ویرگول
ورودثبت نام
رضا جعفری
رضا جعفری
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

این کلمات و عبارت چه معنی میدن؟

وقتی بخوام به یکی که معنی کلمه یا عبارتی(مثل نمونه های زیر)رو که نمی دونه توضیح بدیم، اینطوری بیانش می کنم.


اخبار:مجموعه دروغ هایی که بطور فکر شده و سازماندهی شده توسط شخص یا رسانه ای در ظاهر درست به خورد مردم داده می شود.(توجه شود که درباره ی یک ماجرا دو رسانه دو چیز کاملا متفاوت ارائه می دهند.)

روابط عمومی(اجتماعی)بالا:توانایی زر زدن با همه افراد.

ضداجتماعی:کسی که مردم را درست فهمیده، اما نتوانسته قدرت تحملش را بالا ببرد.

سلبریتی:نادان ترین و بی مغزترین عضو جامعه که شهرت یافته و عده ای احمق تر از او منتظر واکنش و رفتارهایش نسبت به هر مسئله ای هستند. و با جمله ی "آره راست میگه" در پی بازنشر حماقت های او هستند.

دانش آموز:کسی که همه تلاشش را برای نیاموختن انجام می دهد، اما ناموفق است.

پیروز انتخابات:کسی که دروغ ها و ژست هایش بیشتر به دل ما نشسته.

خسیس:حذف کننده خرج های غیرضروری و ضروری

خوش بین:کسی که در نگاهش آسودگی خاطر نشسته.

رقاص:کسی که اختیار حرکت بدنش را به موسیقی سپرده است.

شریک:نزدیک ترین فرد برای کلاهبرداری

امر بدیهی:چیزی که هیچکدام از ما تا به حال به آن توجه نکرده ایم.

خر:صفتی که پیش از اسم می آید و دارنده آن درجه اعلا در موقعیت خود دارد.مثل خرخون،خرپول،خرکار

اگر بعد از اسم یا تنها استعمال شودحالت فحش می یابد مثل خر،نرِ خر

گمرک:محل عبور کالا قاچاق به صورت قانونی.

دادگاه:دکان قاضی و وکیل

سیل:تظاهرات قطرات.

زلزله:دل لرزه های زمین

کتاب:مجموعه از کاغذها نوشته دار که به هم متصلند و کارش کاستن از ناآگاهی بشر است.

موسیقی فولکلور:نوعی موسیقی که افراد غیربومی با نفهمیدنش سرخوش می شوند.

عقل:چیزی که هر انسان خیال می کند خود دارد و دیگران از آن محرومند.

انتقادپذیر:صفتی است مقبول، اما بهتر است دیگران از بهره بجویند.

جنون:راه رهایی از عقل ناکارآمد.

تملق:گفتارهای بی مغز و پر رنگ و لعابی که برای گوینده در آینده نزدیک منعتی فراوان به همراه خواهد داشت.

پایتخت(از نظر گردشگر):تنها شهری که در کشور خارجی مشابه اش را در کشور خود هم می توان یافت.

پایتخت(از نظر مردم همان کشور):شهری که ترافیک و آلودگی اش از دیگر شهرها بیشتر است و تصمیم های تخریب ساز کشور از آنجا آغاز می گردد.

"نظر شما هم محترمه":یعنی داری زر مفت می زنی،زر درست فقط مال منه،گفتار من درست و محترمه و تو یک نفهم بی سواد هستی.

"منم واسه خودم اصولی دارم":ببین هر جور حال می کنم،می کنم...بی تو هم ربطی نداره،این هم که الان گفتم هر موقع ممکنه تغییر کنه..

کلمهمعنیواژگانادبیاتطنز
یادداشت های روزانه من...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید