ویرگول
ورودثبت نام
رستا ناصری
رستا ناصری
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

خوبی؟

هر روز ۱۰ نفر از من می‌پرسند خوبی؟

من هم به هر ۱۰ تایشان می‌گویم: بله‍...

بعد می‌گویند چه خبر؟ (یا چخبر!)

من هم مثل تمام انسان‌های زنده (و یا حتی مرده‌) روی دنیا می‌گویم سلامتی‍...

واقعا اون افراد توقع دارند چی بگم؟! خواهش می‌کنم هر کسی بعد از سلام می‌گه خوبی جواب بده!

بعد هم مثل تمام مکالمه‌های عادی دنیا (اون مکالمه‌هایی که اولش با سلام و بعدش با خوبی شروع می‌شه) من هم باید ازشون بپرسم شما چطور؟ با اینکه می‌دونم اون هم جوابش همونه که همونه‍... حتی اگه بدترین حال دنیا رو داشته باشه‍...

قشنگ یادمه یه روز خیلی بد نبودم اما دلم نمی‌خواست بگم خوبم اون موقع اگه اشتباه نکنم ۸ - ۹ سالم بود... تو مهمونی ازم پرسیدند خوبی؟ و گفتم نه

ازم پرسیدند: «چرا؟» و دست بردار هم نشدند...

من هم که فقط می‌خواستم یه تجربه‌ی جدید کسب کنم حقیقتش رو گفتم‍! گفتم که همین طوری الکی گفتم حالم خوبه‍...

وقتی یکی ازم می‌پرسه خوبی؟ اصلا به سوالش فکر هم نمی‌کنم‍... نه اینکه بگم جوابش نع‍! هست‍... نه منظورم اینه که واقعا چطوری می‌خواین توضیح بدین خوبین یا بدین؟ ای اونایی که می‌پرسین خوبی؟ توقع دارین چی بشنوین؟!

رعایت ادب؟ عزیزم شما تو... اصلا... (البته با همه نیستم‍ا...)

دروغ گفتید اگر بگید که هیچ کسی در طول روز (و یا حتی شب‍!) نمیاد به من بگه خوبی؟

نمی‌گم که دروغ گفتید اگر بگید که هیچ کسی براتون ارزش قائل نیست‍... این با این بالاییه فرق داره‍...

منم هر روز به خیلیا می‌گم خوبی؟ بلکه اصلا فکر نمی‌کنم چرا اینو می‌گم‍!!!

چرا اینا رو می‌گیم؟ فکر می‌کنیم بهش؟ من می‌گم بیایم فکر کنیم به حرفای بی‌معنی‍‌ای که می‌زنیم‍...

یه پستی در راهه‍... (دعا کنید من پشیمون بشم از منتشر کردنش‍!) که می‌گه فکر می‌کنین این حرفا بی‌معنیه؟

از همین الان می‌خوام بگم که به نظرم همین خوبی هم به این معنیه که ما هیچ موضوعی برا حرف نداریم بیا درباره‌ همون موضوعات پیش پا افتاده و همیشگی صحبت کنیم‍...

یه دوستی داشتم‍...‌(دارم) که هر وقت با هم حرف می‌زدیم واقعا می‌تونستیم بگیم خوبیم یا نه‍... (حداقل من می‌تونستم‍...)

همین حرف‌ها رو می‌شه برای خسته نباشید زد! چون الان حتی اگه کسی دوست نداشته باشه یارو خسته نباشه هم می‌گه‍! چون اگه دقت کنید این هم حرفی شده که ما بدون اینکه بهش فکر کنیم می‌زنیم‍... انگار باید بزنیم‍... اون‌ هم برای اینکه ادبمون رو نشون بدیم‍...

ولی به نظرتون راه‌های دیگه و بهتری برای نشان دادن ادب نیست‍؟!...

اصلا لازم نیست برم بگردم یه چیز بی‌ربط پیدا کنم‍... همین الان پیدا شد...
تازه‍... مکالممون هم تموم شد...
اصلا لازم نیست برم بگردم یه چیز بی‌ربط پیدا کنم‍... همین الان پیدا شد... تازه‍... مکالممون هم تموم شد...


پ.ن: این پست به‌درد نخور بود خودم می‌دونم‍... از سر عصبانیت منتشر کردم‍...

خوبی؟حال شما؟خسته نباشیدحرف‌های بی‌معنیحرف‌های تکراری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید