ویرگول
ورودثبت نام
پریا خلج
پریا خلج
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

طراحی لندینگ‌ پیج و نکات آن / Landing Page

خب من خودم طبق عادت برای شروع هر کاری اول یه خرده سرچ می‌کنم تا هم اطلاعات آپدیت از موضوع به دست بیارم هم حتما نکات جدیدی هست که دستگیرم شه.

برای شروع اول باید بدونیم لندینگ‌ پیج چی هست؟ که تو این چندتا لینک می‌تونید یه خرده در موردش بخونید:

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم


من با فرض این که الان می‌دونیم لندینگ‌ پیج چی هست و قصد شروع طراحی یک لندینگ پیج رو داریم مطلب رو ادامه می‌دم و برخی نکات مهم و یک مورد مثال رو پیش می‌برم.



نکات مهم‌ در طراحی لندینگ پیج:

  • هدف از طراحی لندینگ پیج چی هست؟
  • نرخ تبدیل یا بهبود روی چه بخشی اندازه‌گیری خواهد شد؟
  • چه بخش‌هایی رو با توجه به هدف پیج میخوایم تو طراحی داشته باشیم؟




بیاید بقیه نوشته رو با یک مثال جلو ببریم:

ما قرار بود روی صفحه Referral ( دعوت از دوستان ) یه بازبینی و ری‌دیزاین داشته باشیم!


در ابتدا و به طور کلی برای شروع باید به چه چیزهایی توجه می‌کردیم؟

که هدف از این ری‌دیزاین چی هست؟ و قراره چه چیزی بهبود داده شه و اندازه‌گیری شه؟

هدف‌های ما این‌ها بود:

  • افزایش نرخ تبدیل ثبت‌ نام
  • افزایش برند آگاهی ( Brand awareness )



شروع مسیر:

بعد از گرفتن تصمیم برای شروع این کار، در قدم اول من رفتم سراغ مطالعه و نوشتن یه لیست از گزینه‌هایی که می‌تونیم تو لندینگ استفاده کنیم و به دردمون می‌خوره ( مثل عکس، متن‌ها، Social proof، ارائه یه نمونه کوچیک از بازار و چیزی که در انتظارشون هست و....)


برای قدم بعدی رفتم سراغ بنچ‌مارک ( Benchmark ):

نشستم طراحی صفحات و جرنی دعوت از دوستان شرکت‌هایی مثل ایربی‌ان‌بی، استارباکس.... رو دیدم و تحلیل کمپین‌هاشون رو خوندم و یه الهام‌هایی ازشون گرفتم.


در قدم بعدی و با توجه به تمام اطلاعاتی که در دست بود شروع کردم به طراحی اولیه لندینگ و یه ساختاری چیدم براش با توجه به اولویت، سایز صفحه نمایش و.... که در نهایت به یه نسخه ابتدایی برای ری‌دیزاین و بهبود صفحه دعوت از دوستان رسیدیم.




حالا بریم سراغ این که بسنجیم دیزاین اثربخش بوده یا نه؟

چه چیزهایی رو در ابتدا معیار قرار داده بودیم برای سنجش؟

  • مهم‌ترینش نرخ تبدیل ثبت نام نسبت به صفحه قبلی بود.
  • و یکی دیگه افزایش Brand awareness ( آگاهی از برند ) بود.
  • یک معیار جانبی دیگه هم که می‌شد حواسمون بهش باشه و ما جز متریک‌های اصلی در نظر نگرفتیم میانگین زمان سپری شده کاربران تو این صفحه بود که ببینیم نسبت به قبل بیشتر Engage شدن یا نه!



و قدم‌ بعدی هم که می‌ریم سراغ سنجش و بررسی افزایش یا کاهش معیارهای مورد نظرمون و ایجاد چرخه Design Thinking ....


و در نهایت:

این هم لینک طراحی برای تست و بهبود هست که می‌تونید ببینیدش:

لینک طراحی




امیدوارم این نوشته به یک نفر هم که شده در یک جای جهان کمک کنه و کارشو راه بندازه :)



لندینگ پیجlanding pageReferralطراحی کمپینطراحی محصول
طراح تجربه کاربر در باسلام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید