ویرگول
ورودثبت نام
Mimrew
Mimrew
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

اندر احوالات شب های امتحان


سلام ؛ چطورید؟!

امیدوارم هرجا که هستید خیلی خوب و خوش و خرم باشید!

نمیدونم فقط من اینطوریم یا شماها هم اینطوری اید! چطوری؟! اینکه شبای امتحان کلی فکر و ایده و کار و مسائلی به ذهنتون میاد ک خیلی فوق العادن و دلتون میخواد همشو خیلی زود اجرایی کنید؟

من فردا امتحان جراحی عمومی دارم ، از مقطع کارآموزی پزشکی عمومی و خب با حجم خیلی زیادی که به هیچ عنوان تدریس درست حسابی هم نشده رو به رو شدم. البته اوضاع خوبه و جای نگرانی نیست ، ولی میخوام توی این تایم استراحت یکم درمورد اینکه چطور میتونیم ی زندگی بهتر داشته باشیم صحبت کنم .

همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های ذهنی من این بوده که چطور باید زندگی کنم تا یکسال دیگه ، ۵ سال دیگه یا حتی ۱۰ سال دیگه که برمیگردم و پشت سرم رو نگاه میکنم حسرت نخورم و سر جای اولم نباشم. میدونی چیه؟! خیلی وقتها میبینم خیلی ها صبح تا شب دارن کار و کوشش و تلاش و بدو بدو میکنن ، ولی مثل کسی که روی یک دایره داره حرکت میکنه هی برمیگردن سر جای اولشون.

این به کنار ، من حتی معتقدم اگه بتونیم با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رشد و پیشرفت کنیم ، و مثلا ۱۰ سال آینده ۳ قدم به هدف اصلی زندگیمون نزدیک تر بشیم ، اگه ۵۰ کیلومتر در ساعت بریم و ۱ قدم رو طی کرده باشیم بازم ضرر کردیم!

خب پس حالا بنظرتون مایی که فقط یکبار به دنیا میایم و یکبار بیتر تجربه نمیکنیم و یکبار فقط ۲۳ سالمون میشه! و فرصت آزمون و خطا نداریم ، چطور میتونیم تو هر لحظه بهترین تصمیم رو بگیریم و به بهترین شکل زندگی کنیم؟

راستی ، گفتم هدف زندگی ! تاحالا به این فکر کردی که هدف زندگیت چیه؟ برای چی داری زندگی میکنی؟! میخوای به کجا برسی ؟! این فعالیت هایی که در طول روز انجام میدی چقدر تورو به هدف بلند مدت زندگیت نزدیک میکنه؟!

من بعضی وقتا از اطرافیانم درمورد این که هدف زندگیتون چیه سوال میپرسم ؛ تقریبا بدون استثنا هم با این سوال شروع میکنم که بچه بودی میخواستی چیکاره بشی؟! و کم کم وارد هدف زندگی میشم . جالبه که بدونید درصد خیلی کمی از آدم ها واقعا هدف داشتن! و برنامه ! و میدونستن دارن چیکار میکنن! تعداد خیلی زیادی حتی نمیدونستن که هدف ندارن! مثلا میگفتش که من میخوام دکتر شم ، گفتم خب ک چی بشه بعدش؟! گفت که پولدار بشم ! گفتم خب پولدار بشی که چی بشه؟! گفت که زن بگیرم ! که بچه دار بشم که تفریح کنم که آرامش داشته باشم! گفتم خب بعدش چی؟! گفت هیچی دیگه بعدش بمیرم!

همین؟!

یعنی ماها واقعا به دنیا میایم که ی مدتی رو " بچریم "و تمام ؟! اصلا نمیتونم قبول کنم ...

از بحث اصلی دور نشم ؛ به هدف زندگی بعدا میپردازیم!

سوال اینجا بود که چطور میتونیم یه زندگی بهتر داشته باشیم؟!

منتظر باشید ؛درموردش تو پست بعدی حتما مینویسم...

یاعلی!

زندگیهدف زندگیآرامشدانشجوی پزشکییادداشت
دانشجوی سال پنجم پزشکی - علاقه مند به رسانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید