ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا صادقی | رضاصاد
محمدرضا صادقی | رضاصاد
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

تفاوت بوکه و پرتره ؟! این دیگه چه سوالیه ؟

این یک عکس با افکت بوکه هست
این یک عکس با افکت بوکه هست

برای بررسی چند تا چیز در مورد سئوی داشت ، توی گوگل سرچ کردم بوکه ، یکی از related هایی که گوگل بهم نشون داد این بود : “تفاوت بوکه و پرتره”

یه لحظه خشکم زد ! آخه این دو تا مفهوم اصلا ربطی به هم ندارن که !?

  • بوکه یه افکت توی عکاسی هست که قسمت هایی که روش فوکوس نشده رو تار میکنه.
  • پرتره هم که اصلا یک سبک توی عکاسیه

اما بعدش به خودم گفتم : حرص نخور رضا ! باید حق بدی به دیگران . کسی که چیزی از عکاسی نمی‌دونه ، از کجا باید در مورد این چیزا اطلاع داشته باشه ؟ به خودم گفتم : خود تو مگه از اول این چیزا رو بلد بودی ؟ نه. پس خودتو کنترل کن !

برای همین تصمیم گرفتم این مطلب رو بذارم تا دوستانی که توی گوگل سرچ کردن تفاوت بوکه و پرتره ، بیان توی این صفحه و اطلاعات خودشون رو افزایش بدن.

منبع

بوکهعکاسی بوکهپرترهرضاصاد
من محمدرضا صادقی هستم و نام هنری من رضاصاد هست. آدرس سایت آموزشی من : rezasadeghi.net
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید