سیستم های طراحی به منظور ایجاد انقلاب در تجربههای دیجیتال شما به وجود آمدهاند تا این روند را هوشمندتر، دقیقتر و کارآمدتر طراحی و اجرا کنند. آنها پتانسیل ایجاد صرفه جویی قابل توجهی در زمان را، برای طراحان و توسعه دهندگان را دارند؛ برای باشکوه و هرچه کارا عمل کردن سیستم و سازمانها در مقیاسهای مختلف، و آزاد کردن زمانهای اضافی حاصل از کارهای تکراری ای که همه تیمها درگیر آن هستند و صرف کردن آن در جهت تمرکز بیشتر و مفیدتر برای حل مشکلات بزرگتر.
اما همانند هر سیستم، ساخت یک سیستم طراحی یک کار سریع و یا آسان نیست. این کار نیاز به تجدید نظر کردن در مورد نحوه ساخت محصولات دیجیتال امروز شما، و ایجاد یک زمینه برای رسیدن به موفقیت در آینده دارد .
هدف این است که تیم شما در موقعیت مناسبی برای شروع استفاده از مقدار کامل سیستمهای طراحی در فرآیند طراحی محصول خود قرار خواهد گرفت. این کار آسانی نیست، اما این یک گام مهم در جهت تبدیل محصولات دیجیتال به یک مزیت رقابتی بلند مدت برای کسبوکار شما است.
مهم نیست که ما چقدر از زمانمان را آنلاین صرف میکنیم، به تعداد دستگاههای متصل به اینترنت در بازار که نگاه کنیم، تمام نمودارها همان شیبهای چوبی هاکی را نشان میدهند. از بسیاری جهات، این دامنهها به سمبل عصر دیجیتال ما تبدیل شدهاند و بیانگر این هستند که چگونه جامعه به خاطر این فناوری های مخرب تغییر کرده است.
در عین حال، این تغییر رادیکال باعث شده تا تیمهای محصول با یک لیست رو به افزایشی از چالشها، که لایههای جدیدی از پیچیدگی را به شغل خود اضافه میکنند، انجام دهد .
برخی از این چالشهای جدید عبارتند از:
هنگامی که به این چالشها نگاه میکنیم، و روندهایی که آنها را ایجاد کردهاند، یک نکته کاملا روشن شده است: فرایندهای کنونی برای طراحی و پیادهسازی محصولات دیجیتال پایدار نیستند. آنها اکنون پایدار نیستند، و قطعا در آینده نیز پایدار نخواهند بود، زیرا این چالشها فقط شتاب میگیرند .
برد فراست این نکته را در Friendly Manifesto-Future به اثبات رساند.
به وجود آمدن مشکلات و اختلالها در حال تسریع شدن هستند. همانطور که تعداد و تنوع دستگاه های متصل شده به اینترنت که بسیاری از آنها را ما هنوز نمیتوانیم تصور کنیم، به حالت انفجار خواهد رسید، تعداد و تنوع افراد استفاده کننده از آنها در سراسر جهان، منفجر خواهد شد و استانداردهای موجود، جریان کاری و زیرساخت های ما، مانع از این تغییر نخواهند شد. در حال حاضر یورش دستگاهها به انسانها آنها را به نقطه شکست سوق می دهد. زیرا انسانها نمی توانند از دستگاهها پیشی پیشی بگیرند.
اما خبر خوب این است که نوآوری، راهی برای سازگاری با چالشهای بسیار افراطی دارد. و این دقیقا جایی است که سیستمهای طراحی وارد میشوند.
در برخی موارد، سیستم های طراحی نتیجه یک همگرایی از چندین تئوری و شیوه همپوشانی است که برای دههها وجود دارند؛ از توسعه نرم افزار مبتنی بر اجزاء، تا نظریه طراحی اتمی.
هر چند که هر یک از این مفاهیم به چیزی متفاوت اشاره میکنند، اما همه آنها در یک نقطه کاربردی در سیستمهای طراحی به هم میرسند و تیمها را قادر میسازد تا ساخت محصولات بهتر را سریعتر کنند. این قلب و ارزش اولیه سیستمهای طراحی است. یک سیستم طراحی مجموعهای از اجزای قابل استفاده مجدد است که با استانداردهای مشخصی هدایت میشوند، که می توان آنها را با هم ترکیب کرد تا هر تعداد محصول را بسازند.
در حالی که این روی کاغذ کاغذ ساده به نظر میرسد است، اما تفاوت این امر در نحوه ایجاد تجربیات دیجیتال با کمترین تغییرات است.
در دهه 1960 ، فناوری رایانه شروع به فراتر رفتن از سرعت برنامه نویسی نرم افزار کرد. کامپیوترها سریعتر و ارزانتر شدند، اما توسعه نرم افزار آرام، دشوار و در معرض اشتباه بود. این شکاف، و معضل آنچه که در مورد آنها باید انجام میشد، به عنوان "بحران نرم افزاری" شناخته میشد. در سال ۱۹۶۸ ، در کنفرانس ناتو در خصوص مهندسی نرم افزار، داگلاس مکیلروی توسعه مبتنی بر مولفه را به عنوان راه حلی ممکن برای این معضل ارائه کرد. توسعه مبتنی بر مولفه روشی برای سرعت بخشیدن به پتانسیل برنامه نویسی با استفاده مجدد از کد قابل استفاده مجدد، ارایه داد و در نتیجه آن را کارآمدتر و آسانتر ساخت. این کار تلاش را پایین آورد و سرعت توسعه نرم افزار را افزایش داد و به نرم افزار اجازه داد تا از قدرت کامپیوترهای مدرن استفاده کند.حالا، ۵۰ سال بعد، ما یک چالش مشابه را تجربه میکنیم، اما این بار در طراحی.
سیستمهای طراحی به عنوان یک موضوع داغ در سالهای اخیر پدیدار شدهاند، به این دلیل که به تیمهای محصول کمک میکنند تا چالشهای جدید عصر دیجیتال را حل کنند. اما نه تنها سیستمهای طراحی چالشها را حل میکنند، بلکه مزایایی چشمگیر را در تیم های محصول به ارمغان می آورند.
مزایای اصلی سیستم های طراحی را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:
تیمهای چابک طراحی و فنی از یک سیستم طراحی بسیار بهره میبرند زیرا به تیم اجازه میدهد تا با استفاده از یک زبان مشترک همکاری کنند. آزمایش و نمونه سازیها سریعتر انجام میشوند، توسعه دهندگان بینش اولیه در مورد درک محدودیتهای فنی بالقوه را دریافت میکنند ، و تیم میتواند بدون قربانی کردن کیفیت یا کارایی بر روی مشکلات بزرگتر تمرکز کند. بزرگترین فایدهای که میتوان از ایجاد یک سیستم طراحی تجربه کرد، زمانی است که گفتگوی تیمها را از بحثهایی در مورد ظواهر به بحث در مورد مشکلات واقعی تغییر پیدا میکند. در این راستا، سیستمهای طراحی همه را به کاربر نزدیکتر میکند. یکی از بزرگترین ارزشهایی که یک سیستم طراحی برای یک سازمان ایجاد میکند، این است که با ارائه اصول استاندارد، تکرار چالشها و تلاشها را کاهش و بهرهوری را افزایش میدهد.
دیوید کرونین، جنرالالکتریک
یک سیستم طراحی شامل اجزایی است که میتوانند با هم ترکیب شوند و برای ایجاد رابط کاربری استفاده شوند. همچنین تیمها را قادر میسازد تا بر چگونگی تعامل کاربر و تعامل با یک قطعه از نرم افزار، به جای بحث در مورد این که چه رنگی باید باشد، تمرکز کنند.
آی بی ام
یک سیستم طراحی یکپارچه، برای ایجاد بهتر و سریعتر محصولات است؛ بهتر به این دلیل که یک تجربه منسجم به راحتی توسط کاربران درک میشود، و سریعتر به این دلیل که به ما یک زبان مشترک میدهد تا با آن کار کنیم.
ایر بی ان بی