ویرگول
ورودثبت نام
راضیه مولانژاد
راضیه مولانژاد
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

رهبری؛ دوستی یا دوری؟

مدتی بود که فرصت نکرده بودم سریال های خارجی تماشا کنم اما یکی دو جلسه از دوره‌ی دیجیتال مارکتینگ پله به پله نگذشته بود که با معرفی سریال Ted lasso دوباره وارد این فضا شدم.

از انجایی که فوتبالی نیستم احساس کردم محتوا برایم جذاب نیست اما وقتی قسمت اول را دیدم مجذوب شخصیت Ted ، یا همان مربی فوتبال آمریکایی شدم و کم کم سریال را تا آخر دیدم.
اما؛ فراتر از خنده ها و کمدی ملموس، این سریال، تفسیری عمیق و پرطنین در مورد قدرت مثبت اندیشی، همدلی و هوش هیجانی در رهبری ارائه می دهد.

شخصیت تد لاسو تجسم قدرت مثبت در رهبری است. علی‌رغم مواجهه با موانع و مقاومت های متعدد از سوی تیم و جامعه، تد همواره دیدگاهی امیدوارانه و خوش بینانه دارد.

این مثبت بودن تزلزل ناپذیر؛ نه تنها او را برای اطرافیانش محبوب می کند، بلکه به او اجازه می دهد تا بهترین ها را در تیمش به نمایش بگذارد. این جنبه از نمایش به عنوان یادآوری قوی از تأثیری است که نگرش و هوش هیجانی یک رهبر می تواند بر کسانی که رهبری می کنند داشته باشد.

علاوه بر این، این نمایش همچنین چالش های سازگاری و اهمیت همدلی در رهبری را روشن می کند. تد لاسو به عنوان شخصی در یک کشور جدید و ورزش ناآشنا، باید تفاوت های فرهنگی را دنبال کند و اعتماد تیم و جامعه خود را جلب کند.

از دیدگاه من تد از طریق کنجکاوی واقعی، ذهن باز و تمایل به گوش دادن و یادگیری از دیگران، در نهایت بر افرادی که به او شک دارند پیروز می شود و ثابت می کند که همدلی و درک از ویژگی های ضروری برای رهبری مؤثر هستند.

در نهایت، تد لاسو فقط یک سریال کمدی نیست، بلکه کاوشی تکان دهنده و به موقع در مورد قدرت مثبت اندیشی، هوش هیجانی و همدلی در رهبری است.
تماشای این سریال را برای هر کسی که علاقه‌مند به پویایی رهبری مؤثر است، تا در جهان پیرامون خود تغییری مثبت حتی کوچک ایجاد کند.

از آنجایی که امروزه در محیط کار یا تحصیل و یا حتی محیط خانه گاها با فعالیت هایی رو به رو می‌شویم که نیاز به قدرت رهبری دارند و کم و بیش در این فضا قبلا قرار گرفته بودم این سریال را عمیقا الهام بخش دیدم برای خودم و هر کسی با ذره‌ای اشتیاق برای تاثیرگذاری بر دیگران و بیدار کردن پتانسیل های نهفته‌ی هر شخص.

#رهبری

#تد_لاسو

#پله_به_پله

#دیجیتال_مارکتینگ

#دیجیتال_مارکتینگ_پله_به_پله

دیجیتال مارکتینگهوش هیجانیرهبریمثبت اندیشی
استراتژیست محتوا | علاقه‌مند به کارآفرینی و خلاقیت🫧
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید