ماجرای فیلم در مورد پسر هفده ساله ای به نام جاش می باشد که به تازگی مادرش را از دست داده است و به همراه مادر بزرگش و عمو و پسر عموهایش که همگی خلافکار هستند زندگی می کند که پلیس به شدت خانواده جاش را تحت نظر دارد. ضربات فردی ممکن است آشنا باشد، اما شخصیت ها کاملاً تازه هستند، به خصوص به دلیل بازی های خیره کننده ویور و بن مندلسون. کارگردانی میچود جزو نقاط قوت فیلم است و در لحظاتی از فیلم غافل گیری های زیادی را برای بینندگان فراهم می کند.
کارگردان این کار به موفقیت کارگردانان هم وطنش مانند جان وو را در سطح بین المللی نداشته است ، اما هر کسی که فیلم را ببیند مطمئنا شیفته این فیلم میشود. رابطه ای دوستانه بین یک تبهکار سابقه دار و دو گروه آدمکش مختلف که یکی برای محافظت از او و دیگری برای کشتنش فرستاده شده اند شکل گرفته. از سکانس آغازین خیره کننده گرفته تا تیراندازی های بعدی ، از جمله بهترین نمونه هایی که از زمان آخرین شکل گیری وو دیده شده است به جرات جانی تو یکی از بهترین کارگردانان چینی است که با این فیلم خودش را به فیلم بازان معرفی کرد.
این فیلم داستان «مارک چاپر» را روایت می کند، یک جنایتکار افسانه ای که در دوره حبس اش در زندان به جرم قتل، زندگی نامه خودش را می نوشت. کتاب چاپر، که این فیلم هم بر پایه همان ساخته شده، یکی از پرفروش ترین کتاب های سال بود. فیلم اندرو دومینیک یک شرح حال از شخصیت جذاب ، ترسناک و جنایی Chopper Readاسترالیایی است که فیلم را در زندان آغاز می کند ، روایت اضافی اش را می زند تا از سخت ترین مراحل بگذرد تا به آزادی برسد. بدون شک چاپر از جمله بهترین نمونه فیلم های ژانر جنایی است.
نکته جالب توجه در فیلم راننده فیلم نامه نویس ایرانی آن یعنی آقای حسین امینی است. فیلم از موسیقی متن گرفته تا بازی بازیگران و اسلوموشن ها از صحنه های خشونت آمیز و عاشقانه همه و همه شکلی بی نظیر دارد. "درایو" یک نگاه کلاسیک و عاشقانه همراه خشنونت های زیاد است. کارگردان این فیلم نیکولاس ویندینگ رفن و با بازی رایان گاسلینگ و کری مولیگان است. برایان کرانستون، کریستینا هندریکس و اسکار آیزاک از دیگر بازیگران فیلم هستند. یک راننده بدلکار پروژه های سینمایی هالیوود، که شب هنگام برای خلافکاران رانندگی می کند، در جریان یکی از این ماموریت هایش همه چیز به درستی پیش نمی رود و دچار دردسر هایی می شود. این فیلم صحنه های شگفت انگیزی دارد که تا مدت ها ذهن شمارا درگیر خودش می کند.
پاول توماس اندرسون چند بار با فیلم های جنایی کرده است توانسته بود استعداد خودش را در کارگردانی بروز دهد، اما نزدیکترین چیزی که او به طور کامل توانست آن را بهترین شکل انجام دهد با اقتباس از "معاون ذاتی" توماس پینچون است. فیلمی کاندیدای 2 جایزه اسکار در سبک نئو-نوآر جنایی با بازی واکین فینیکس، کاترین واترستون، جاش برولین، اوون ویلسون، ریس ویترسپون و بنیسیو دل تورو است. داستان در سال 1970 اتفاق میافتد. یک کارآگاه بنام «لری اسپورتلو» در مورد ناپدید شدن یک جوان تحقیق می کند.
اسپایک لی در ساخت فیلم جنایی آنقدر تبحر دارد که تقریباً شرم آور است که این کار را بیشتر از این انجام نمی ده! شاهکار او در این ژانر ، حداقل در حال حاضر ، "ساعت 25" باقی مانده است ، اقتباس او از رمان "بازی تاج و تخت" نمایشگر دیوید بنیوف در مورد آخرین روز آزادی مونتی (ادوارد نورتون) ، یک فروشنده مواد مخدر است. این فیلم به طور تصادفی طنین انداز بیشتری پیدا کرد وقتی صحنه هایی از 11 سپتامبر عکسبرداری کرد و حال و هوای غم انگیز آن زمان را گرفت ، اما حتی در شرایط شادتر هم بسیار عالی بود: کل بازیگران به ویژه برایان کاکس ، فیلیپ سیمور هافمن کارهای خارق العاده ای انجام می دهد ، لی در بالغ ترین و موفق ترین کار خود است ، فیلم هوشمندانه و بدیعی می سازد و در انتها به یک فیلم ماندگار تبدیل می شود.
ما ازابتدا با کریستوفر نولان به عنوان یک کارگردان جنایی آشنا شدیم ، اما او پس از مدتی به دنبال فیلم های پرفروش رفته و این مدتهاست که کار او را تحت تأثیر قرار می دهد ، از تأثیرات مایکل مان در "شوالیه تاریکی" گرفته تا عناصر دزدکی "آغازگر". اما تا زمانی که او مگابایت را به طور کامل کنار نگذارد ، هرگز یک فیلم جنایی ناب به اندازه کامل Memento کامل نخواهد ساخت. این یک فیلم انتقام جویانه است که روایتگر مردی است که حافظه اش هر چند ساعت از بین می رود اما تنها چیزی که به یاد دارد این است همسرش به دست فردی کشته شده او با خالکوبی رو بدنش می فهمد که هر روز باید چه کاری انجام دهد. فیلمنامه این شاهکار را جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان نوشته است که به جرات یکی از شاهکار های او محسوب می شود.
ژاک آدیارد کارگردان فرانسوی که نامزدهای اسکار (برای "یک پیامبر") و حتی یک نخل طلا (برای "دپان") شده است ، اما برای ما بهترین فیلمش یعنی ضربان قلب جایزه ویژه ای دریافت نکرد. زندگی "تام" بیست و هشت ساله به سمتی می رود که شاید بشود او را جنایتکار در نظر گرفت.او راه پدر خود را دنبال می کند.کسی که از معملات املاک کثیف و گاهی بی رحم پول در می آورد.اما زندگی به او راه جدیدی را نشان می دهد وقتی فرصتی به دست می آورد تا در کنسرتی مانند مادر خود پیانو بنوازد.
حتی با دانستن کیفیت بالای کار برادران کوئن به طور کلی و دانستن عشق آنها به داستان های جنایی ، هیچ کس فکرش را نمیکرد این دو برادر فیلمی حیرت انگیز در این ژانر را بسازند.. اولین اقتباس آنها (اقتباس از رمان کورماک مک کارتی) ، بزرگترین ویژگی کارهای قبلی آنها را حفظ کرده است - شوخ طبعی ، نقشه های دقیق ، شخصیت های فراموش نشدنی ، انفجارهای ماورای خشونت که به ویژگی فیلم های آنان تبدیل شده. در ژوئن سال 1980 میلادی، در منطقه ای متروکه واقع در تگزاس، لویس مس به دنبال شکار است اما به جای آن، افرادی کشته شده را می بیند که بر اثر تیر اندازی از پای در آمده اند. ظاهرا اختلاف آنها بر سر معامله مواد مخدر بوده است. او در آن محل کیفی پر از پول می یابد و طمع آن باعث می شود تا سریعا پول ها را که 2 میلیون دلار ارزش دارند، برداشته و به خانه برگردد، بی خبر از آنکه با این کار زندگی اش را به خطر انداخته است. حال تبهکاران در به در به دنبال پول ها هستند و تا آنرا نیابند از پای نمی نشینند.
دیوید فینچر علاقه زیادی به کار حرفه ای قاتلان زنجیره ای داشته است و به طور حتم زودیاک یکی از شاهکار های او در ژانر جنایی است. نگاهی دقیق به قاتلی به نام زودیاک ، که هنوز ده ها سال پس از وحشت در خلیج سانفرانسیسکو راه انداخت دستگیر نشده. دو مامور در پی پیدا کردن این قاتل مرموز می روند یکی از ان ها کاریکاتوریست (جیک جیلنهال) که برای پیدا کردن این قاتل دست به هر کاری می زند. یک فیلم دو ساعت نیم که طی این مدت زمان تماما استرس و اضطراب های زیادی را برای شما به وجود می آورد.
اگر تصور می کردید چیز جدیدی برای گفتن در مورد فیلم جنایی ، پس از تارانتینو وجود ندارد ، وارد قرن بیست و یکم شدیم فیلم شهر خدا از کشور برزیل نمونه بی نظیری از این ژانر است. . این فیلم با اقتباس از کتاب پائولو لینز داستان های فاولاهای ریودوژانیرو را از نگاه راکت (الکساندر رودریگز) ، پسری شیرین و صادق که همیشه تلاش خود را برای زنده ماندن در آشوب های مناطق فقیر برزیل کرده است ، بیان می کند. قیلمی با لحن خنده دار ، مهیج ، ترسناک ، غم انگیز و قابل تأمل است: اساساً هر چیزی که یک فیلم باید داشته باشد را شهر خدا دارد.
بونگ جون هو کارگردان مشهور برنده جایزه اسکار ثابت کرده است که یکی از هیجان انگیزترین فیلمسازان زنده است ، و با بی توجهی به کنوانسیون ، ژانرها و آهنگ های مختلف را از هم جدا می کند. و یکی بهترین فیلم او تا به امروز - یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم - "Memories Of Murder" است ، یک درام پلیسی. این فیلم براساس داستان واقعی شکار اولین قاتل زنجیره ای کره و سه کارآگاه (کیم سانگ کیونگ ، سانگ کانگ هو و کیم روه ها) ساخته شده. نبوغ کارگردان این فیلم در تمام لحظات بی نظیراش نمایان است جدا از آن چیزی که برای کادربندی و حرکت دوربین دارد، پایان بندی فیلم بسیار درخشان و قابل تامل است.
کلیک کنید: دانلود بهترین فیلم های جنایی