ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا صادقی | رضاصاد
محمدرضا صادقی | رضاصاد
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

تجربیات یک عکاس جوان در صنعت عکاسی

محمدرضا صادقی - رضاصاد
محمدرضا صادقی - رضاصاد

تو این مدتی که به عنوان یک عکاس فعالیت کردم چند تا درس خیلی مهم گرفتم:‌

  • خودت برای خودت پرستیژ قائل نباشی ، کسی آدم حسابت نمیکنه.
  • آدمایی که توی این حرفه فعالیت میکنن ، به نسبت جامعه ، با معرفت تر ، باحال تر و دوست داشتنی ترن.‌
  • اگه قراره بابت پروژه ای پول بگیری ، اول پولو بگیر بعد عکسو تحویل بده.
  • به خودت نمیتونی بگی عکاس ، تا وقتی عکس پروفایل دوستات حرفه‌ای نشده باشه.
  • هر چند وقت یک بار ، دوربین رو کلا بذار کنار و استراحت کن.
  • همیشه در حال یاد گرفتن باش ؛ حتی اگه عالم و آدم استاد صدات کنن.‌
  • هیچ وقت کسی رو که از نظر اخلاق کاری آماتور محسوب میشه ، به پروژه‌هات راه نده.
  • این حرفه پتانسیل بالایی برای انحطاط همه جوره داره ؛ جنبه نداری بی‌خیالش شو.
  • به عنوان یک عکاس یاد میگیری برای خودت زندگی کنی، نه حرف مردم ؛ و این عالیه.
  • کسی تو کار یک مهندس دخالت نمیکنه اما همه تو کار ما دخالت میکنن ؛ باهاش کنار بیا
  • وقتی حوصله نداری عکس ادیت نکن. فن ادیت رو همه میتونن یاد بگیرن ؛ مهم ذوق و شوقه‌
  • اگه عکاسی رو دوست نداری ، به خودت ظلم می‌کنی واردش بشی و اگه دوست داری ، به خودت ظلم می‌کنی واردش نشی.‌

پستِ بدون کپی رایت ؛ انتشار کاملا آزاد

رضاصادعکاسیعکاسی صنعتیعکاس ایرانی
من محمدرضا صادقی هستم و نام هنری من رضاصاد هست. آدرس سایت آموزشی من : rezasadeghi.net
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید