ویرگول
ورودثبت نام
رضا جلالت
رضا جلالت
خواندن ۴ دقیقه·۶ روز پیش

اجازه بدهید این بار نوشته‌ها برایتان بفروشند.

هنر شما کنار هم گذاشتن واژه هاست.
هنر شما کنار هم گذاشتن واژه هاست.


یکی از دغدغه‌های هر فردی که کالا و یا خدمتی برای فروش دارد این است برای آن بازاری پیدا کرده و بفروشد از طرفی با وجود اینترنت ما برای عرضه کالا یا خدمتمان به یک بازار به بزرگی کشور ایران دسترسی داریم.

اما دیگران چگونه از وجود کالا و خدمت ما باخبر شوند؟

اجازه بدهید با یک داستان این مورد را بیشتر شرح دهم.

برای یک مسئله حقوقی در یک شهر دور از شهر خودم به یک وکیل نیاز داشتم با کمی سرچ در گوگل با فردی آشنا شدم که دقیقاً در حوزه‌ای که من می‌خواستم خدمات حقوقی ارائه می‌داد و آن‌قدر دقیق و شفاف رزومه و کارهای خود را نوشته بود که اعتماد اولیه جلب شد و ادامه ماجرا ...

اما من چگونه این فرد را در یک شهر دیگر پیدا کرده بودم جواب آن یک کلمه است ردپای دیجیتال (Digital foot print)

او با نوشتن خدمات خود آن در یکی از سایت‌های آگهی ردپایی از خدمات خود ایجاد کرده بود و حداقل من یک نفر مشتری خدمات او شدم.

همین‌الان که در حال مطالعه این متن هستید در واقع شاهد یک ردپای دیجیتال هستید که حتی ممکن است به خرید یک محصول از من منجر شود البته آخر این متن خواهید فهمید که داستان چه بوده ...

شما هر فردی با هر سطح سواد و تخصصی که باشید به‌احتمال زیاد کالا یا خدمتی برای فروش دارید احتمال دارد شما بتوانید مشاوره بدهید، تدریس کنید، کالا و محصولی برای فروش داشته باشید و یا حتی بتوانید کارهایی را برای دیگران در شهر خود پیگیری کنید [شاید باور نکنید ولی همین‌الان افرادی وجود دارند که در شهر دیگری هستند و کاری در شهر شما دارند و شما می‌توانید کار آنها را در قبال دریافت مبلغی راه بیندازید از ما گفتن ...]

ازاین‌رو شما می‌توانید در سایت‌های آگهی مثل دیوار و غیره و یا در وبلاگ‌ها در مورد محصول و خدمت خود بنویسید و ردپاهای دیجیتال ایجاد کنید تا شما را بشناسند، اعتماد کنند خرید انجام بدهند.

برای این کار باید کلمات و جملاتی شفاف و درست بنویسید که مخاطب با خواندن آنها متقاعد شود و نسبت به خرید از شما رغبت نشان دهد.

در ادامه مقاله می‌خواهم 8 نکته را در تبلیغ‌نویسی برایتان بازگو کنم که قطعاً رو تأثیرگذاری متن‌هایتان اثر مثبتی دارد.

1) از کلمات خودخواهانه و پرافاده پرهیز کنید سعی بر این داشته باشید که پیام تبلیغ را به‌درستی و روشنی به مخاطب برسانید.

2) استفاده از لغات تخصصی ممنوع: مخاطب به لغات تخصصی و عبارت‌های حوزه کاری شما آشنایی ندارد هنر یک تبلیغ نویس در ساده نوشتن است.

3) از جملات مجهول، طولانی، بی‌سروته استفاده نکنید حوصله و توجه مخاطب از الماس هم نایاب‌تر شده است.

4) جملات خودمحور ممنوع: به‌جای تعریف از خود، شرکت و محصولتان به مخاطب بگویید با خرید از شما چه چیزی گیرش می‌آید؟ مخاطب فقط به فکر منافع خودش است و بس.

5) مبالغه ممنوع: بی‌خود و بی‌جهت از کلمات تر و ترین استفاده نکنیم اگر یک کیسه نمک دارید جایی برای مبالغه نیست گرچه افرادی هم هستند که احتمالاً برای فروش کیسه نمکشان خواهند نوشت نمک ما، بانمک‌ترین نمک دنیاست. شما این کار را نکنید در عوض ببینید که شما چه دارید که رقبا ندارند.

6) شوخی نکنید: در تبلیغ‌نویسی استفاده از شوخی و جملات سبک منجر به فرار مشتری می‌شود آقای کلود هاپکینز بزرگ معتقد است مردم از دلقک‌ها خرید نمی‌کنند.

7) جملات کلیشه‌ای به کار نبریم دیگر همه ما از واژه‌هایی مثل تخفیف ویژه، حراج باورنکردنی، فرصت بزرگ و ... خسته شده‌ایم.

8) تعصب بی جا را در نوشته‌هایمان کنار بگذاریم چرا و چطور با خودتان.

همین‌الان شروع کن به نوشتن در مورد محصول و خدمت خودت ساده‌ترین راهش هم وبلاگ است اگر هم کالا یا خدمتی نداری شروع کن به نوشتن برای کالا و خدمت دیگران حتی اگر هیچ‌کدام از کارهایی را گفتم رعایت نکنی به قول نایک فقط do it

من رو حتماً تو ویرگول دنبال کن تا نوشته‌های بعدی‌ام رو هم ببینی و اگر می خوای تبلیغ‌نویسی رو بیشتر و کاربردی تر یاد بگیری رو لینک پایین کلیک کن و فیلم تبلیغ‌نویسی من رو که با عشق برات ضبط کردم رو تهیه کن.

این‌طور هم تبلیغ‌نویسی رو یاد گرفتی و هم از من حمایت کردی تا یه سری محتواهای خوب و کاردرست تولید و ارائه بدهم.

باشد که همه رستگار شویم.

شهرکالا خدمتیخریدفروشردپای دیجیتال
مدرس و مشاور سیستم سازی و توسعه کسب و کار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید