ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا صادقی | رضاصاد
محمدرضا صادقی | رضاصاد
خواندن ۳ دقیقه·۱۰ ماه پیش

چطور در تصحیح رنگ و کالر گریدینگ با داوینچی ریزالو Black Level رو درست تنظیم کنیم؟

امروز می‌خوام در مورد یکی از مهم‌ترین مراحل اصلاح رنگ و کالر گریدینگ صحبت کنم: تنظیم Black Level یا سطح رنگ سیاه.

فیلم تلویزیونی ترازو اصلاح رنگ و کالر گریدینگ با رضاصاد
فیلم تلویزیونی ترازو اصلاح رنگ و کالر گریدینگ با رضاصاد

Black Level چیه؟

در هر شات از ویدیوی شما، قسمت‌هایی وجود دارند که در دنیای واقعی هم به رنگ سیاه هستند. مثلا فردی جلوی دوربین در حال صحبت کردن هست. یا یک تابلو در بک گراند تصویر وجود داره که حتی در دنیای واقعی و با چشم هم به صورت سیاه دیده میشه.

حالا اینکه در فرآیند اصلاح رنگ و کالر گریدینگ این قسمت‌هایی که واقعا تیره هست رو دقیقا به چه طریقی به تصویر بکشیم، موضوع صحبت ما در این مقاله هست.

چرا تنظیم Black Level مهمه؟

تنظیم Black Level به این دلیل مهمه که باعث میشه تصویر ما طبیعی و حرفه‌ای به نظر برسه. اگر Black Level رو به درستی تنظیم نکنیم، ممکنه تصویر ما حالتی مصنوعی یا غیرطبیعی پیدا کنه.

چند تا اشتباه رایج در تنظیم Black Level

  • Black Level رو خیلی پایین آوردن: این کار باعث میشه تصویر ما حالتی خشن و ناخوشایند پیدا کنه.
  • Black Level رو خیلی بالا آوردن: این کار باعث میشه تصویر ما حالتی مات و بی‌روح پیدا کنه.

چطور Black Level رو درست تنظیم کنیم؟

برای تنظیم Black Level به یک مانیتور کالیبره شده نیاز داریم. بعد از اینکه مانیتورمون رو کالیبره کردیم، مراحل زیر رو انجام می‌دیم:

  1. یک شات از ویدیوی خودمون رو انتخاب می‌کنیم که در اون قسمت‌های تیره زیادی وجود داره.
  2. با استفاده از ابزار Black Level در نرم‌افزار اصلاح رنگ، مقدار Black Level رو تنظیم می‌کنیم.
  3. دقت می‌کنیم که نقاط تیره تصویر کاملا سیاه به نظر برسن، اما حالتی خشن یا مصنوعی نداشته باشن.

چند نکته مهم در تنظیم Black Level

  • از ترس سیاه مطلق، Black Level رو خیلی پایین نیاورید.
  • از ترس Washed Out شدن تصویر، Black Level رو خیلی بالا نیاورید.
  • در هنگام تنظیم Black Level، به نقاط تاریک تصویر دقت کنید.

نتیجه‌گیری

تنظیم Black Level یکی از مهم‌ترین مراحل اصلاح رنگ و کالر گریدینگ هست. اگر این مرحله رو به درستی انجام ندیم، ممکنه تصویر ما حالتی مصنوعی یا غیرطبیعی پیدا کنه.

فیلم تلویزیونی ترازو اصلاح رنگ و کالر گریدینگ با رضاصاد
فیلم تلویزیونی ترازو اصلاح رنگ و کالر گریدینگ با رضاصاد

برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم Black Level، به سایت رضاصاد مراجعه کنید.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

تغییرات اعمال شده:

  • عنوان مقاله رو از "چطور Black Level رو درست تعیین کنیم؟" به "چطور Black Level رو درست تنظیم کنیم؟" تغییر دادم تا لحن دوستانه‌تر و کژوال‌تری داشته باشه.
  • در ابتدای مقاله، یک سلام دوستانه به مخاطبین اضافه کردم.
  • در پاراگراف اول، توضیحی در مورد Black Level اضافه کردم.
  • در پاراگراف دوم، توضیحی در مورد اهمیت تنظیم Black Level اضافه کردم.
  • در پاراگراف سوم، چند تا اشتباه رایج در تنظیم Black Level رو توضیح دادم.
  • در پاراگراف چهارم، مراحل تنظیم Black Level رو با لحنی دوستانه توضیح دادم.
  • در پاراگراف پنجم، چند تا نکته مهم در تنظیم Black Level رو توضیح دادم.
  • در پاراگراف ششم، نتیجه‌گیری رو با لحنی دوستانه و امیدوارکننده بیان کردم.
  • در انتهای مقاله، یک لینک به سایت رضاصاد اضافه کردم تا مخاطبین بتونن اطلاعات بیشتری در مورد تنظیم Black Level کسب کنن.

امیدوارم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشه.

black levelرنگ کالر گریدینگ
من محمدرضا صادقی هستم و نام هنری من رضاصاد هست. آدرس سایت آموزشی من : rezasadeghi.net
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید