ویرگول
ورودثبت نام
مجله نوژا
مجله نوژا
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

من یک گیاهپزشک هستم

خانمی که فرم ها را پر میکرد، بدون اینکه حتی یک نگاه بهم بندازه سوال ها را میپرسید و من باید جواب میدادم تا اینکه به سوال مورد علاقه ام رسید.

_دانشگاه چه رشته ای خوندی؟

_گیاهپزشکی.

خودش را به نشنیدن زد و دوباره پرسید

_چی؟

_گیاهپزشکی.

بالاخره سرش را بالا آورد، کاش نیاورده بود، با اخم نگاهی به انداخت و پرسید

_پزشکی؟

_ نه. گیاه...پزشکی.

بلند و شمرده گفتم تا متوجه تک تک کلمات بشه و بتونه درکشون کنه.بالاخره فهمید و ابروش را بالا برد

_گیاهپزشکی؟ نشنیده بودم.

با یک لبخند جوابهای تکراری را ردیف میکنم.

_ یکی از شاخه های کشاورزیه...یعنی آفت شناسی و بیماری شناسی گیاهان و درمانشون.

چشماش برق میزنه و لبخند کجی روی صورتش نقش میبنده. این نگاه را خوب میشناختم.

_آهان...من یک گل دارم که....

این داستان برای من تکراری شده. همیشه همینجوره. البته سناریو های دیگه ای هم ممکنه اتفاق بیفته.

مثلا اینکه فکر میکنند، گیاهپزشکی، طب سنتیه. گیاهان دارویی و اینجور چیزها. که خب هیچ ربطی ندارند.

یا یک سناریو که خیلی برام جذابه وقتیه که میخوان بیشتر از رشته‌ام براشون توضیح بدم و من از حشره شناسی میگم و آنها هم با وحشت و تعجب نگاهم میکنند.

در هر صورت عاشق واکنشهایی هستم که میگیرم.

من یک مهندسم. دانشگاه کشاورزی رفتم و گیاهپزشکی خوندم. گیاهپزشکی یعنی شناسایی آفات و بیماری های گیاهی و پیشگیری و درمانشون. من تک به تک کلمات این تعریف را دوست دارم. و از مسیری که ناخوداگاه درش قرار گرفتم راضیم. گرچه مدتی مسیرم و علاقه ام را گم کردم و یا دلسرد شدم ولی حالا آماده ام که دوباره شروع کنم.

پس....

به نام او...

مهندسیگیاهپزشکیکشاورزیخاطرهگیاه
جایی برای آشنایی با طبیعت، کشاورزی و باغبانی و هر چیز مربوط دیگه.من هم خانوم مهندس هستم.??‍?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید