ویرگول
ورودثبت نام
آقا نیما
آقا نیما
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

فندک زیپو و هزینه هاش !

سلام مجدد !

چند روز پیش ولنتاین بود و کادوی ولنتاین منم طبق درخواست خودم یک عدد فندک زیپو بود. تو این چند روز خیلی درگیرش شدم و خواستم یه چند کلمه ای درباره اش بنویسم. البته که ادعا ندارم فندک بازم و اینا...

خدایی لاکچریه!
خدایی لاکچریه!

قیمت فندک زیپو

ماشالله تو قیمت که اصن بازه مشخصی نداره! زیپو اصل با طرح ساده از 200 تومن شروع میشه میره تا 1.5 میلیون و ... .

برای همین اگر صرفا هدفتون داشتن فندک زیپو عه، خب میتونین با نهایت 300 400 تومن حلش کنین اما اگه طرحش خیلی براتون مهمه شاید باید برین بالای 500 !

اگرم خواستین تو دیجی کالا طرحای زیادی داره با قیمتای مختلف که میتونین سر بزنین : لیست فندک زیپو

البته قبول دارم که در کل خیلی زیاده و قابل مقایسه با فندک های 2 هزارتومنی تو مغازه ها نیست ولی خب به عنوان کادو خیلی گزینه مناسبیه! حتما روش فکر کنین.

هزینه های جانبی فندک زیپو

فندک زیپو دنگ و فنگش زیاده! به طور کلی چندتا جز داره که هر چندمدت یکبار باید عوض شه :

1) فیتیله

2) سنگ

3) بنزین

اول بریم سراغ فیتیله. بعد از یه مدتی که استفاده کردین و فیتیله اش سوخت، یکم میگیرین میکشین بالا و بقیش در میاد. اما وقتی کامل تموم شد باید برین فیتیله بخرین و عوض کنین. (عوض کردنش نمیدونم از کجاس)

سنگش هم بعد از یک مدت تموم میشه و باید عوض کنین که وقتی فندک رو از قابش در بیارین، معمولا یه پیچ داره که اگر بازش کنین، میتونین سنگ بزارین جاش.
در رابطه با سنگ یه عده به من گفتن که فقط باید سنگ زیپو بزاری ولی خب من رفتم از دکه کنار خیابون ی بسته سنگ و فیتیله با هم گرفتم 12 هزارتومن و فکرم نکنم مشکلی ایجاد کنه! (اگه ایجاد کرد میگم بهتون)

بنزین هم که تقریبا هر دو سه روز باید بریزین (البته اگه مثل من مصرفتون زیاده!). برای تعویض بنزین هم باید دوباره فندک رو از قابش دربیارین و بنزینو بریزین تو اون سوراخ کوچولویی که داره.
هزینه بنزینش هم یه چیزی حدود 30 40 تومنه که البته نمیدونم تا چه مدت برای فندک جوابه! فک کنم حداقل یه 10 باری بکشه!

واقعا حالا واجبه؟!

طبیعتا خریدن فندک زیپو واجب نیست ولی خب کلاس داره!

اگه همیشه کار و بارتون با سیگار و مشتقاتشه، داشتنش حس نسبتا خوبی بهتون میده چون هی میتونین باز و بستش کنین و خرابم نمیشه!!!

ولی خب بنظرم خودتون اگه خیلی علاقه دارین باید برای خودتون بخرین، وگرنه بهتره یجوری به بقیه بفهمونین براتون کادو بخرن.

مثلا به عنوان کادو برای مناسبت هایی مثل سالگرد ازدواج (یا حالا ریلیشن شیپ!)، ولنتاین و تولد مناسبه!

اگر هم برای آقاپسرا میخواین بخرین، من نظرم اینه که یکم طرحش تیره باشه ! البته اینو بیشتر برای خودم میگم، شاید یه پسری بود قرمز دوس داشت!

از کجا بفهمیم اصله؟

یه جا شنیدم Made in U.S.A باشه یعنی اصله و خیلیم تشخیصش کار سختی نیست! ولی خب دقیق نمیدونم، اگر شما میدونین حتما برام کامنت کنین :)

اینم از پست امروز، برین صفا کنین!


فندک زیپوزیپوفندکسیگار
اینجا راجب همه چیز صحبت میکنم! از تجربه ها و علایق و ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید