تا حالا به این فکر کردید که طراحی یه محصول فیزیکی مثل لپتاپ چه اشتراکاتی با طراحی یه محصول دیجیتالی مثل اپلیکیشن داره؟ 🤔 ممکنه به نظر برسه که این دو کاملاً متفاوتن، اما واقعیت اینه که اصول طراحی در هر دو مورد خیلی به هم نزدیکه. بیاید با هم این اشتراکات رو کشف کنیم و ببینیم چطور میتونیم ازشون در طراحیهای خودمون استفاده کنیم.
تجربه کاربری یا همون UX یکی از مهمترین اصولیه که هم در طراحی محصولات فیزیکی و هم در دیجیتالی باید بهش توجه کنیم. 😊 چه در حال طراحی یک لپتاپ باشیم، چه یه اپلیکیشن، هدف اینه که کاربر تجربهای راحت و لذتبخش داشته باشه. اگه کاربر نتونه به راحتی با محصول ارتباط برقرار کنه، طراحی موفق نبوده.
ظاهر محصول همیشه اهمیت داره، چه محصول فیزیکی باشه، چه دیجیتالی. 🖌️ اولین چیزی که کاربر میبینه، ظاهر محصوله، و این میتونه تأثیر زیادی روی تصمیمگیریش بذاره. طراحی باید ساده، شیک و کاربرپسند باشه، چه برای یه لپتاپ و چه برای یه اپلیکیشن.
هر دو نوع طراحی، قبل از شروع به یک فرآیند تحقیقاتی نیاز دارن تا نیازها و خواستههای کاربر به خوبی درک بشه. 🔍 بعد از این مرحله، پروتوتایپ ساخته میشه تا ایدهها به صورت عملی تست بشن و مشکلات احتمالی قبل از اجرای نهایی برطرف بشن.
محصول باید طوری طراحی بشه که استفاده ازش ساده و بدون دردسر باشه. 🖱️ فرقی نمیکنه این محصول یه دستگاه فیزیکی باشه یا یه نرمافزار؛ کاربر باید بتونه به راحتی ازش استفاده کنه و تجربهای بدون مشکل داشته باشه.
محصول باید عملکردی بینقص داشته باشه. ⚙️ یه لپتاپ باید سریع و بدون مشکل باشه، درست مثل یه اپلیکیشن که باید بدون لگ و با کارایی بالا کار کنه. این یکی از اصول اساسی در طراحی هر نوع محصولیه.
در نهایت، میبینیم که طراحی محصولات فیزیکی و دیجیتالی اشتراکات زیادی دارن که به ما کمک میکنن تا محصولاتی بهتر و کاربرپسندتر خلق کنیم. شما چطور از این اصول در طراحیهاتون استفاده میکنید؟ بیاید نظراتتون رو با هم به اشتراک بذاریم! 🚀