ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا صادقی | رضاصاد
محمدرضا صادقی | رضاصاد
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

تبلیغات ، یک زبان جهانی

جلسه کاری دکتر یوسفیان و مهندس رضاصاد برای پروژه تبلیغاتی بین المللی
جلسه کاری دکتر یوسفیان و مهندس رضاصاد برای پروژه تبلیغاتی بین المللی

به عنوان یک متخصص تبلیغات همیشه این نکته رو به دانشجوهای خودم گفتم که تبلیغات یک زبان بین المللی هست و فرقی نداره شما برای چه کشوری پروژه تبلیغاتی اجرا میکنید . تنها چیزی که مهمه ، دانش تبلیغات و کمی هم دانش در مورد فرهنگ کشور هدف هست.

تبلیغات یک زبان بین المللی هست .

در واقع پروژه ای که به زودی با دکتر یوسفیان انجام خواهم داد بهانه ای شد برای نوشتن این موضوع که تبلیغات یک زبان جهانی است. به زودی قرار هست در قالب یک پروژه جدید بین المللی ، من (رضاصاد) با دکتر محمد یوسفیان باز هم همکاری داشته باشم.

دومین همکاری بعد از پروژه بورلی هیلز

قبلا هم با دکتر یوسفیان در پروژه شوتینگ H&M برای شعبه بورلی سنتر همکاری داشتیم . خدا رو شکر که این دومین همکاری بین المللی ماست .

پروژه بورلی هیلز
پروژه بورلی هیلز

دلیل اصلی نگارش این مقاله : تبلیغات زبانی جهانی !

اما میرسیم به این نکته که بر خلاف تصویر خیلی از کسانی که در کار تبلیغات هستند ، این حرفه یک زبان جهانی است . من کاملا به تفاوت های فرهنگی بین ملل گوناگون واقف هستم و با علم به این نکته این حرف رو میزم.در واقع برای داشتن یک پروژه تبلیغاتی خوب - در هر کشور- به دو چیز احتیاج داریم :

  • علم تبلیغات
  • آشنایی با فرهنگ کشور هدف

در مورد علم تبلیغات که داستان کاملا مشخص است. چیزهایی که هر تبلیغات چی باید اونها رو یاد بگیره . اما در مورد فرهنگ کشور هدف باید بگم که این قسمت دقیقا همون جایی هست که خیلی های به اشتباه تصور میکنن که تبلیغات رو نمیشه به صورت بین المللی اجرا کرد.اما تصویر کنید که با فرهنگ کشور هدف هم آشنا باشید . خب باز هم مشکلی وجود داره ؟! مسلما خیردر پروژه جدیدی که من (رضاصاد) با دکتر محمد یوسفیان داریم ، سعی خواهیم کرد این نکته را اثبات کنیم.

تبلیغاترضاصادمحمد یویسفیانپالادیومپروژه عکاسی صنعتی
من محمدرضا صادقی هستم و نام هنری من رضاصاد هست. آدرس سایت آموزشی من : rezasadeghi.net
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید