ریزومدیا
ریزومدیا
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

پرسش‌هایی درباره‌ی عکاسی جنگ


سوزان سانتاگ آغاز جنگ ویتنام و رواج گزارش‌های تلویزیونی را پایان صحنه‌سازی‌های عکاسی مستند (به ویژه عکاسی جنگ) می‌داند، اگرچه به آسان‌تر شدن و فراگیرتر شدن دستکاری‌ در عکس‌ها به میانجی فناوری‌های دیجیتال اشاره دارد. عکس‌ها به هر شیوه و نیتی که گرفته شوند، همواره در معرض استفاده و سوءاستفاده هستند. در تاریخ عکاسی جنگ نمونه‌‌های فراوان از استفاده و تفسیر دلخواه هر دو طرف یک درگیری از یک عکس خاص هست. پس اگر عکس‌ها نمی‌توانند ما را در تفسیر یا برداشت درست و راستین از یک رویداد قانع کنند، مستند بودن به چه معناست؟

ادامه‌ی نوشته را در ریزمدیا بخوانید.


عکاسیعکاسی مستندعکاسی جنگجیمز نچوی
مجله‌ی فرهنگ و هنر و ادبیات و فلسفه و رسانه. پایان هر اندیشه آغاز اندیشه‌ای دیگر است. ریزوم همواره در میانه است، میان چیزها، میان اندیشه‌ها، میان بودن، میان شدن.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید