ویرگول
ورودثبت نام
Motahhareh
Motahhareh
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چالش کتابخوانی طاقچه: من و زندگی با هیولای درون

چالش کتابخوانی طاقچه برای اردی‌بهشت ماه، مطالعه‌ی کتابی بود که باعث بشه استرس و اضطراب رو ازمون دور کنه، با ترس‌هامون روبه‌رو بشیم و در آخر آرامش رو به قلب ما تزریق بکنه.

همین طور که توی طاقچه داشتم یه گشتی میزدم تا کتاب مناسب این ماه رو پیدا بکنم با کتاب من و زندگی با هیولای درون روبه‌رو شدم. توی نظرات مربوط به این کتاب یکی از کاربرها گفته بود:

"امروزه که همه‌ی ما، در مدرسه، دانشگاه، محیط کار و گاهاً خانواده استرس و اضطراب رو به نحوی، کم یا زیاد احساس می‌کنیم و همه روزه باهاش درگیریم، خوندن این کتاب می‌تونه کمکی عالی برای مبارزه با غول استرس و شکست دادنش باشه? البته اندازه‌ی این غول برای آدمای مختلف متفاوته و برای بعضیا می‌تونه به اندازه یه عنکبوت باشه? به نظرم این کتاب برای اونایی که استرس‌شون در حد مورچه هم باشه مفیده! در حین خوندن شکلک‌های بامزه کمک می‌کنن درک بهتری از موضوعات ذکر شده داشته‌باشیم و به کتاب جنبه‌ی سرگرم کننده بودن در عین آموزنده بودن میده. پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنین :)."

از اون جایی که من اکثر اوقات و حتی بابت مسائل پیش پا افتاده دچار استرس و اضطراب میشم تصمیم گرفتم تا این کتاب رو مطالعه کنم تا هم بتونم در چالش طاقچه شرکت کنم هم اینکه مطالعه‌ی این کتاب واقعاً واقعاً برام مفید و سودمند باشه.


"اکنون که این کتاب را انتخاب کرده‌اید، احتمالاً احساسات بسیار عجیب و ترسناکی را تجربه می‌کنید...".

کتاب من و زندگی یا هیولای درون در یازده بخش نوشته شده:

در بخش‌های اول، دوم و پنجم نویسنده درباره‌ی علائم و نشانه‌هایی صحبت کرده که موقعی خودشون رو نشون میدن که این هیولا به ما حمله کرده‌باشه. چه نشانه‌ها وعلائم روحی روانی و چه فیزیکی و ظاهری.

در بخش‌های سوم و چهارم نویسنده یه سری راهکار میده که با کمک اون‌ها میشه نسبتاً خیلی سریع از پس هیولا براومد.

در بخش‌های ششم و هفتم نویسنده در مورد افکار صحبت میکنه. اینکه اگه ما هیولا داریم به احتمال 99.9% به خاطر افکارمونه و اگر کسی تا حالا هیولا نداشته به احتمال 99.9% به خاطر افکارشه.

در بخش هشتم نویسنده از ما توقع داره که حالا که تا اینجای کتاب رو خوندیم بتونیم از پس هیولا بربیایم و دیگه ازش نترسیم. دیگه اجازه ندیم تا هیولا از ما سواری بگیره بلکه ما سوارش بشیم.

در بخش نهم هم نویسنده تاکید داره بر اینکه هر چقدر به نظرتون از پس هیولا به راحتی می‌تونین بربیاین اما هنوز انقدری که فکر می‌کنین حرفه‌ای نیستین و حتماً حتماً از افرادی که قبل از شما تونستن هیولاها رو شکست بدن کمک بگیرین و از تجربه‌هاشون استفاده کنین.

در بخش دهم نویسنده میگه که حالا که هیولا رو شکست دادید باید بدونید که هیولا بازم دوباره برمیگرده و میاد سراغتون. پس وقتی اومد دست و پاتون رو گم نکنید و از خودتون و دنیا نا امید نشید.

در بخش یازدهم و آخر هم نویسنده یه جمع‌بندی کلی درمورد ده بخش قبلی گفته.


کتاب من و زندگی با هیولای درون چندتا ویژگی داره که شاید براتون جالب باشه:

  • این کتاب به صورت کمیک هست و باعث شده که اون یکنواختی که اکثر کتاب‌های توسعه فردی دارن رو نداشته باشه.
  • نویسنده کتاب یعنی خانوم بِو ایسبِت خودش یه کاریکاتوریست و تصویرگر حرفه‌ایه و همه‌ی تصویرگری‌های کتاب کار خودشه.
  • بِو ایسبِت خودش قبلاً دچار هیولاها بوده و این کتاب رو بر اساس تجربه‌های شخصی خودش نوشته.
  • اگه از این کتاب خوشتون اومد و مثل من ناراحت بودید که اِ چرا تموم شد و از این حرفا، نویسنده یه کتاب دیگه تحت عنوان من و لذت زندگی با هیولای درون داره که ادامه‌ی همین کتابه و می‌تونید بعد از خوندن من و زندگی با هیولای درون برید سراغ اون.


من نسخه‌ی الکترونیک این کتاب رو از طریق اپلیکشن طاقچه خوندم، اگه که با نسخه‌ی الکترونیک میونه‌ی خوبی ندارید می‌تونید بازهم از طریق سایت طاقچه برای خرید نسخه‌ی فیزیکی کتاب اقدام کنید.

https://taaghche.com/book/8415/%D9%85%D9%86-%D9%88-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86

اگر هم که دوست داشتید که کتاب من و لذت زندگی با هیولای درون رو بخونید، این کتاب رو هم چه به صورت فیزیکی و چه الکترونیکی می‌تونید از طاقچه تهیه کنید.

https://taaghche.com/book/28724/%D9%85%D9%86-%D9%88-%D9%84%D8%B0%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%84%D8%A7


چالش کتابخوانی طاقچهکتابمعرفی کتابمن و زندگی با هیولای دروناسترس
یک کتابخوان معمولی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید