ویرگول
ورودثبت نام
-•Mohammax•-
-•Mohammax•-
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

رویای شفاف یا Lucid Dream

سلام دوستان
بحث رویا و عالم خواب در کل ۳ تا مخاطب داره
مخاطب کاملا علمی البته به اصطلاح فقط
پایین تر اشاره میکنم
مخاطب کاملا تعصبی نسبت به این موضوع
و مخاطبی که خودشم نمیدونه دقیقا باید با کدوم ور پذیرفتن داستان کنار بیاد
من خودم به شخصه سومیم
ولی میدونم که مذهب و دینی که دارم در عین حال علمی ترین هم هست
قرآنی که درش از ۱۴۰۰ سال پیش یه کوچولو تو یه سوره دوتا ستاره معرفی میکنه که مثل ساختار DNA
دور هم میچرخن (مانند دو قوس کمان) و همین دهه اخیر تازه کشف میشن
و اسم ستاره رو هم محقق نجوم بعد از تحقیق تو قرآن میذاره ستاره های شعریٰ
یا مثلا توی همین بحث نجوم خداوند در قرآن کریم به کوبنده شب قسم میخوره!
آیات اول تا سوم سوره طارق!
صدایی که این ستاره در خلع فضا ایجاد میکنه صدایی همچون صدای کوبیدن دربه!
که در تفسیرات همین آیه به واژه طارق اشاره میکنه!

معتقدم که علم حقیقی و کامل در همین قرآن و دین مبین اسلام هست
اما اینجا بحث سر چیز دیگس
بحثمون سر رویا و همون خواب دیدن انسانه
ببینید من هم مثل شما مخاطبم
تنها با این تفاوت که تو یکسری چیزا تحقیق کردم و یکسری داستان هارو تجربه!
همین
از من توقع استاد یا عالِم در این زمینه نداشته باشین
عالَم خواب و رویا دیدن رو همه تجربه کردیم.
رویا دیدن رو یک عده کاملا انسانی و پیرو ارتعاشات مغزی انسان تلقی میکنن
یه عده هم خواب دیدن رو وابسته به عالم رویا و مسائل فرای ماده و متافیزیکی تلقی میکنن
به نظر من جفتشون یک چیز رو تکمیل میکنن و منافات خاصی با هم ندارن، که فقط یکیشون رو قبول کنیم!
ما انسانیم
در طی روز اتفاقات زیادی رو پشت سر میگذاریم
و مغز ما به هنگام خواب یه تصویر کلی از احساسات
نیاز ها و چیز هایی که سپری و تجربه کردیم رو به تصویر میکشه
اما خب برخی جاها شاهد اتفاقای پیچیده تر در خواب و رویا هستیم
به اصطلاح رویا های شفاف
رویای شفاف یا lucid dream رویاییه که شما در اون به خواب بودن خودتون کاملا آگاهید
و حتی میتونید روند خواب رو کنترل کنید
و با تخیل خودتون خواب رو تغییر بدین
آیا این اتفاق طبیعیه
اگر هم هست
چرا نمیشه همه چیز رو تغییر داد
چون متکی به مغزه نه فرای مغز
اما تو بعضی مواقع چیز های جالب و تامل برانگیزی رو تو خواب تجربه میکنین که رسما هیچ دلیل علمی یا حتی منطقی نداره که پایین تر اشاره میکنیم
در بالا گفتم بنده محقق و کمی تجربه گر هستم تو این موضوع
باید بگم بنده زیاد پیش میومد که رویای شفاف ببینم
و معمولا خوابم رو کنترل میکردم
معمولا از ابتدای خواب نمیدونستم که خواب میبینم ولی یک دفعه از یک جای خواب که اتفاقات غیر معمول صورت میگرفت متوجه دیدن رویا میشدم
تصاویری که در رویا میبینید با چشم نیستن بلکه با ادراک هستن
به همین منظور کلی تر و ابتدایی تر از تصاویر واقعی هستن
اما رویای شفاف نه به وضوح دیدن طبیعی اما واضح تر از رویای معمولی هست
شاید به این دلیل که مغز وقتی نمیدونه که داره خواب میبینه جزئیات براش مهم نیست
اما وقتی میفهمه خوابه و یه آگاهی به دست میاره
براش اهمیت پیدا میکنه
اینارو کنار بذارین قراره کلیتی از ماجرا رو بازگو کنم
وگرنه برای بیان تجربه های جالب وقت خیلی زیادی صرف میشه
شما در رویای شفاف میتونید خوابتون رو کنترل کنید و خیلی آزاد باشید
اما افرادی که این کار رو تجربه کردن ندیدم گفته باشن
کسی تو خوابشون بهشون گفته باشه انقدر ذهنشون رو به یغما نبرن!
درسته یکبار که تو خواب غرق در شادی اینکه میدونستم دارم خواب میبینم شده بودم
یک نفر در خواب بهم گفت انقدر ذهنم رو به یغما نبرم
دقیقا از همین لفظ استفاده کرد
یغما
خیلی برام عجیب بود
درست زمانی که فکر میکردم خواب و عالم رویا کاملا قابل کنترل و ساده هست
رویاهایی میدیدم که به هیچ وجه ساده و پیش پا افتاده نبودن
رویا هایی نبودن که مغز با پردازش و تجارب و احساسات اون هارو بسازه
مثلا با حال بد میخوابیدم و درون خواب کسی دلداریم میداد و با حال خوب از خواب پامیشدم
نمیخوام ماجرا رو خیلی عجیبش کنم...
بگذریم
خلاصه درست در مواقعی که همه چیز منطقی پیش میرفت
یک اتفاق کاملا عجیب و غیر منطقی رخ میداد که بهم بفهمونه خواب دقیقا اون چیزی نیست که فکرش رو میکنم
شما تو دنیا شاهد افراد و اتفاقات زیادی هستید که از قبل در خواب کسی گوشزد شده
مثلا خبر مرگ کسی
یا حادثه ای زودتر در خواب به کسی فهمانده میشود
و در واقعیت به وقوع میپیوندد که ممکنه خیلیامون تجربه کرده باشیم
این قضیه هیچگونه توجیح علمی کنونی رو نداره
میگم علم کنونی چون معتقدم علمی هست اون مباحث ولی علمی که الآن باهاش سر و کار داریم اون علم کامل نیست!
الآن هم که از نظر علمی مطالب متافیزیک به رسمیت شناخته میشن و به نظرم خواب هم ریشه متافیزیکی داره
شاید در مباحث غیر منطقی و به اصطلاح غیر علمی ریشه داشته باشه
اما اگر انسان نتونه اصلا خواب ببینه میتونه در خواب درگیر اون مباحث بشه؟
خیر
یعنی خواب دیدن کاملا علمی و منطقیه در هر صورت
ولی همه اینا به کنار
تحقیق و پژوهش درباره این مسائل آرامش آخر شبو ازتون میگیره
باعث میشه قبل خواب زیاد فکر کنید
و نتونید خوب و راحت بخوابید
سعی کنید روند طبیعی خودتونو طی کنید
و کمتر از عجایب هستی شگفت زده شید.

شوخی میکنم
اما عواقبشم گفتم بهتون!
قبل خواب سوره ناس و فلق تجویز میشه تا خواب راحت تری داشته باشید.
در پناه حق

رویای شفافخوابقرآنتحقیق
زمان زیادی برای خودم نوشتم! گفتم یکم چیزایی که برای خودم نوشتمو بقیه هم ببینن!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید