ویرگول
ورودثبت نام
Sahar Mohamadi | سحر محمدی
Sahar Mohamadi | سحر محمدی
خواندن ۲ دقیقه·۱۲ روز پیش

یک نی کاغذی می‌تونه دنیا رو نجات بده!

من هرجا می‌رم یا در حال شمردن زباله‌ها هستم یا دارم جمع‌شون می‌کنم یا دارم حرص می‌خورم! آخرش هم اعصابم بهم می‌ریزه و به افراد بی‌فرهنگ و سیستم آموزشی افتضاح‌مون بدوبیراه می‌گم. و اما لذت می‌برم که کسب‌وکارها یا افرادی که در حوزه #مسئولیت_اجتماعی فعالیت می‌کنند رو فالو کنم؛ کلا تنم می‌خاره برای این چیزا…

فکر کن یه روز معمولی، داری از فروشگاه نوشیدنی می‌گیری، نی پلاستیکی رو می‌ندازی توی بسته‌بندی و همچنان از نوشیدنی‌ات لذت می‌بری! اما پشت ماجرا یه فاجعه‌ در حال وقوعه؟ همین نی کوچیک، سرنوشتش با اون هزاران تُن پلاستیکی که هر روز وارد اقیانوس‌ها، رودخونه‌ها و طبیعت می‌شه، گره می‌خوره. من نمی‌گم سرنوشت زمین دست ماست چون مجموعا ۴٪ زمین قابل سکونته!

اما می‌دونم فقط یه تغییر کوچیک، مثل جایگزین کردن یه نی پلاستیکی با نی کاغذی، می‌تونه یک اثر پروانه‌ای به‌وجود بیاره؛ همون Butterfly Effect که با یه حرکت کوچیک، تغییری بزرگ ایجاد می‌کنه.

چند روز پیش به دعوت دنون برای تست محصول‌شون، رفتم هایپراستار همیلا و این کانتر رو دیدم. شما هم با استفاده از QR Code موجود در کانترها می‌تونین تجربه استفاده‌تون رو از نی کاغذی بگین و تو قرعه‌کشی شرکت داده بشین.

این همکاری مشترک بین دنون Danone و برنامه توسعه سازمان ملل متحد UNDP و هایپراستار Hyperstar تا با آگاهی‌بخشی در خصوص جایگزین کردن نی‌های پلاستیکی به‌جای نی‌های کاغذی، به این جهان پُر از زباله‌های پلاستیکی یه پیام مهم بفرستن! انتخاب‌های کوچیک ما می‌تونن روی آینده محیط زیست‌مون تاثیر بزرگی بذارن. مثل کاری که پاتاگونیا (Patagonia) با مسئولیت محیط‌زیستی خودش تو دنیا کرد یا نایکی (Nike) که قدم‌های بزرگی برای کاهش زباله برداشت.

چرا فقط یک روز؟ هر روز می‌تونه روز #صلح_با_زمین باشه، و نه فقط روی طبیعت، بلکه روی زندگی‌هامون اثر بذاره. استفاده از نی کاغذی، شاید ساده به‌نظر بیاد، ولی خوبه بدونیم کارهای بزرگ همیشه با قدم‌های کوچیک شروع می‌شه که شاید در ابتدا خیلی جدی گرفته نشدن!

کانترهای دنون در هایپراستار
کانترهای دنون در هایپراستار




نی کاغذیمسئولیت اجتماعیمحیط زیستنجات زمینهایپراستار
قرار بود خبرنگار شوم | هم بازاریابی خوندم، هم روزنامه‌نگاری | عاشق نوشتن هستم از نوع ادیبانه‌اش...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید