ویرگول
ورودثبت نام
nejat akharzamain
nejat akharzamain
خواندن ۲ دقیقه·۱۳ روز پیش

دوگانگی باید تسلیم یگانگی دل شود

ذهنیت در همه مراتب رشدش بر ثنویت است
و همین راز استهلاک و تباهی ذهن و صاحبش می باشد
این دوگانگی باید تسلیم یگانگی دل شود
ذهنیت در همه مراتب رشدش بر ثنویت است و همین راز استهلاک و تباهی ذهن و صاحبش می باشد این دوگانگی باید تسلیم یگانگی دل شود


ذهنیت در همه مراتب رشدش بر ثنویت است

و همین راز استهلاک و تباهی ذهن و صاحبش می باشد

این دوگانگی باید تسلیم یگانگی دل شود و راهی جز اطاعت بی چون چرای ذهنی از امر پیر که اهل دل و حال است ،نیست.

منبع:کتاب حقِ بودن،صفحه 79،اثر استاد علی اکبر خانجانی

معرفی کتاب:

معرفی کتاب:حقِّ بودن

The right of being

مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی

تاریخ تألیف :1387 ه .ش

تعداد صفحه:137

فهرست مطالب

1ّ -حق بودن

2ّ -حق دل

3ّ -حق اندیشیدن

4ّ -حق پوچ شدن

5ّ -حق ایرانی بودن

6ّ -حق بیماری

7ّ -حق زناشوئی

8ّ -حق ستم

9ّ -حق روسپی گری

10ّ -حق حسد

11-نظریه رشد( حق شدن)

12ّ -حق اراده(دنیا و آخرت)

13ّ -حق علّیّت

14ّ -حق آشنائی(بارھستی)

15ّ -حق قلم

16 - مستضعفین

17-جمال و وصال

18-برآستانه حضور

19ّ -حق عیش

20ّ -حق اخلاص

21-درجستجوی حال

22-مسئله چیست؟

23-استحقاق ھا ( حقِّ حق)

24-فلسفه تنھائی آدم

25-خداشناسی منطقی

26ّ -حق ماشین(فلسفه تکنولوژی)

27ّ -حق آبرو(آبروی خدا)

28ّ -حق حساب(سمت و سوی بی حسابی)

29-عشق ھاھوھی

30ّ -حق حماقت

31ّ -حق جمال(فلسفه زیبائی شناسی)

32ّ -حق ھمنشینی(راز محفل اُنس)

33-سوی بی سوئی(وجه الله)

34-براھماکاری(زناشوئی عرفانی)

35-فلسفه روزمره گی

36-یک معمای قرآنی

قسمتی از متن ابتدای این کتاب:

بسم اللّه الموجود

1. داشتن‌ھا و مالکیت‌ھای مادی و معنوی و عاطفی، آدمی‌ را از بودن غافل کرده است و این منشأ ھمه‌ی غفلت‌ھای بشری است.

2. آدمی ‌یادش می‌رود که ھمه‌ی داشته‌ھا و نداشتهھایش به مثابه آویزه‌ھای حیات و ھستی او است و ھمچون دکوراسیونی در خانه‌ی او است. ھمان‌طور که آدمی‌در دکوراسیون خانه‌اش چنان غرق می‌شود که خود خانه را از یاد می‌برد مگر آنگاه که مثلاً با زلزله‌ای خانه ویران شود.

3. آدمی ‌آنقدر غرق در رنگ‌ھا است که خود شیء را فرموش می‌کند.

4. آدمی‌آن قدر در اثاثیه و ساختمان و آرایش و امکانات و تکنولوژی غرق است که فراموش می‌کند که این ھمه اصلاً برای چیست.

5. آدمی ‌آنچنان غرق در غیر است که حتی نفس کشیدن از یادش می‌رود و ھنگامی ‌به یادش می‌آید که نفس به شمارش افتاده و می‌رود که تا ابد از یاد برود.

6. آدمی ‌برای ھمه‌ی داشته‌ھا و آویزه‌ھای زندگی، حق و حقوق و وظایف و شرایطی قائل است مگر برای بودن که اساس شدن و داشتن است.

دوگانگیدو گانه گییگانهذهنذهنیت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید