ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

چی بنویسم ؟ بزرگترین سردرگمی من برای نوشتن !

بیشتردوستام زمانی که حالشون گرفته س یا مشکلی دارن زنگ می زنن و گپی باهم می زنیم. من واقعا راه حلی نمیدم ، مشکلی رو هم حل نمی کنم فقط بهشون میگم میشه به ماجرا اینطوری هم نگاه کرد ! اکثرشون بعد از این صحبت ها میگن وای چقدر حالمون خوب شد ! دوسه تاشون هم معتقدن فیلسوف شدم ! ! !

بگذریم ، وقتی این داستان چند باری برام تکرار شد فکر کردم که شاید مدل فکر کردن من و مدل نگاه کردن من به مسائل بتونه به خیلی ها کمک کنه . بعد فکر کردم بیام ی کتابی بنویسم و اینایی رو که بلدم تو اون کتاب دسته بندی کنم و به دست آدما برسونم.

نوشتن اصولا کار آسونی نیست ! اونجایی که تصمیم بگیری بدون تجربه نوشتن یکهو کتاب بنویسی کار خیلی سخت تر هم میشه ! واسه همینم بود که من نتونستم اون کتابو بنویسم ! مثل این بود که به کسی که تا حالا ی برنج ساده هم نپخته بگی بیا برای ی جشن سیصد نفری غذا بپز !

ولی من هنوزم دوست داشتم این تفکرات رو منتشر کنم اما نمیدونستم چی بنویسم و چطور بنویسم ! تا اینکه با ویرگول آشنا شدم. از طرفی راستشو بگم ی کم کمالگرایی مو کنار گذاشتم و سعی کردم حالا بیام و نوشتن رو شروع کنم ، کمی بازخورد بگیرم تا برسم به نوشتن کتاب !

خوبی ویرگول اینه که میشه توش راجع به هر چیزی نوشت و میشه همون موضوع رو هم بخش بخش کرد و هر بار راجع به ی تیکه ش نوشت ! همین نکته باعث شد من شروع کنم .

قدم اول این بود که چی بنویسم ؟ با خودم فکر کردم هر بار که با دوستی صحبت کردم و حالشو خوب کردم داستان رو اینجا تو ویرگول تعریف می کنم.

دیگه چی ؟ هر اتفاقی که برام میفته و به اون مساله ی جوری متفاوت از دیگران نگاه می کنم اون نگاه رو اینجا می نویسم !

دیگه چی ؟ هر بار که ی مساله ای پیش میاد و منو به فکر فرو می بره اون فکرها رو اینجا می نویسم !

دیگه چی ؟ هر کتابی که خوندم خلاصه ش می کنم و اینجا می نویسم .

دیگه چی ؟ هر چیزی که یاد گرفتم رو خلاصه می کنم و اینجا می نویسم شاید بتونه به کسی کمک کنه .

دیگه چی ؟ اگر جایی حرفی ، نکته ای از کسی بشنوم که جالب باشه اینجا می نویسم !

دیگه چی ؟ همه ی مسائلی که روزانه باهاشون در ارتباطم رو در صورتی که نکته قابل توجهی داشته باشن اینجا می نویسم و منتشر می کنم .

خوب اگه تو هم دوست داری بنویسی ولی نمیدونی راجع به چی بنویسی بفرما اینهمه موضوع . تازه من اصلی ترین موضوع رو نگفتم ! اصلی ترین موضوع تخصصی هست که تو داری . بالاخره هرکدوم از ما ی تخصصی داریم یا تو ی رشته ای درس خوندیم . اگه نخوای راجع به موضوعاتی که ذکر کردم بنویسی میتونی راجع به تخصص ت و رشته تحصیلی ت بنویسی . فقط کافیه هربار ی تیکه کوچیک از یک موضوع رو پیدا کنی و راجع بهش توضیح بدی .

حالا ممکنه بگی می ترسم بنویسم ! می ترسم خوب نباشه یا اونایی که می خونن مسخره م کنن یا کسی خوشش نیاد !

بزار آب پاکی رو بریزم رو دستت : آدما اینقدر که به فکر ناهارشون هستن به تو و نوشته هات فکر نمی کنن. تازه هم فکر کنن ، اصلا بگن خوب نیست چی میشه ؟ هیچی ! تو ی راهی رو شروع میکنی و جلو می ری و کم کم بهتر هم میشی !

پس بهانه ها رو کنار بزار و بلند شو و بنویس .

یک عالمه اتفاقات خوب در انتظارته ! لطفا فقط پاشو ! خیلی از نکاتی که به نظر ما خیلی عادی میاد ممکنه برای دیگران جذاب و خواندنی باشه ، به نظرم تو ویرگول هم میشه یاد گرفت هم تفریح کرد،??

نوشتنتمرین نوشتنتولید محتوای متنیتمرین نویسندگیچی بنویسم
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید