ویرگول
ورودثبت نام
رضا ضیائی‌دوستان
رضا ضیائی‌دوستان
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

کی جواب مشکلات روحی-روانی این بچه رو می ده هان؟

من کاملا مخالفم،یعنی اعتراض دارم.شما هم اگه خواهر کوچیکترتون رو توی اون حال و وضع می دیدین حتما اعتراض می کردین.این اعتراض از جنس اعتراض های الکی و بدون استدلال نیست، براش کلی دلیل و مدرک هم دارم،باورتون نمی شه خیلی خوب، باید به عرض تون برسونم که من کلی راجع به این موضوع فکر کردم و همه جنبه های موضوع رو سبک سنگین کردم؛ بازم دیدم حق با خودمه و اعتراضم بی خود نیست.اصلا این اعتراض با توجه به ارقام و آمار کاملا دقیقی که توسط مراجع و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی،ببخشید غیر دولتی رو نشنیده بگیرین چون ما اصلا غیر دولتی نداریم و همه چیزمون دولتیه لابد می خواین بگین اگه اینطوریه پس چرا مدارس غیر دولتی داریم،باید عرض کنم که کاملا اشتباه می کنین چون بر اساس قانون اساسی کشورمون آموزش برای همه بچه های این کشور تا قبل از دانشگاه رایگانه و اون مدرسه ها ، که از اسمشون هم پیداست، در واقع قصد انتفاع ندارن و غیر انتفاعی هستن. یه مشت آدم خیر که نیتی جز راه اندازی کار مردم ندارن دور هم جمع شدن و این مدرسه ها رو جهت کمک به دولت راه اندازی کردن.باور کنین.اتفاقا این آدم های خیر قبلا خودشون دولتی بودن یعنی قبلا در دولت کار می کردن حالا این که چرا دیگه کار نمی کنن رو من نمی دونم و اصلا ربطی هم به بحث ما نداره بنا بر این ما مدارس غیر دولتی نداریم.امیدوارم قانع شده باشین.

و اما در باره اطلاعات و آمار عرض می کردم.بر اساس این اطلاعات و آمار کشور ما در سال گذشته تورمی برابر 15 تا 20 در صد را تجربه کرده البته من هر چه تحقیق کردم نفهمیدم چرا این رقم قطعی نیست و از استدلال آدم های مختلف در رسانه ملی هم سر در نیاوردم.اِه،مثل اینکه من اشتباه کردم حتما از خودتون می پرسین اگه ما غیر دولتی نداریم پس این رسانه ملی چه صیغه ای یه؟خوشحال نشین اونجا هم دولتی یه فقط نمی دونم چطور شد که یهو اسم سیما شد رسانه ملی لابد برای اینکه خودش رو همگام و همراه با مردم نشون بده والا اونجا کاملا دولتی یه و بودجه مورد نیازش هم از طرف دولت تامین می شه و کاملا در خدمت اهداف دولت که همون اهداف ملته کار می کنه.دیدین من راجع به همه چیز تحقیق کردم و برای حرفام دلیل محکم دارم.

بله در مورد نرخ متغیر تورم صحبت می کردم برای اینکه بعدها در محاسبه دچار مشکل نشیم ما فرض می کنیم که در سال گذشته نرخ تورم 15 درصد بوده چون این رقم رو همه قبول دارن از بانک مرکزی گرفته تا موافقین و مخالفین برنامه های دولت،دیدین چه استدلالی دارم،اصلا استدلال من به کنار،شما کافیه یه نگاهی به قبض های آب،برق،گاز و تلفن خونه تون بندازین و اون ها را با قبض های سال قبل مقایسه کنین خودتون متوجه می شین که نرخ تورم چقدره.اصلا چرا راه دور بریم خدای نکرده زبونم لال اگه دقت کنین گفتم اگه، بله اگه دانش آموز هایی، البته والدین دانش آموز هایی،موقع ثبت نام در سال گذشته مبلغی رو به مدرسه، اون هم کاملا داوطلبانه، هدیه کردن امسال هم مقدار اون هدیه به اندازه سال قبل بوده؟ خودتون بهتر می دونین که نبوده و کاملا هم صحیحه چون همه چیز رشد کرده البته منظورم قیمت اجناس و خدماته بنابر این وقتی همه چیز شامل این تغییر شده چرا عیدی ما تغییر نکرده؟بله درست فهمیدین منظورم عیدی‌یه؛ ببینین آخر هر سال دولت می آد مبلغ عیدی کارمندها شو تعیین می کنه و هر سال هم این مبلغ رو می بره بالا، مبلغ دستمزد اونا رو هم برای سال بعد تعیین می کنه و می بره بالا، قیمت بنزین، نفت و گاز روهم تعیین می کنه یعنی می بره بالا،مردم هم می آن بر این اساس قیمت کالا ها و خدمات خودشونو می برن بالا،خوب تو این بالا بردن ها ما دانش‌آموزها که نه درآمدی داریم و نه خدمات ارزشمندی که نرخشو ببریم بالا چی کار باید بکنیم؟یه ساله و یه عید نوروز و دلمون به همین عیدی خوشه که بتونیم باهاش یه مانوری بدیم، از موقعی که اسکناس ده هزار تومنی در اومد دیگه عیدی ما تغییر نکرد و در واقع نرخ تورم برای عیدی ها در نظر گرفته نشد و عیدی ما نرفت بالا.البته من فقط ایراد نمی گیرم بلکه پیشنهاد هم می دم پس توجه کنین:

پیشنهاد اول:حالا که دولت نرخ همه چیز و تعیین می کنه و همه چیز هم دولتیه بهتر نیست که دولت همه قیمت ها رو ثابت نگه داره و اصلا قیمت چیزی رو تغییر نده، به خدا خوب راه حلی‌یه نمی دونم چرا موضوع به این سادگی به ذهن کسی نرسیده مامانم حق داره که به من می گه تو یه نابغه ای دختر.

پیشنهاد دوم:دولت محترم همونجور که نرخ همه چیز رو تعیین می کنه نرخ عیدی بچه ها رو هم تعیین کنه،ناراحت نشین لغت بچه ها رو به خاطر ایجاد صمیمیت و همدلی بیشتر به کار بردم.تعیین این نرخ یک عمل انقلابی و ضروری یه چون باعث افزایش روحیه خیل عظیمی از جمعیت کشور شده و باعث پیشرفت های شایانی در زمینه گسترش و تو سعه علم،دانش والبته فرهنگ و حتی انرژی هسته ای می شه.اگه دولت این کا ر رو نمی کنه دست کم به همه اعلام کنه که افزایش قیمت ها شامل همه چیز می شه تا همه مردم متوجه موضوع بشن و اگه این کار رو هم نمی تونه بکنه لا اقل به خاله بابام یه جوری بفهمونه که بابا دو هزار تومن عیدی، مال قبل از میلاد مسیح بوده نه الان که قیمت یه بستنی ده هزار تومنه. اگه شما هم قیافه خواهر کوچیک تر منو موقعی که یک دو هزار تومنی پاره و چسب زده رو از دست خاله بابام به عنوان عیدی می گرفت می دیدین می فهمیدین من چی می گم، کی جواب مشکلات روحی روانی این بچه رو می ده هان؟حالا به من حق می دین؟



https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7-nlwpwoy7ogj6


https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AF%D9%82-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D9%88%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-jyud35tfjjqy


https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-dg7xjkwvdi5n


https://virgool.io/@rziadoostan/%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-v7sjvk9uxckh
عیدی بچه هاافزایش حقوقتورمبالا رفتن قیمت‌هادوهزار تومنی پاره
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید