ویرگول
ورودثبت نام
Reza Mousavi Doust
Reza Mousavi Doust
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

نرم افزار CRM رایگان برای شرکت نوپا یا کوچک چی استفاده کنیم؟


شرکت های کوچک یا نوپا، مخصوصا اگر قالب نیروی کارشان جوان ها باشند، در قدم اول نیاز به یک نرم افزار CRM چابک دارند. نرم افزاری که سریع کانفیگ شود. تغییرات در آن به سرعت اعمال شوند. همه جا در دسترس باشد و یادگیری اش هم آسان باشد.

آیا نرم افزار های CRM ایرانی به اندازه کافی خوب هستند؟!

نرم افزار CRM پیام گستر
نرم افزار CRM پیام گستر

من با نرم افزارهای CRM زیادی کار کردم. مدتی هم مدیر مارکتینگ پیام گستر بودم. پیام گستر چه آن زمان که من بودم و چه حالا، لیدر بازار CRM های ایرانی ست. از لحاظ امکانات غنی ست. می تواند تحت وب هم استفاده شود. در مورد UI و UX، خب؛ نظرات متفاوت است. از لحاظ اعتبار هم فکر میکنم امروز پیام گستر یک شرکت تقریبا 150 نفره باشد. اما اصلا گزینه جذابی برای شرکت های کوچک و شرکت هایی که پول زیادی در حسابشان ندارند نیست. هم خود نرم افزار گران است، هم تجهیزاتی که باید برای نصب و راه اندازی نیاز دارید و هم احتمالا قراردادهای پشتیبانی سالانه. پیام گستر برای سازمان های بزرگ می تواند گزینه خوبی باشد. گزینه ای که به عنوان جایگزین Microsoft CRM تلقی شود.

نرم افزار CRM دیدار
نرم افزار CRM دیدار

نرم افزارهای CRM دیگری مثل Didar CRM یا SarvCRM هم می توانند برای شروع خوب باشند. آنلاین هستند. نیازی به تهیه سرور و تجهیزات و ... ندارند. اعتبار هم دارند. سرو که این روزها زیر چتر همکاران سیستم کار می کند. دیدار هم که نامش را به اعتبار مشتریانش گره زده. هر دو به ازای هر کاربر در ماه پول میگیرند که از 50 هزار تومان شروع می شود. از دیدار 15 روز و از سرو 30 روز رایگان می توانید استفاده کنید.

من اگر جای مدیران بازاریابی این دو شرکت بودم، 3 ماه یا 6 ماه رایگان را به کاربرانی که می خواهند CRM تهیه کنند پیشنهاد می دادم. دلیلش هم خیلی واضح است. شرکتی که 6 ماه اطلاعات فروشش روی یک نرم افزار CRM بارگزاری کند، احتمال اینکه آن نرم افزار را نخرد کم است و ریسک تغییر نرم افزار را نمی پذیرد.

ایرانی ها خوبند، اما من 5 سال است که یک تجربه بی نظیر از HubSpot CRM دارم. روی وبسایتم می توانید نوشته " نرم افزار CRM شرکت HubSpot و تجربه من در کاربری پلن رایگان این نرم افزار " بخوانید.

داشبورد نرم افزار CRM هاب اسپات
داشبورد نرم افزار CRM هاب اسپات

اما اینجا به چند ویژگی این نرم افزار CRM آمریکایی آنلاین اشاره می کنم:

  • پلن " رایگان برای همیشه " هاب اسپات، تقریبا همه نیازهای شرکت های کوچک را پوشش می دهد.
  • بسیار چابک است و به سرعت می توانید بیاموزید که چگونه با آن کار کنید و تنظیماتش را تغییر دهید.
  • سرعت پذیرشش در شرکت هایی که آموزشش دادم، به شدت بالاست و ظرف مدت کمتر از یکماه، مدیران و پرسنل شرکت عاشقش شدند!
  • برای شرکت های پخش، نرم افزار، تجهیزات بیمارستانی، بازرگانی و مواد غذایی، نرم افزار HubSpot را راه اندازی کردم و مشخصا نتایج مطلوب بود.

این نرم افزار را می توانید رایگان و با یک ایمیل برای شرکت خود راه اندازی کنید. اگر شما یا تیمتان نیاز به آموزش دارند، می توانید روی من حساب کنید.


نرم افزار crmcrmفروشبازاریابیمدیریت مشتری
کارآفرین / فرزند آخر / همسر / صبور / پرتلاش و البته پر ریسک / مثبت اندیش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید