ویرگول
ورودثبت نام
پاتک
پاتک
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

فشار عذابی که با گناه میلیون‌ها نفر مساوی است!

تصویر از rajanews.com
تصویر از rajanews.com

من وقتی وزیر آموزش و پرورش بودم [به این] فکر می‌کردم که خدا در جهنم یک جایی دارد که به اندازه ده میلیون آدم فشار عذاب هست. آنجا جای وزیر آموزش و پرورش است؛ زیرا که هر جمله وزیر آموزش و پرورش روی ده میلیون انسان نقش دارد. پس باید هوشیار باشد که این سخن در چه گستره‌ای اثر می‌گذارد و چه مسئولیتی دارد. البته وزیر آموزش و پرورش همیشه به لطف خدا امیدوار است؛ به این جهت فقط به آن جای جهنم فکر نمی‌کند. خوب؛ مثال یک کمی مطلب را برایمان نزدیک کرد. اجازه بدهید باز راجع به این مثال بیشتر صحبت کنم. در جهنم خدا یک جایی دارد که فشار عذابش مساوی هست با گناه سی و شش میلیون انسان! آنجا جای من است؛ [چرا] که حرکت و سخن و برخودم روی زندگی سی و شش میلیون انسان اثر می‌گذارد. یک بله و یک نه سرنوشت سی و شش میلیون انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد!

بخشی از سخنرانی شهید محمدعلی رجایی

فشارمسئولیترئیس‌جمهورعذابرجایی
حکمت را از کسى که آن را برای تو می‌آورد، بگیر و به آنچه گفته است، بنگر و به [شخصیت‏] گوینده نگاه نکن.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید