ویرگول
ورودثبت نام
مرتضی سهرابی
مرتضی سهرابی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

۱۰ سوال عمیق در رابطه عاطفی


اگه شرایط رابطه عاطفی خوبی رو نداری یا داری این ۱۰ تا سوال میتونه بهت کمک کنه تا حال رابطه ات بهتر شه
خیلی از زوجها این شکایت را دارند که حرف کم میاریم یا منو درک نمیکنه به نظرم مسئله اینجاست که ما سوال های خوب از هم نمیپرسیم

■ دکتر جان گاتمن (روانشناس)
در مطالعات خودش روی بسیاری از زوج ها یک نکته ساده اما مهم را کشف کرد


■ زوج های غیر خوشحال روزی ۵ دقیقه با هم صحبت میکنند و زوج های خوشحال روزی ۳۰ دقیقه با هم صحبت میکنند
خیلی از این گفت و گو ها میتونه پیرامون مسائل ساده روزمره باشه
اما بد نیست هر از چند گاهی بشینید و از هم سوالات عمیق یا به قول جان گاتمن big questions بپرسید

۱ . آیا این رابطه باعث شده که به آدم بهتری تبدیل بشی؟
به چه لحاظ ؟
چطور میتونم کمکت کنم به نسخه بهتری از خودت تبدیل بشی؟

۲ . آیا چیزی هست که بخوای به من بگی ، اما چون میترسی قضاوتت کنم ، به من نمیگی؟

۳ . منو توی ۳ کلمه توصیف کن

۴. به نظرت سخت ترین و چالش برانگیز ترین بخش رابطه مون کجاست؟

۵. چه اقدام یا ویژگی شخصیتی در تو هست که تو فکر میکنی من به اندازه کافی بهش توجه نمیکنم و قدردانش نیستم ؟

۶. اگه از هم جداشیم بهترین چیزی که دلت واسش تنگ میشه چیه؟

۷ . اولین چیزی در من که تو رو جذب کرد چی بود ؟

۸ . چه کاری هست که من انجام میدم و دوسش داری و ازم میخوای که بیشتر انجام بدم ؟

۹ . چه کاری هست که دوست داری باهم انجام بدیم ، اما تا به حال انجامش ندادیم؟

۱۰ . چه بخش از ظاهر من واست خیلی جذابه؟

■ حدس میزنم بعد از صحبت در مورد این سوالات رابطه تون یک مرحله عمیق تر میشه ممنون میشم نظرتو واسم بنویسی

■ برای مطالعه مقاله های مفید و کاربردی میتونی از لینک زیر وارد سایتم بشی ???

@mortezasohrabi.ir سایت

اینستاگرام mortezasohrabi.ir

رابطه عاطفیروانشناسیرابطه زناشوییجان گاتمنبهبود رابطه زناشویی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید