ویرگول
ورودثبت نام
نوشته گاه
نوشته گاه
خواندن ۴ دقیقه·۱ ماه پیش

روز جمعه تان چگونه گذشت!؟

حس حالِ روز جمعه من اگه بخوام درس بخونم!
حس حالِ روز جمعه من اگه بخوام درس بخونم!

ساعتای 7 و نیم یا شایدم 8 بود که بدون آلارم، یا بدون اینکه کسی بیدارم کنه بیدار شدم؛ خواب موندم امروز و نتونستم برم پیاده روی... در حالت عادی تا نیمه روز افسردگی داشتم! ولی چند وقتیه تصمیم گرفتم بیخیال این کمال گرایی بشم و ببخشم خودمو اگه به برنامه هام نرسیدم... کمال گرایی خیلی به روحیه آدم ضربه میزنه! در حدی که اگه 99 درصد اطرافیانت یا اصن آدمای دنیا جلو باشی بازم به خاطر اون یه درصد نمیتونی از زندگی لذت ببری ... و چند وقتیه که می خوام بیخیال صدای کمال گرای درونم بشم و لذت ببرم از زندگی!

خلاصه که بیدار شدم ولی بلند نشدم از رو تخت! چند دقیقه همونطوری موندم و صدای پچ پچ های آبجیمو شنیدم که داره از مامانم می پرسه واسه تولدم چی خریدن! اخه امروز روز تولدم بود! وجدانم اجازه نداد گوش کنم ... از طرفی من عاشق غافلگیر شدنم و دلم نیومد این فرصتو برای غافلگیر شدن از دست بدم، از این رو، گوشامو گرفتم تا نشنونم جوابو!

از اونجایی که امروز جمعه بود (و هنوزم جمعه هست) و جمعه برای من روز بی قید و بندیه، بی خیال قانون همیشگی شدم و همون اول تو تخت خواب گوشیمو روشن کردم که دیدم از دیشب با داده روشن توی شاد مونده! یادم اومد وسط چت کردن با دوستم تو لپ تاپ، داشتم گوشیمو چک می کردم که همونطوری گذاشتمش کنار ... خواستم برم بیرون که یهو اعلانا رو دیدم و قلبم اومد تو دهنم! " نتایج امتحان نهایی دهم اعلام شد" ... سریع رفتم تو گروه مدرسه و چک کردم که دیدم دارن میگن سایت خرابه ... گفتم یه امتحانی بکنم و باز کردم و دیدم بعله! خرابه ( البته بعدش فهمیدم مشکل از گوشی من بود) ... در حالت عادی باید سراپا به رعشه میفتادم و با استرس چند بار چک می کردم .. ولی نمیدونم چرا جز همون شوک اولیه دیگه بیخیالش شدم و گوشی خاموش کردم و رفتم!

بعد کارای همیشگی و با رفتن به هال، بارشی از تبریکات و حرفایی با حس خوب منو در برگرفت! کاش هر روز صبح، صبح روز تولدت بود! همراه با خوردن صبحانه و البته بعدش، تلویزیون روشن و بود و یه فیلم نسبتا آبکی رو به طور اتفاقی از تلویزیون دیدیم ... حال نمی کنم با خیلی از فیلمای ایرانی حقیقتا!😃

و بعدش؟ گفتم که جمعه روز بی قید و بندیه.. خوشحال از اینکه دیر برای ثبت نام قلمچی اقدام کردم و نیاز نبود روز تولدم و صبح جمعه بلند شم برم آزمون بدم، رمان جزء از کل رو از قفسه کتابام برداشتم و شروع کردم ... با توجه به قوانین سفت و سخت جدید خود ساخته و خانواده ساخته!، برای بهتر درس خوندن دیگه در بین هفته رمان نمی خوندم... بابام گفت بذارم برای بعد کنکور ولی من بدون رمان نمی تونم زندگی کنم! نه معتاد نیستم ولی، برای من دو سال متوالی نخوندن رمان جدید و حتی رمان تکراری ... سخته خیلی سخت! خلاصه که ادامه دادم جزء از کل رو از نصفه هاش! با کتابایی که قبلا خوندم فضاش فرق می کنه ... مثل آنی شرلی، امیلی یا بقیه کتابایی که عاشق شونم نیست ولی جذابه انصافا!

حس حال من بعد از خوندن جزء از کل... هرچند تمومش نکردم!
حس حال من بعد از خوندن جزء از کل... هرچند تمومش نکردم!

زمان از دستم خارج شد! به خودم اومدم دیدم نزدیک 11 شده و من هنوز داشتم می خوندم... رفتم با گوشی سایت نهایی رو محض احتیاط یه چک دیگه بکنم که دیدم یکی پیام داده تو گروه که نمره دینی ام سه نمره کمتر شده اعتراض بزنم یا نزنم!؟ با سرعت جت رفتم تو سایت و دیدم دوباره برام نمیاره ... لپ تاپو روشن کردم و رفتم و بعله! آورد! تا چند لحظه دستام داشت می لرزید... من در کل ادم استرسی نیستم ولی تو شرایط حساس مثل این لحظات قلبم میاد تو دهنم! و اما نتایج .... یه همچین خبری تو روز تولد ممکن بود به گند بکشه روز تولدمو ولی خوشبختانه، و باز هم خوشبختانه، گرفتم جوابای تلاشامو و خیالم راحت شد! یه باری از روی دوشم برداشته شد... و یه بار دیگه فهمیدم تلاشا نتیجه میده و به خاطر همین انگیزه ام هم بیشتر شد ...

جز خانواده و بهترین دوستم که باید بگم جای خواهرو داره برام، کس دیگه ای تبریک نگفت! عجیب بود برام! شاید خیلی نشون ندم ولی حساسم رو این چیزا... البته از اون آدماش هم نیستم که چون یکی تبریک نگه دیگه بهش تبریک نگم .. نه اتفاقا برعکس، پارسال هم یه همچین اتفاقی افتاد و واسه تک تک شون روز تولدشون هدیه گرفتم😂

خلاصه که ادامه روز کار خاصی نکردم! البته چرا ... به 05/05/05 برای خودم یه نامه نوشتم! روزی 18 ساله میشم! حس خاصیه که به آینده خودت نامه بنویسی و حس خاص تریه که توی یه همچین تاریخ رندی، تولد یکی از سن های مهمتو بگیری! 18 سالگی! حس عجیبیه....

خلاصه که اینم از این جمعه! همین الان چشمم افتاد به ساعت 5:55 دقیقه! اتفاقیه؟!


روز نوشتهخاطره نویسیکتاب
سرزمینی از نوشته های گوناگون!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید