ویرگول
ورودثبت نام
پیژامه
پیژامه
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

حرف زدن در خواب نشانه چیست؟

اوایل ازدواج متوجه شدم همسرم گاهی در خواب حرف می‌زند، وسوسه شدم که از او چند سوال بپرسم، مثلا می ‌پرسیدم زیباترین دختری که می‌شناسی کیست؟ او سعی می‌کرد به سوال من جواب دهد ولی هیچ وقت کلماتی که بیان می‌کرد معنای خاصی نداشتند مثلا یکبار گفت ماکروفر گرسنه است و در کل جواب‌هایش ربطی به سوال من نداشت.

گاهی حالت صدایش که با حالت عادی فرق داشت و این من را می‌ترساند و سعی می‌کردم او را بیدار کنم تا خودم دوباره بتوانم بخوابم. حتی گاهی احساس می‌کردم در خواب به زبان دیگری حرف می‌زند اما نمی‌فهمیدم به چه زبانی؟ در صورتی که او زبان دیگری بلد نیست.

بعضی اوقات این مبهم گویی‌ها در من ترس ایجاد می‌کرد، خصوصا وقتی روز سختی داشت و نگران چیزی بود بیشتر در خواب هذیان می‌گفت. حتی یک بار هم در خواب داد زد و با وحشت بیدار شد اما اصلا یادش نمی‌آمد که در خواب حرف می‌زده است.

در نمایشنامه معروف شکسپیر نیز لیدی مکبث شبی در خواب حرف می‌زد و به گناه خود اعتراف می‌کرد و سعی می‌کرد خون پلدشاه دانکن را از دستانش پاک کند. اینها داستان‌ها یا بهتر است بگوییم افسانه‌هایی در مورد حرف زدن در خواب هستند، اما آیا در واقعیت هم حرف زدن در خواب معنای خاصی دارد و قابل استناد است؟ با پیژامه تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

چرا در خواب حرف می‌زنیم؟

حرف زدن در خواب ممکن است به دلیل مشکلات جسمانی در افراد بالای 25 سالی باشد که پیش از این هیچ سابقه‌ای از این اختلال نداشته‌اند. از علت‌های حرف زدن در خواب می‌توان به استرس، مصرف الکل، تب بالا و بیماری‌های روحی اشاره کرد. برای مثال تجربه فجایعی مثل سیل، آتش سوزی یا دزدی مسلحانه می‌تواند باعث شود تا فرد در خواب کلماتی همچون غرق شدن، سوختن یا تفنگ را به زبان آورد.

بیشتر کلمات و جملات بریده بریده‌ای که در خواب می‌گوییم از ضمیرناخودآگاهمان می‌آید. جالب است بدانید کسانی که در خانواده‌شان سابقه حرف زدن در خواب دارند بیشتر در معرض این اختلال هستند و حرف زدن در خواب به نوعی ژنتیکی است.

علت حرف زدن در خواب به زبان دیگر چیست؟

اگر احساس می‌کنید شخصی در خواب به زبان دیگری حرف می‌زند نترسید. هیچ موجودی جسم او را تسخیر نکرده است. ممکن است آن فرد آشنایی کمی با آن زبان داشته باشد یا در محیطی که آن زبان را حرف می‌زنند برای مدتی زندگی کرده باشد یا حتی به آن زبان زیاد فیلم دیده باشد.

به طوری که در ضمیرناخودآگاهش با آن زبان مانوس شده باشد. گاهی هم ما به دلیل مبهم بودن حرف‌های او فکر می‌کنیم او به زبان دیگری در خواب سخن می‌گوید در صورتی که چیزی جز چرت و پرت نمی‌گوید.

بیشتر بخوانید: درمان حرف زدن در خواب و علت حرف زدن به زبان های دیگر

حرف زدن در خوابچرت و پرت در خوابخندیدن در خوابپیژامهچرا تو خواب ناله میکنیم
قلب ما برای خواب خوب شما می تپد پیژامه وبسایت مرجع خواب و استراحت پارسی | تحلیل و بررسی محصولات خواب https://pizhameh.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید