ویرگول
ورودثبت نام
رضا احمدی
رضا احمدی
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

دینی که به ما یاد دادند و دینی که ما باید یاد می گرفتیم...

این مطلب یه برداشت کاملا آزاد از اتفاقاتی هست که در طول زندگی تجربه کردم.

به نظرتون دلیل دین گریزی ما و جامعه چیست؟

آیا دین یک نسخه اشتباه است و دیگر در دنیای امروز کاربرد ندارد یا دین بی کاربردی رو به ما یاد دادند.

من نه شخصیت خیلی مذهبی هستم که جا نماز آب بکشم و نه اینطوریه که بگم دین رو قبول ندارم

نظرم شخصی خودم رو میگم و دوست دارم اگر دوستان این مطلب رو خوندن نظرات خودشون رو بنویسند تا خودم هم بیشتر تجربه کسب کنم.

من در مورد دین اسلام خیلی مطالعه و تحقیقات زیادی نکردم و در حد مطالب عمومی که مطرح میشه هستش و به یه نکته رسیدم و اون اینه که همه مشکلاتی که وجود داره و کمرنگ شدن فضای دینی کشور به چشم میخوره فقط برای اینه که دینی که به ما یاد دادند اون چیزی نیست که دین قرار بوده به ماه بگه

از وقتی یادمه توی مدرسه و کتاب دینی و ...

همش باید حفظ می کردیم فروع دین چیه و اصول دین چیه

نام ببرید؟

خدا را اثبات کنید؟

اصلا خدایی هست؟

مرجع تقلید باید عالم باشه و عادل باشه و ..

فقط خدا می‌تونه زمین رو آفریده باشه...

و...

۲۰ سال ذهن ما پر شد از این مطالب و دین ما شد این دین

نه اینکه این موارد اشتباه باشه و نباید گفت ولی آیا هدف دین ما این بوده

آدم خوب کسیه که نماز می خونه و آدم بد کسیه که نمی خونه...

می دونید همه مشکل همینجاست

دین ما اصلا هدف اصلیش اینا نبوده دین ما اومده تا روش یه زندگی اجتماعی سالم رو به ما یاد بده.

دین ما اصلا یه دین اجتماعی هستش اولویت دین ما جامعه و سلامت روحی و روانی جامعه هستش ولی به ما برعکس یاد دادند.

توی دین میگه اگر غیبت کردی بدتر از زناست...

ولی از نظر شما یا شایدم اونا کدوم بدتره؟ غیبت یا زنا؟چرا؟

به نظر من چون زنا یه حرکت فردیه ولی غیبت به جامعه آسیب می‌زند و نفاق و دو رویی ایجاد می‌کنه..

یکی که نماز نمی خونه آدم بدتریه یا یکی که ریاکاره؟

خدا میگه من شاید نماز نخواندن رو ببخشم ولی بد عهدی و آسیب رسوندن به دیگران و حق الناس رو نمی بخشم.

بعد میبینیم طرف اهل نماز شب و ... موقع کاسبی که میشه تا می‌تونه سعی کنه تو پاچه مردم کنه...

چرا؟ چون نفهمیدیم دین ما چی میگه...

دین ما اومده انسانیت رو رواج بده ولی ما نفهمیدیم

البته این به این معنا نیست هرکسی اعمال دینی انجام میده بده یا خوبه

نه چه کسایی که نماز شبم می خونند و توی جامعه هم خیلی انسانیت دارند و...

چرا؟

یه بار دیدم یه پدر و مادر به بچه میگفتند اگر این کار رو انجام بدیم (مثلا دروغ بگی) خدا ناراحت میشه و میری جهنم و ... ببینید چه ذهنیتی از دین به ما نشون میدند در حالی که اگر کسی دروغ بگه باعث میشه به خودش و جامعه ای که توش هست آسیب برسه...

یا دزدی کنه می‌ره جهنم طرف هم میگه اصلا من که قراره برم جهنم بزار بیشتر دزدی کنم.

یا توی دین ما میگه اگر کسی امکان ازدواج نداره بره صیغه موقت کنه هم حلاله و هم مشکلی نداره چون خدا هم فهمیده نمیشه همه چی رو با سلام و صلوات برد جلو

حالا شما بیا همین حرف رو توی جامعه بزن به طور کامل طرد میشی و تبدیل میشی به یه آدم بی دین

چرا چون دین رو جوری به ما یاد دادند که اصلا اینجوری نیست...

دکتر شریعتی میگه دینی که به درد دنیای ما نخوره به درد آخرت ما هم نخواهد خورد.

پس باید دین درست را بشناسیم





دین اسلامدلنوشتهمسلمان واقعیاسلام حکومتیدکتر شریعتی
همیشه در تلاش برای رسیدن به موفقیت بیشتر بودم و هستم و هیچ وقت موفقیت رو در پول دار شدن ندیدم و دنبال پول نبودم هر چند که با موفقیت در رسیدن به اهداف پول هم به دست می آید...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید