ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

به خانه برگردیم...

چندنفر شدیم برای مشاوره مهاجرت معکوس


خیلی‌ها در خارج هستند که از ترس سرزنش که چرا دستاوردی نداشتی یا چرا برگشتی یا برگردیم در ایران چی میشه، ترس اقدام دارند... مشاوره معقول خیلی کمکشون می‌کنه.


چه‌طور اینهمه موسسه فعالیت می‌کنند برای مشاوره مهاجرت دادن برای رفتن آدمها...

ما مشاوره مهاجرت معکوس راه انداختیم ? برای برگشت به خانه.


کمک فکری، پشتیبانی روحی، کمک‌رسانی یافتن شغل و به مرور زمان رفع انواع موانع انتخاب درست. به یاری خدا.


گفت: اینجا رفاه دارم ولی آرامش ندارم... رفاه را با آرامش قاطی نکن...

گفت: هرچی باشه این خانه، خانه من نیست...



این خانه قشنگ است ولی خانه‌ی من نیست

این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست


آن دخترِ چشم ‌آبی گیسوی ‌طلایی

طناز و سیه‌چشم چو معشوقه‌ی من نیست


آن کشور نو، آن وطن دانش و صنعت

هرگز به دل‌انگیزیِ ایران کهن نیست


در مشهد و یزد و قم و سمنان و لرستان

لطفی‌ست که در کَلگری و نیس و پکن نیست


در دامن بحر خزر و ساحل گیلان

موجی‌ست که در ساحل دریای عدن نیست


در پیکر گل‌های دلاویز شمیران

عطری‌ست که در نافه‌ی آهوی خُتن نیست


آواره‌ام و خسته و سرگشته و حیران

هر جا که رَوَم، هیچ‌کجا خانه‌ی من نیست


آوارگی و خانه ‌به ‌دوشی چه بلایی‌ست

دردی‌ست که همتاش درین دیر کهن نیست


من بهر که خوانم غزل سعدی و حافظ

در شهر غریبی که در او فهم سخن نیست؟


هر کس که زَنَد طعنه به ایرانی و ایران

بی‌شبهه که مغزش به سر و روح به تن نیست


پاریس قشنگ است ولی نیست چو تهران

لندن به دلاویزی شیراز کهن نیست


هر چند که سرسبز بُوَد دامنه‌ی آلپ

چون دامن البرز پر از چین و شکن نیست


این کوه بلند است، ولی نیست دماوند

این رود چه زیباست، ولی رود تَجَن نیست


این شهر عظیم است، ولی شهر غریب است

این خانه قشنگ است، ولی خانه‌ی من نیست...



تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

مهاجرت معکوسایرانعشق به وطنخانهایرانی
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید