ویرگول
ورودثبت نام
دکتر طاعون
دکتر طاعون
خواندن ۳ دقیقه·۱ روز پیش

تئوری اینترنت مُرده + شواهد آن در ویرگول

شاید خیلی از شماها اینترنت آن دوران خوب را به یاد نیاورید یا سن تان قد نده، ولی قبلا ما چیزی هایی داشتیم به اسم فروم در اینترنت. همچنین چت روم و وبلاگ و ...

یاد آن دوران بخیر
یاد آن دوران بخیر
یاد آن دوران بخیر
یاد آن دوران بخیر


اینترنت واقعاً نقش یک شبکه بزرگ برای تعامل مردم رو داشت. مثل الان نبود که مردم فقط و فقط مصرف کننده اینستاگرام و یا سایر رسانه ها باشند.

هرچند هنوز هم فروم و وبلاگ و ... وجود داره اما دیگه به اون شکل فراگیر نیست.

شبکه های اجتماعی دیگه "اجتماعی" نیستند. فقط و فقط به عنوان یک مخدر آنلاین و ساعت ها اسکرول کردن مورد استفاده اند.



اینترنت مُرده

این تئوری میگه که اینترنتی که در حال حاضر داریم، پر شده از ربات ها و هیچ کدام از یوزر ها و کاربران اینترنتی واقعی نیستند. کاربران واقعی فقط مصرف کننده اند و بیشتر از RSS ها استفاده میکنند.


اولش خیلی غیر منطقی به نظر میاد، اما با دیدن چند تا پست در شبکه های اجتماعی معروف، مثل توییر (اکس) اینستاگرام و ... میشه دید که اکثر کاربرانی که در نظرات هستند و یا حتی پست میگذارند ، همگی ربات هستند که این بهترین حالت خود هست.


در بدترین حالت، کسانی هستند که به آنها "سایبری" گفته میشه. این افراد از دولت ها و افراد خاصی برای پخش نظر خاصی پول میگیرند. البته کلاهبردار ها و ... هم چاشنی بدتر شدن این شرایط را بیشتر فراهم میکنند.


نمونه بارز آن ارتش سایبری چین هست که به 50 سِنتی ها معروف اند. به این افراد Wumao هم گفته میشود.

ارتش ۵۰ سنتی چین
ارتش ۵۰ سنتی چین


با یک نگاه دقیق میتوان دید که این امر بعید نیست و حتی احتمالش کم هم نیست!



اما شواهد آن در ویرگول

من لحن تندی دارم، به همین دلیل هم دلگیر نمیشم اگه کسی زیر نظرات به من بد و بیراه بگه اما ربات ها و کاربران جعلی که در ویرگول هستند پیر من رو در آورده!

در این پست :

خانم! منار جنبان سال هاست می جنبد و هنوز پا برجاست - ویرگول (virgool.io)

به شخصی اشاره کردم که اول من رو دنبال کرده، بعد پست های من رو لایک کرده و سپس کامنت های منفی گذاشته و سپس من رو گزارش کرده!





امروز این اتفاق دوباره افتاده و این سری دیگه نام کاربری این اشخاص رو مخفی نمیکنم چون خسته شدم.


این شخص. MahdyMG


اول قربون صدقه میره و بعد :


نظر منفی این شخص نیست که اعصاب آدم رو خرد میکنه. این شخص اصلا پست های من رو نخونده! احتمال میدم باز هم یکی از پست های من گزارش بشه و از انتشار خارج بشه. چون همیشه با این مراحل و این روش انجام میشه!


اولا اینکه آتئیست بودن یا نبودن یک نفر که به شما ارتباطی نداره. خود داند و خدایش. شما مسئول بهشت و جهنم دیگران نیستی.


دوم اینکه من بار ها گفتم که به وجود خدا اعتقاد دارم.

بار ها گفتم که چند سالی آتئیست بودم اما بعد ها ایمان قوی تری آوردم. در نوشته هام اشاره کردم بهش.


و کاربرانی که هی نام و پروفایل عوض میکنند


هر کسی که در پست ها و کامنت ها نظری میده را رصد کنید. امکانش زیاد هست که این شخص اسم و پروفایلش در هفته بعد یک شخص دیگه ای بشه!‌

من همیشه اسمم در ویرگول دکتر طاعون بود و همه پروفایل هام تا به الان عکس هایی از دکتر های طاعون هست. اما این کاربران هر هفته یک شخصیتی جدید می شوند!‌


به هر حال جناب MahdyMG و امثالهم.


اگر سایبری هستید و به دولت متصل هستید. من کار ضد امنیتی انجام نمیدم. من دلم به حال مردان و همجنس های خودم میسوزه. بار ها هم گفتم که جامعه خراب هست و پایین ترین سطح باید درست شه. مردم باید اصلاح بشند.

من به دنبال دردسر نیستم. اگر دغدغه امنیتی دارید‌،‌ راحت باشید. مخصوصاً اینکه من عقاید چندان روشنفکرانه ای ندارم که یک پست اینستاگرامی من رو مغز شویی کنه.

من بخاطر لچک یک زن به خیابان هجوم نمیارم!‌ خیالتان تخت.



اگر هم کلاهبردار یا ربات هستی که خدا روزیتو جای دیگه ای بهت بده!‌ از من یک قران هم پول در نمیاد!‌ در دام کلاهبرداری های اینترنتی هم نمیوفتم!‌



-- دکتر طاعون

شبکه‌های اجتماعیامنیتاینترنتفضای مجازیویرگول
از مشکلات و دغدغه مرد ها و جامعه می نویسم. گاها هم کامپیوتر. فقط اینجام تا شاید کسی گوش شنوا داشته باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید