ویرگول
ورودثبت نام
رضا ادیمی
رضا ادیمی
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

دلنوشته یک کارافرین شماره 1


به تو از دور و نزدیک سلام

قبل از شروع بگم به خاطر اینکه این داستان طولانی نشه من در چند تا مقاله نشر می دهم که از خواندن آن خسته نشوید .
دوست داشتم اولین محتوای اکانت در باره سختی ها و دلنوشته ای باشه تا اگه مثل من یه جاهایی کم اوردی یا دیگران اذیتت کردند یکم با هم آشنا بشیم و بدونی تنها نیستی .

من رضا ادیمی هستم بنیان گزار تیم استادان وب ، طراحی وب سایت انجام می دهم و چند سالی هست که به این کار مشغول هستم و جزئی از زندگیم شده است .

در چندین استارت اپ حضورداشتم که تقریبا 60 درصدشون شکست خورده به دلیل نداشتن علم های مختلف
و کار من طراح سایت، دیجیتال مارکتر یا مدیر پروژه در این استارت اپ ها بوده .

و اما داستان تیم و جمع اوری تیم و کار افرینی من از کجا شروع شد ؟

خب من تقریبا به طراحی وب سایت اتفاقی علاقه مند شدم اونم با کار آموزی در یک شرکت . بعد از آن از شرکتی که کار آموز بودم اومدم بیرون چون صادق نبودند و می خواستند ما تا تهش براشون مفتی کار کنیم .

خب اومدم بیرون و شروع کردم که تحقیق کنم و آموزش ببینم و پروژه بگیرم و تازه متوجه حجم زیاد مطالب شدم

در شرکتی که کاراموزی می کردم من ووردپرس یا wp آشنا شدم و دیدم نسبت به سایت عوض شد و علاقه شدیدی پیدا کردم .

خب شروع کردم پروژه بگیرم تازه داستان شروع شد که فروش و بازاریابی را بلد نبودم شروع کردم در بستر هایی مثل پونیشا یا سایت های فری لنسری در خواست بفرستم و تونستم بالاخره یک پروژه بگیرم بعد از اون که پول گرفتم و کار تحویل دادم متوجه کمبود علم در طراحی وب سایت و مدیریت مالی شدم .

خب دیدم من علمم کمه و دوباره مشغول به کار شدم در اکادمی های مختلف ، شرکت های مختلف و ... و متوجه شدم که مدیریت ها به سبک سنتی است .

دیگه بلاخره دل و زدم به دریا و یک روز از کار اومدم و گفتم من نمی خوهم برای کسی کار کنم و می خواهم برای خودم کاری را شروع کنم و به بقیه بتونم کمک کنم .

هم زمان در بحث های مختلفی هم شروع به مطالعه کردم ( مثل ساختار ذهن ، ووردپرس، مدیریت مالی ، تیم سازی ، مدیریت تیم به سبک جدید ، و ... )

خب اوایل کار خیلی کمبود داشتم و داشتم مثل جت مطالعه می کردم و کار می کردم که کمبود هام رو رفع کنم و در یک جایی به این نتیجه رسیدم من به تنهایی نمی توانم باید تیم سازی کنم و افرادی که واقعا می خواهند موفق بشوند را با خودم همراه کنم .

یا خدا که کار سخت از اینجا شروع شد !!!!

همه می گند کار نیست ولی من می گم نیروی متخصص کم شده .

شروع کردم به جذب کارشناس فروش و بازاریابی و این یکی از اولین جذب های من بود . بعد از آن دیدم من خودم هم نیاز دارم به این علم وشروع کردم به مطاله در مورد فروش تا هم خودم علمی داشته باشم و هم بتوانم نقش مدیر فروش را ایفا کنم . خوب یا بد زود به این نتیجه رسیدم که خیلی از افرادی که رزومه ارسال کرده بودند فقط یک محصول را فروختند و حتی نمی توانند دوباره آن محصول را به فروش برسانند یا در فروش آن محصول هم موفق عمل نکردند پس باید خودم شروع کنم به فروش وباید همزمان آموزش هم ببینم و همزمان آموزش بدهم و خدارو شکر خوب پیش رفت ولی سختیای خودشم داشت .

من تا اینجای کار فریلنسر بودم ، کار اموز بودم و کارمند و مدیر تیم هم بودم .

خب شروع کردم به جذب افراد و گرفتن کار اموز در بخش سایت و اینستاگرام ولییییییی با رویکردی جدید کاراموزان را براشون برند سازی انجام می دادم ، رزومه درست کردم وکار هایی که من باید انجام می دادم را رویه دوششون ننداختم و کارهایی که به دردشون می خورد را انجام دادند و برای خودشان تازه هم .

بعد از مدتی کاراموزان به نیروی متخصص تبدیل شده بودند و دوست داشتم که باهام باشند در این مسیر سخت کسب و کار و خدارو شکر اون هاهم ازادانه تصمیم گرفتند که با من همکاری کنند .

بعد از آن هم افراد دیگه ای جذب تیم شدند و من روز به روز خوشحال میشدم که می تونم به افراد زیادی کمک کنم و دراین مسیر به جاهای خوبی می تونم برسم و افرادی عالی جذب شدند .

همزمان تا کار اموزان پروسه ی متخصص شدن را طی می کردند من متوجه شدم بسیاری از قانون ها متاسفانه بر ضد استارت اپ ها هست ، همچنین متوجه شدم سرمایه گزاری که خوب باشد هم کم هست و همچنین نیروی متخصص بسیار کم است و این شاید به این دلیل بود که شرکت هایی هم که من کار می کردم به ما علمی را یاد می دادند که کارشان راه بیوفتد نه علمی که نیازه و یا اصول اون علمو که من سعی کردم همواره پروسه آموزشی که دارم به تمامی اون علم بپردازم و نیروی متخصص آشنا به محیط نه نیروی متخصص نمایی که ذهنشون فریب خورده را آموزش بدهم .

امیدوارم که خوشتان اومده باشه و اینو بدون رفیق هر جایی هستی کم نیار و زندگی سخت است یک ادم خود ساخته را هیچ کسی نمی تواند ناراحت کند یا شکست بدهد . به امید سربلندی و موفقیت برای شما دوست عزیز


کارافرینیطراحی سایتدلنوشتهکاراموزی
رضا ادیمی هستم یک کارافرین و طراح وب سایت در حال خلق ارزش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید