ویرگول
ورودثبت نام
رضا دارابی
رضا دارابی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

مالباختگان کوینکس زیر تیغ تیز فیلتر (قسمت دوم)

منبع عکس: رکنا
منبع عکس: رکنا

سلام! من رضام رضا دارابی و امروز میخوام ادامه قسمت اول رو بنویسم براتون.

از اینکه اینجام و در حال نوشتن برای تو هستم واقعا هیجان زده ام!

توی قسمت قبلی درباره فومو، کوینکس و کریپتولند و اینجور چیزا با هم صحبت کردیم.

امروز میخوام عبرت و درس هایی که درباره «کریپتوکارنسی، تجربه من و کلا سرمایه گذاری» وجود داره مکتوب کنم.

  • درس اول: امنیت از اول و نه امنیت از آخر

حتما مطمئن شید پروتکل های امنیتی رو کاملا رعایت کردید. این کار رو قبل از اینکه مسائل امنیتیه ناخواسته و خارج از کنترل براتون پیش میاد باید انجام داده باشید و نه اینکه تازه بعدش بخواید به فکرش بیفتید!

مثل من که کلید دو مرحله ای ام گم کردم و تازه به فکر این افتادم که یه جایی بنویسمش.

  • درس دوم: همه تخم مرغ هایتان را در یک سبد نچینید

حتی با فرض رعایت «درس یک» اونم با قوی ترین استاندارد ها، باز هم این نکته شامل حال شما خواهد شد.

فرض کنید تمامی دارایی ارز دیجیتال ام رو میریختم توی کوینکس، اونوقت چی؟ یا اصلا فرض کنید تمام دارایی های زندگیم میریختم توی بازار ارز های دیجیتال و اونوقت این اتفاق می افتاد، اونوقت چی؟

شما هم با داشتن پرده بدبینی هر چی تخم مرغ دارید توی یه سبد نچینید...

  • درس سوم: دلایل مکتوب داشته باشید

وارن بافت میگه نوشتن باعث میشه شما بتونید تفکر عمیقی داشته باشید و بعدش میگه شما بدون نوشتن اصلا نمیتونید تفکری داشته باشید! اینکارو هم باید قبل از انجام یه عمل داشته باشید و نه بعدش!

توی مثال من سوالای زیادی میشه کرد از جمله «چرا کوینکس، چرا بی توجهی به امنیت و حتی چرا ارز دیجیتال»

بله دوستان من واقعا بی هدف وارد این بازار شدم. ضمنا همه و همه، هر کی که فکرش بکنید میخواد «ارز دیجیتال رو ارزون بدست بیارن و گرون بفروشن» و همه میخوان «به ثروت شون اضافه شه» پس اینا هیچ کدوم هدف نیس عزیزان.

هدف چیزیه که شخصی سازی شده و قابل اندازه گیری و البته نوشته شده باشه.

  • درس چهارم: صرافی محل خرید و فروش است و نه نگه داری

دقت کنید که هر چیزی برای چه مشکلی درست شده؟! صرافی ها برای خرید و فروش رمز ارز هستن و مناسب ترین جا برای نگه داری از دارایی هاتون نیستن. من زیاد این بخش رو توضیح نمیدم و ارجاع تون میدم به کریپتولند و همچنین ورشکستگی یکی از بازیگر های بزرگ بازار.


در مجموع میبینید که با رعایت درس اول اصل سرمایه مورد تهدید و از دس دادن قرار نمیگرف و دلایل دوم و سوم باعث رفتار منطقی تر توی مثال خودم میشد و نکته چهارم هم کلا منو در امنیت قرار میداد.

میرسیم به جواب سوال... آیا کوینکس کلاهبرداره؟ نه، حداقل تا جایی که من تجربه کردم نه.

در آخر هم خوندن دیده بان کلاهبرداری ارز دیجیتال خالی از لطف نیس.

مرسی از همراهی تون به امید نوشتار بعدی، خدانگهدار.

مالباختگان ارز دیجیتالسیگنال بازار کریپتوفومو و حرص
مطالعه رو دوس دارم، معمولا به یه بهونه ای در حال نوشتنم و عاشق پیاده روی. تماس: rezaadaaraabi@gmail.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید