ویرگول
ورودثبت نام
صالح ناصرالمعمار
صالح ناصرالمعمار
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

مرسی که هستی!

بنده موجودی هستم که با پاچه‌مالی هیچ ارتباطی برقرار نمیکنم ولی امروز فهمیدم که دهم اسفند روز تعریف کردن و تمجید کردن هست. برای همین تصمیم گرفتم افرادی که در زندگیم نقش بزرگی ایفا کردن را ازشون یک تقدیر حسابی بکنم.



جایگاه اول: تمامی کسانی که از روحم مراقبت کردند

این آدمها دلیل روح داشتن من هستند، کسانی که در تاریکی ها بهم چراغ نشان دادند، با بداخلاقی و خوش اخلاقی هام کنار اومدن.

جایگاه دوم: تمام کسانی که بهم ظلم، خیانت یا بدی کردند

به نظرم خیلی ناجوانمردانه است که فقط از کسانی که دوستشون داریم تعریف کنیم! در واقع اغلب افرادی که دلمون را میشکونند بهترین الگوهای زندگی ما میشوند و تمامی انرژی ما صرف این میشه که شبیه اونها نشیم. برای همین دلم میخواد بهشون بگم: خیلی خوشحالم که وجود شما عزیزان الاغ باعث قوی تر شدن من شده

جایگاه سوم: استاد ویلیم گلسر مولف کتاب تئوری انتخاب

اصلا مبالغه نیست که بگیم این کتاب زندگی من رو متحول کرد. این کتاب رو پنج سال پیش خوندم و از اون موقع تونستم روابط شخصی و کاری خیلی عمیق تری رو تجربه کنم و همینطور با بهتر رفتار کردن با خودم خیلی سالم تر باشم. یاد گرفتم که خشم و افسردگی، هردو فرزندان طرد شده احساسات فروخفته‌ای هستن که ما از مواجهه باهاشون فرار میکنیم.

تئوری انتخاب چند نکته اساسی داشت:

  • همه ما با شاخص های خاص ذهنی متولد میشیم، بجای جنگیدن برای تغییر کسی که الان هستی وقتت رو صرف شناخت بهترین روش های زندگی کردن بکن
  • بدن تو به ذهنت متصله. داشتن یک بدن سالم به داشتن یک ذهن سالم کمک میکنه و اگه ذهنت بیمار بشه میتونی علائمش رو در بدنت ببینی
  • قدرت نمایی در روابط رو کنار بذار: اینکه تو بخوای همه چیز طبق نظرت پیش بره بهترین روش برای نابود کردن هر نوع رابطه ای هست. برای تنها نبودن، هیتلر درونت رو قربانی کن
  • عشق، از دل دوستی متولد میشه


جایگاه چهارم: سرکار خانم سهیلا جمالی

آشنایی با سهیلا بزرگترین شانسی بود که من در زندگیم آوردم. سهیلا یک روان درمانگر بی‌نظیر، دلسوز و بسیار دانشمنده که تخصصش در حوزه مایندفولنس و خودشفقتی هست. با ایشون فروردین 97 آشنا شدم. زمانی که در بدترین مود روحی بودم و این بانوی بی نظیر بهم یاد داد که چجوری میشه خودت رو قبول داشته باشی، با گریه هات همونقدر دوست باشی که با خنده هات رفیقی.

سهیلا کسی بود که تمامی مراحل سفر دردناک خودشناسی همراه من بود. (سفری که همچنان ادامه داره)

جایگاه پنجم: اساتید بی‌محتوای دانشگاه امام صادق (ع) و مدرسه کسب و کار ماهان

توهین به اساتید باسواد این دو مکان آموزشی نباشه (اساتید گلی که بهم خیلی مفاهیم عمیقی یاد دادن)، ولی موسسه کسب و کار ماهان و دانشگاه امام صادق مکانهایی بودند که فهمیدم انسانهایی که از دل مکان های ایزوله و با خواندن کتاب به جایگاه استادی میرسن کسانی هستن که وقتی از سر کلاسشون میای بیرون باید مغزت رو ریست کنی چون دانش اونها در زندگی روزانه به دردی نمیخوره

جایگاه ششم: رولف دوبلی و دیگر هیچ!

رولف دوبلی کسی بود که با کتاب هنرشفاف‌اندیشی و کتاب هنر خوب زندگی کردن، کمک کرد تا بنیان فکری خودم رو بازسازی کنم. و تشکر میکنم از عادل فردوسی‌پور که این دو کتاب رو به بهترین شیوه ترجمه کرده.

جایگاه هفتم: مولانا

مولانا و مولانا و مولانا...

مولانا تنها مسکن یک ذهن دردمند بعد از یک روز کاری در زندگی مدرن یک متخصص کسب و کار دیجیتاله. تنها کسی که بعد از یک روز زل زدن به صفحه لپ تاپ و گوشی میتونه زندگیت رو از معنا لبریز کنه.

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست....

جایگاه هشتم: گری وی (Gary vee)

گری یک استاد دوست داشتنیه...

حرف مفت نمیزنه، خودشو نمیگیره، همیشه از دل تجربه اش حرف میزنه و تمامی حرفهاش صد درصد عملی میشن. گری یک مایندست بی نظیر و خواستنی داره و همیشه تو رو در زندگی شخصی و کاری راهنمایی میکنه


جایگاه نهم: مرحوم صادق کتابی

صادق دوست، راهنما و معلم من بود. اولین کسی در زندگیم بود که یادم داد خاکی بودن میتونه یک آدم باهوش رو ده برابر جذاب‌تر کنه. صادق کسیه که دلم میخواد موقعی که به چهل سالگی نزدیک شدم، شبیهش بشم، باحال، بامزه، باهوش، راه رفته و یک ستون روحی تمام عیار

روحت شاد رفیق گلم، دوستت دارم، میدونم که هنوزم هوامو داری، میدونم که وجود تو باعث آشنایی با برادرت شد که الان بهترین الگوی زندگیمه...

جایگاه دهم: خودم!

چرا از خودم تقدیر نکنم؟ هم تلاشگرم، هم با مطالعه ام، هم مهربونم و هم صادقم هم خیلی خیلی باحالم. میدونم که دارم تمام تلاشم رو میکنم و این خودش یک دنیا هنره وقتی که داری در سیلاب حوادث شنا میکنی!

گسترش شخصیتئوری انتخابمایندفولنسجایگاه
صالح هستم، یک بازاریاب محتوا و مربی کاهش استرس با بهوشیاری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید