ویرگول
ورودثبت نام
neda._.saffari
neda._.saffari
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

چیزهایی که نمیتونی کنترل کنی رو رها کن ....

سلام رفقا میدونید که قریب به 2 ماه اخیر ما مشغول پذیرایی از مهمون ناخونده ای بودیم که حسابی سرمونو شلوغ کرده بود، خیلی هامون رو دچار استرس و اضطراب کرد و برای خیلی هامون محدودیت ایجاد کرد. خب باید بگم این مهمون ناخونده اوضاع کارو کاسبی مارو هم مثل خیلیای دیگه کساد کرد جوری که شرکت مجبور شد دست به تعدیل نیرو بزنه ??? و چشمتون روز خوش ببینه همیشه من جز تعدیلی های شرکت بودم اولش خیلی حالم گرفته شده بود چون بازدهی عملکرد ماهانه من همیشه بین 85 تا 90 از طرف مدیرعامل و مشاورش امتیاز دهی میشد. و از خودم میپرسم با همه این تفاسیر چرا من ؟؟؟؟؟؟

این خیلی طبیعیه که شروع کنیم تو این شرایط سرزنش کردن خودمون و لعن نفرین و رفتن تو فاز افسردگی و این داستانا نمیگم که من دچارش نشدم اتفاقا برعکس 1 هفته تمام کل زندگی منو مختل کرد این اتفاق و دو تا درس بهم داد اولیش: اینکه نمیتونم تو شرایطی که بروفق مرادم نمیپرخه کنترل احساساتمو به دست بگیرم یه جورایی هنوز تو بخش کنترل هوش هیجانیم مشکل دارم و درس دوم : چه طور بد یه اتفاق ناخوشایند برگردم به روال طبیعی زندگیم یا به قول معروف چه طور بعد یه شکست دوباره بلند بشم خب بریم تا من از تجریه این یه هفته براتون بگم و اینکه چی بهم کمک کرد.


یه مطلبی میخوندم که توش نوشته بود مشکلات عمده ما به خاطر اینکه ظرفیت روانیمون تو درک خیلی مسائل پایینه. و درادامه توضیح داده بود آدم هایی که ظرفیت روانی بالایی دارند چه خصوصیاتی دارن. دوست دارین بدونین ...........................؟

✍?اولین و مهم ترین آیتم: آدم هایی که ساختار روانی محکمی دارن، چیزهایی که نمیتونن کنترل کنند رو رها میکنن. میدونن که همیشه میتونن رو نتیجه تاثیر بذارن و در مقابل آگاهن به اینکه نمیتونن به طور کامل رو همه چیز کنترل داشته باشن.

✍?دومین و مهم ترین آیتم: آدم هایی که ساختار روانی محکمی دارن، به استقبال اتفاقات غیرمنتظره میرن و بیشترین کاری که از دستشون برمیاد رو انجام میدن اونا همیشه دنبال پیدا کردن راه حل برای مشکلاتشون هستن و هیچ وقت دنبال مقصر نمیگردن و کاملا آمادن تا خودشون رو با هر اتفاق غیرمنتظره ای وفق بدن.

✍?سومین و مهم ترین آیتم: آدم هایی که ساختار روانی محکمی دارن، قبل انجام هر کاری ابعاد مختلف اون رو بررسی میکنند و براش برنامه ریزی دارن چون میدونن هر تصمیمشون عواقب و پیامدهایی داره بنابراین آگاهانه و عاقلانه رفتار میکنند.

✍?چهارمین و مهم ترین آیتم: آدم هایی که ساختار روانی محکمی دارند رو قسمت های مثبت زندگیشون متمرکز ان و انرژیشون رو صرف رشد خودشون میکنند. و زمانشون رو صرف حرف ها و کارهای بیخود نمیکنند اونا آدم هارو نگاه میکنن و ویژگی های مثبت رو الگو برداری میکنند.

✍?و اما آخرین و مهم ترین آیتم: آدم هایی که ساختار روانی محکمی دارن بسیار مهربون تشریف دارن به دیگران اهمیت میدن و به همین دلیل در روابط بین فردیشون موفق ان و برای خودشون استاندارهایی تعریف میکنند تا به جای حسادت و رقابت روی خودآگاهی و عزت نفس و اعتماد به نفسشون کار کنند. و غالبا به جایگاه های شغلی بالایی دست پیدا میکنند.


خبر خوب اینکه همه میتونیم ظرفیت روانی مون رو بالا ببریم .............

???من تلاش کردم تک تک این موارد رو اجرایی کنم هنوز تو همش موفق نیستم ولی خوشحالم از اینکه این مطلب کمک کرد من یادبگیرم چیزهایی که روش کنترل ندارم رو رها کنم و دنبال بالابردن توانمندیهام برای جایگاه های شغلی بهتر باشم.


شبتون بخیر رفقا ..................

? اگه این مطلب به درد شمام خود به اشتراک بذاریدش و نظراتتون رو هم زیر این پست برام بنویسن، شمام تلاش کنید هرروز بهتر از امروزتون باشید. راستی من و مارو از تجربیات ارزشمندتون بی نصیب نذارینا .............. ها والو.



✨ مطالب فوق برداشتی بود از نوشته های دکتر بهزادچاووشی روانشناس

روانشناسیمهارت فردیتجربهنداصفاریافزایش ظرفیت روانی
یه برنامه نویس عاشق خلق کردن که فیلم دیدن اولویتشه و کتابهاش دوستاشن، از بچگی تفریحش نوشتن بوده و توش واقعا فوق العادس کانتنت مارکتینگ رو مناسب روحیاتش میبینه و تصمیم گرفته از اینجا شروع کنه.سلام ....
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید