ویرگول
ورودثبت نام
Right learn
Right learn
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

ساعت آنلاین فوق خفن + سورس کد? (ببر پز بده)

سلام با یه سورس کد اومدم که کپی پیست کنی و پزشو بدی???

خدایی کدوممون این کارو نکردیم؟ شرط میبندم همتون شده کدی رو از جایی کپی کرده باشید و پزشو به بقیه داده باشید? (حتما تو کامنتا بگید بچه پاکی هستید یا شمام از این کارا میکنید؟)



دیروز نشسته بودم به در نگاه میکردم... دری که آه میکشد???‍♂️

https://www.aparat.com/v/l1aCb/%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%86%DA%AF_%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%D8%AC_%26quot%3B%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D9%87_%D8%A7%D9%85_%D8%A8%D9%87_%D8%AF%D8%B1_%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D9%85%DB%8C_%DA%A9%D9%86%D9%85%26quot

بعد اینکه آه کشید گفت:« حاجی تو که الان js یاد گرفتی و تایمر و ساعت هم بلدی بزنی - چندتا هم از اینترنت پیدا کن و یه پست بذار و توش چندتا ساعت با سورس کد بذار ». منم گفتم چشم!

فقط بچه ها قوانین و توضیحات مربوط به سورس کدهارو تو این پست گفتم. حتما بخونید. اگرم لایک نکردید...

این سری من یکم به این سورس کدها حالت آموزشی دادم

آموزش ساخت یک ساعت فوق ساده ( با جاوا اسکریپت)

بچه ها جاوا اسکریپت یه فانکشن داخلی داره به نام Date که فقط باید ازش نمونه بسازید و وقتی بسازید همچین خروجی رو بهتون میده:

Sun Mar 14 2021 14:29:26 GMT+0330 (Iran Standard Time)

ولی خب این هم قشنگ نیست هم میاد چمیدونم روز و ... رو هم میده

از طرفی این یه ساعت ثابته - یعنی مثلا من این کد رو ساعت 14:29:26 اجرا کردم همچین ساعتی به من داده ولی این ساعته ثانیه به ثانیه جلو نمیره یعنی مثلا نمیشه 14:29:27 و 28 و ... (مگه اینکه دوباره رفرش بزنم)

حالا چکار کنیم بدون رفرش اینکارو انجام بده؟

نکته: تو بخش html باید یه تگ p یا div یا ... با "id="demo درست کنید که تو بخش script بتونیم انتخابش کنیم. همین . دیدید چقدر ساده بود

راستی یه توضیح بدم: اول یه تابع ساختیم که توش اول از Date نمونه سازی کردیم و بعدش اون تگ p رو انتخاب کردیم و innerHTML رو برابر قرار دادیم با date.toLocalTimeString

در واقع این toLocalTimeString یه تابع از Date هست که ساعت رو نشون میده

حالا با css میتونید به اون استایل بدید و قشنگش کنید که چند نمونه رو براتون میذارم



راستی بچه ها اون سری که سورس فرستادم نشستم از هرکدوم عکس گرفتم و... که خیلی سخت بود. بخاطر همین این سری روش رو عوض کردم:

  • من عکس نتیجه رو میفرستم
  • شما تو کامنتا پیام میدید
  • منم توی واتساپ یا تلگرام یا ایتا یا شاد یا ... براتون سورس کد رو میفرستم
  • فقط باید حتما این پستو لایک کرده باشید و منو فالو کرده باشیدا (یکم از این کارای اینستاگرامی بکنیم?)

ساعت شماره 1 : ساعت مچی ??? - html css

بچه ها عقربه های این ساعت کامل میچرخه فقط مشکلش اینه که ساعتش با ساعت واقعی هماهنگ نیست چون با html css هست و کلا ساعت هایی که با html css ساخته میشن نمیتونن با ساعت واقعی تنظیم بشن و اگر بخواین تنظیمشون کنید باید با js تنظیمشون کنید.

این روهم بگم که این ساعت رنگ پس زمینه و رنگ بندش عوض میشه چند ثانیه یکبار مثلا:

به همین زیبایی??

ساعت شماره 2 : ساعت ساعت دیجیتالی??? html css js

این ساعت کاملا واقعیه... یعنی اعداد درست و ساعت واقعی رو نشونتون میده(الان 4:01 دقیقس: یعنی حدود دو ساعت بعد از شروع این پست???)

یه قابلیت باحالی که داره اینه که هرچی بیش میریم این خطوط پرتر میشن یعنی:

این خیلی گاده????

ساعت شماره 3 : ساعت کلاسیک??? html css

اینم خیلی قشنگه ولی قابلیت خاصی نداره مثل قبلی

ولی بقول معروف: زیبایی در سادگیه????‍♂️



و در نهایت میرسیم به ...

ساعت شماره 4 : کاری از خودم ??? - html css js

فقط فیض ببرید
فقط فیض ببرید

(برای اذهان مریض میگم: الان واقعا 1:51 شب هست و من نشستم پست مینویسم??‍♂️)

البته بگم چون Js بهش اضافه کردم ساعت و روز و دقیقه و... کاملا درسته یعنی میشه مثلا:

ساعت 2 شد?‍♂️?‍♂️
ساعت 2 شد?‍♂️?‍♂️



خب دیگه بچه ها اینم از این پست گاد (●'◡'●)

بچه ها دوست دارید چه پست هایی بیشتر بذارم؟ آموزش پایتون؟ تریک پایتون (قطعه کد کوچیک)؟ سورس کد html css js؟ کلا سورس کد؟ فان تایم؟ حتما اینو تو کامنتا بگید که راه طولانیی داریم

خدایی نفری یه لایک بکنید رکورد این پست رو بزنیم

https://virgool.io/@pingilong85/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%81%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D8%AF-cwetfc4vxs92

خداحافظ همه تا پست بعدی????

htmlcssjsجاوا اسکریپتسورس کد
اومدیم که با هم و درست یاد بگیریم :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید