ویرگول
ورودثبت نام
صبای دریا
صبای دریا
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

ریاضی انسانی ما انسانی های بدبخت !

ریاضی انسانی
ریاضی انسانی

من اصلا برای فرار از ریاضی، پاشدم اومدم انسانی!

یعنی چی که سه تا کتاب حجیم و عجیب و غریب ریاضی و آمار رو باید پاس کنمممم؟

واقعا پذیرش این قضیه واسم سخته.

بعد من فکر می کردم فقط خودمم که با ریاضی انسانی مشکل دارم، ولی نگو که آقا همه انسانیا از همون اول اول که اومدن دهم انسانی، ریاضی رو دیدن و خورده توی ذوق شون.

این سختی ریاضی و آمار مون یه طرف، اینکه بعضیا فکر می کنن ریاضی انسانی هیچیی نداره و خیلی گل و بلبله، یه طرف...

حالا فکر کن توی این وضعیت دست بر قضا معلم و دبیرت هم درست و حسابی تدریس نکنه! قوز بالا قوز...

بلههه خلاصه، این اتفاق واسه منم افتاد(چون می دونم احتمال این که واسه تو هم افتاده باشه خیلی زیاده). معلم ریاضیم توی پایه دهم اصلا نتونست خوب تابع و معادله رو بهم درس بده. این شد که منم مثل 25 نفر دیگه کلاس مون از ریاضی و آمار متنفر شدم.

ولی بعدا این رو متوجه شدم که نمیشه اینطوری پیش رفت... تصمیم گرفتم یه تحولی به این درس بدم.

قصه از اونجایی شروع شد که طی یک حرکت یهویی، امتحانات پایه یازدهم نهایی اعلام شد!

پس دیگه خبری از نمره دادنای کیلویی معلم یا ارفاق مدیر و معاون نبود و باید واقعا درس بخونم و هر نتیجه ای هم که بده نتیجه تلاش های خودمه.

یادتونه گفته بودم با یه کانال تلگرامی آشنا شدم که اطلاعات کنکوری مو بهتر کرده؟

متوجه شدم که اولین قدم ریاضی خوندن، یادگیری قوی هست. حالا بستگی داره تو چجوری درسا رو یاد بگیری؟

مثلا من با ویدیو آموزشی دیدن خیلییی ارتباط می گیرم، سارا، رفیق صمیمیم، فقط باید خودش کتابو بخونه تا بگیره داستان چیه؟

زهرا، نامبر وان کلاس مون به جز تدریس معلم با هیچی کنار نمیاد. تنوع آدم ها و تنوع یادگیری شونه دیگه می دونی چی میگم؟

بهترین روش یادگیری ریاضی انسانی

پس اول بگیم و مشخص کنیم که بهترین روش یادگیری ریاضی واسه من چیه؟ بعدش همون رو اجرایی کنیم ببینیم نتیجه میده یا نه؟حالا اگه نمی دونی روش یادگیری تو چیه خوب ادامه نوشتم رو بخون !

چندتا از بهترین روش های یادگیری هم که خودتون می دونین ولی بازم بخوام بگم:

  • ویدیو دیدن
  • معلم خصوصی داشتن
  • کمک گرفتن از معلم مدرسه ات
  • درسنامه خوندن
  • خود فرمول های کتاب رو خوندن

اگه بازم چیزی جا موند بیاین بگین حتما بچه ها!

بعد اینکه قشنگ قشنگ یادگرفتم هر فرمول داره درمورد چی صحبت می کنه؟

قوانین اولیه تابع چیه؟

معادله چه بود چه کار کرد؟

رفتم سراغ... اگه گفتی؟!

آفرین.

رفتم سراغ خود تمرینای کتاب. واییی بگو چیشد؟

هرچی سوال ریاضی مستمر و پایان ترم داشتیم رو معلم باتوجه به تمرینای کتاب می داد و من و همه همکلاسیام از این قضیه هیچ اطلاعی نداشتیم. چون اصلا کسی کتابو باز نکرده بود و نخونده بود.

مخصوصا تمرینای" اعمال روی توابع" واقعا شبیه امتحانا بود!

من تا حالا فقط تونستم تا همین مرحله پیش برم. نمره ریاضی شبه نهاییم تقریبا 17 به بالا میشه.

پس اگه تونسته من رو از اون وضعیت نمره ای 10، 11 نجات بده، قطعا به تو هم کمک می کنه دیگه.

هنوز چند مرحله دیگه از یادگیری مونده البته مثلا سوال تشریحی حل کردن، سوالای نهایی رو حل کردن و...

که هنوز وقت نکردم انجام شون بدم.

ولی بعد تموم شدن امتحانا و اومدن کارنامه ام، حتما میام در مورد شون صحبت کنیم.

ریاضیریاضی انسانیمنابع انسانیدرس خواندن
صبا ام سال یازدهم رشته انسانی ام و عاشق نویسندگی ام امیدوارم روزگار من رو به همون سمتی ببره که دوست دارم نه همون سمتی که دوست داره !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید