیب سیاه دونه و عسل استفاده کردم ترکیب خوبی بود اما برای سنگ های من کارساز نبود.

بعدشم که سراغ یه دکتر طب سنتی دیگه رفتم و یه عرق خاصی برای سنگ کلیه بهم داد که از ترکیب 3 عرق تولید میشد و واقعا خوردنش منو بعد چند روز عذاب میداد اون هم تقریبا بی اثر بود و من از روش سنتی دیگه نا امید شده بودم.

برای همین تصمیم گرفتم روش پزشکیشو پیش بگیرم

پیش چند تا پزشک رفتم تقریبا بیشترشون رو این چند تا چیز توافق نظر داشتن:

نمک / گوشت قرمز و جگر / آب کم و تحرک کم / ارثی

البته دوستان این موردی که الان این زیر میگم جزو تحقیقات خودم بوده:

اگزالات یه ترکیبیه که مشترک بین گیاه و انسانه یعنی ما با خوردن موادی که پایه گیاهی داره این ماده رو وارد بدنمون میکنیم و خب یکی از دلایل سنگ رو همین اگزالات معرفی کردن که تو یه سری مواد خوراکی زیاد تره مثل لبو و توت فرنگی و لیست بلند بالایی داره

اینا رو نمیگم که مثل من لیست کنید و کلا هیچی نخورید از ترس ولی پس از اینکه فهمیدید سنگتون از چه نوعیه میتونید رعایت کنین و تعادلشو حفظ کنین (یعنی طبق نیاز و بدن و به صورت نرمال)

دوستان بخوام از نحوه ی تشکیل سنگ بگم براتون

ما تو کلیه هامون یه سری ذرات ریز که حتی با میکروسکوپ هم دیده نمیشه در حال رفت و آمدن

یه سری مواد غذایی باعث میشن این ذرات ریز بهم چسبیده بشن و بزرگ بشن

مثلا کله پاچه یکی از این چسب های قویه که پس از خوردنش بلافاصله باید چند تا لیوان حتما آب خورد تا اثرش رو خنثی کنه.

نمک ها هم همچنین

میدونید میزان نمک هر آدم بالغ چقدره در 1 روز؟ 2 گرم یعنی به اندازه یدونه از این نمک های مسافرتی

پس ایندفعه که نمکدون رو گرفتین دستتون چک کنین چقدر از این 2 گرم رو مصرف کردین

و اگر دیدین عزیزانتون دارن از حد خودشون تجاوز میکنن بی تعارف نمکدون رو از دستشون بگیرین و بگین "میدونید میزان نمک هر آدم بالغ چقدره"

خلاصه

آزمایش های خون و ادرارم رو دادم و وقت سنگ شکن گرفتم

روز سنگ شکن معمولا ناشتا باید باشید و میتونید برای خودتون برای اینکه ضعف نکنین آب قند درست کنین

سنگ شکن یه دستگاهه که میرید یه تخت داره روش میخوابید یه اپراتور داره که میاد طبق عکس سی تی اسکنی که دادید تنظیمش میکنه و به من فقط یه سرم و توش آرامبخش زدن و یه کیسه آب داغ روم گذاشتن

ببینید از حسش بخوام بگم از این جرقه زن های فندک ها تا حالا به دستتون زدید داخل کلیتون یه همچین حسی دارید

از دردش بخوام بگم طبق تحقیقاتم بستگی به سن و محل سنگ و ... متفاوته

ولی برای من دردش قابل تحمل بودش البته بازم میگم ممکنه متفاوت باشه

حدود 15 دقیقه ای طول کشید و با پدر و مادرم اومدم خونه

استراحت کردم و بهم گفته بودن که ادرارم به خاطر سنگ شکنی خونی میشه و گفتند که سنگ هامو اگر دفع شد جمع کنم.

برای این کارم از داروخونه یه وسیله هست که حالت توری ماننده که میتونید تهیه کنید.

حدودا همون شبش و روز های بعدش شروع به دفع کردن شد.

ولی دوستان، باید بگم درد دفع کردن خیلی بیشتر از سنگ شکن کردن بود.

اگر سنگ شکن کردید حتما بعدش از پزشکتون بپرسید کِی میتونید فعالیت ورزشی رو شروع کنید و چیا بخورید و چیکارا کنید

من بعد از مدتی که بهم اجازه دادن فعالیت کنم فقط اینها نجات دهنده من بودند:

  • پله رفتن / آب خوردن
  • بپر بپر کردن (حالت طناب زنی) / آب خوردن
  • پیاده روی سریع جوری که نفس نفس بزنید / آب خوردن
  • آب خوردن آب خوردن آب خوردن

بعدش حتما سنگ هاتون رو بدید آزمایش و نتیجشو به پزشک نشون بدید

این سبک اصلا ارزش این همه عذاب رو نداشت باخودتون اینکارو نکنید!

بعد از این ماجرا دوستان لازمه که رعایت کنید مصرف لبنیاتتون و پروتئین ها و گوشت و حتی سبزیجات

اصلا به معنی قطع کردن صد در صدی نیستش فقط رعایت کنین اگر اینجوری بودید که تعادل این هارو بهم میزدید از الان باید براش برنامه ریزی کنین و به صورت متعادل استفاده کنین.

نمک به اندازه گفته شده مصرف کنین ترجیحا در صورت امکان نمک صورتی استفاده کنین

بعد از یه وعده پر کالری نخوابید

روتین ورزشی داشته باشید حتی پشت میزم که هستید ورزش هایی براش هست و آب زیاد بخورید

پدر و مادر هایی که این متن رو شاید دارین میخونین

خواهشا میرید بیرون برای بچه هاتون خرید کنید مواد صنعتی مثل کیک و ... کمتر بخرید و مواد خوراکی مفید به بچه هاتون بدید و اگر مواد صنعتی هم خریداری میکنید برای بچتون حد بزارید که در روز فقط1 عدد بیشتر نخوره

و ایندفعه که خواستید یه محصولی رو بخرید حتما به این برچسب توجه کنین.

به جرعت میگم بیش از 60 درصد مردم نمی دونن همچین چیزی پشت بسته بندی مواد غذایی هست یکیشم من بودم.

اگر برید یه محصول مثل کیک رو نگاه کنید

پشتش مثلا نوشته 200 گرم کیک بعد مقادیر قند و ... که توی این 200 گرمه توش هستش رو نوشته

حتما مقادیرش رو چک کنین قبل خریدش.

همین تمام

امیدوارم مراقب سلامتیتیون باشید و هوای بقیه هم داشته باشید.

اگر مطلبی هم دارید که میتونه به من و بقیه کمک کنه برام بنویس.

شاد و سلامت باشید.

ورزشآب خوردنسنگ کلیهسنگ شکن
من مهدی ام مهندس مکانیک و برنامه نویس اندروید | یک من که دوست داره تک باشه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید