ویرگول
ورودثبت نام
محمد سلیمانی
محمد سلیمانی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

کار مورد علاقه من چیست؟

من تا این لحظه به کارهای زیادی ناخونک زده ام

از ورزشکار حرفه ای بودن تا بازاریابی، از کارگری کارخانه تا مدیر داخلی شرکت آموزشی اما در هیچ کدام ثابت قدم نبودم

قبل از اینکه وارد بعضی از فعالیت هایم بشوم فکر می کردم عاشق آن کار هستم و اگر آن را به سرانجام برسانم دیگر هیچ چیزی نمی خواهم.

اما اشتباه می کردم

فکر می کردم آن کار نسبت به بقیه کارها چالش کمتر و پاداش بیشتری دارد و به همین خاطر به خودم تلقین می کردم که آن کار را دوست دارم

مثلا زمانی که دیدم در درس های رشته تجربی مدرسه هیچ پیشرفتی ندارم و هیچ علاقه ای هم ندارم تصمیم گرفتم به ورزش حرفه ای پناه ببرم تا از چالش های درس و مدرسه خلاص بشوم اما بعد از مدتی حس کردم این کار را هم دوست ندارم

به نظرم دوست داشتن یا دوست نداشتن کاری به این معنی نیست که ما در آن کار احساس راحتی بکنیم و هیچ سختی نداشته باشد بلکه کاری مورد علاقه ما است که چالش های آن را دوست داشته باشیم و علاقمند به حل آن چالش ها باشیم

کن رابینسون در کتاب المنت می گوید المنت نقطه تلاقی استعداد، مهارت، علاقه و اشتیاق است اگر بتوانیم المنت های خودمان را پیدا کنیم به نظر کار مورد علاقه و آن چیزی که احتمال بهترین شدنمان در آن زیاد است را پیدا کرده ایم.

پس باید این افسانه را فراموش کنیم که کاری داشته باشیم بدون هیچ دغدغه و چالشی و کاری که هیچ سختی برایمان ندارد متاسفانه در برخی موسسات کنکوری و مشاوران آنها به بچه های طفلک پشت کنکوری می گویند: کافیه شما پزشکی قبول بشین دیگه نونتون تو روغنه!

اما در واقعیت این چنین نیست اگر جاده زندگی صاف باشد خوابمان می برد و ممکن است چپ کنیم و چالش ها یا پیچ و خم جاده زندگی برای رشد ما مورد نیاز هستند

کاری مورد علاقه مان است که در آن احساس زنده بودن کنیم معنای آن را حس کنیم

مثلا یک نویسنده که علاقمند به کارش است ممکن است به دلیل نوشتن زیاد از حدش خسته بشود و حتی کارش به بیمارستان بکشد اما هنوز هم عاشق کارش است چون تنها کاری است که حس می کند با آن می تواند شادتر باشد و حاضر است سختی اش را تحمل کند

چند مدتی است که فعالیت زیادی در زمینه نویسندگی و تولید محتوا دارم و البته هنوز اول راهم و به عقیده خودم در قدم صفرم هستم اما به فکر می کنم چالش های آن را دوست دارم و حاضر مسختی های آن را تحمل کنم و با آن ها بسازم

آرام آرام و لاک پشتی در حال جلو رفتن هستم و امیدوارم المنت زندگی ام باشد چون با انجام دادن آن زنده می شوم

استعدادمهارتنوشتنمحتواموفقیت
وبسایت شخصیم https://mohammads.ir/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید