دشمن وارد زمین ما شده. و تلاش میکنه بحث دینی فقهی تفسیری راه بندازه. باریکلا
احسنت. آفرین. همین که تونستیم دشمنان اسلام رو اهل تفسیر قرآن و استدلال فقهی و بیان آیه و روایت کنیم یعنی کشیدیم توی زمین خودمون.
خب. میگفتی؟
اول بگم خبر چیه.
دشمنان اسلام اومدن استدلال اسلامی میکنن.
توضیح حدیث:
سند حدیث مشکل نداشته و یکی از احادیث موثق می باشد و مورخانی از آن به عنوان حدیث موثق یاد نموده اند.
مرحوم کلینی آن را در کتاب کافی آورده است. فقیهان نیز بر این حدیث اعتماد نموده اند.
دوم: یکی از پیام های این حدیث بیان جایگاه عالِمان دینی در آموزه های دینی است، زیرا این حدیث از فقیهان به عنوان امانت داران انبیا یاد نموده است که نشان از جایگاه بلند فقیهان در فرهنگ اسلام دارد. این روایت مکمّل آن دسته از روایاتی است که برای عالمان دینی و فقیهان، شأن و منزلت رفیع قائل شده اند. تا آن جا که نگاه نمودن به صورت عالِمان دینی عبادت خوانده شده است.
سوم: یکی از وظایف مهم فقیهان، امانت داری انبیا بیان شده است.
بی تردید، امانت انبیا رسالت و وظایف آنان می باشد. انبیا وظیفه داشتند که مرجعیت دینی و سیاسی مردم را بر عهده گرفته و آنها را به عبودیت و بندگی خدا و معنویت گرایی فرا خوانده، به هدایت و ارشاد آنان بپردازد. از سوی دیگر انبیا وظیفه داشتند با تشکیل حکومت، احکام الهی را اجرا نمایند. فقیهان نیز به عنوان وارثان انبیا امانت داران پیامبران هستند، از این رو وظیفه دارند مردم را به خدا محوری، فرا خوانده و به هدایت و ارشاد آنان بپردازند، از این رو فقیهان در طول تاریخ به بیان احکام الهی پرداخته و مرجعیت دینی را بر عهده داشتند. دو مقولة اجتهاد و تقلید ریشه در این حدیث و احادیث دیگر دارد.
برخی از فقیهان مانند امام راحل(س) یکی از وظایف و امانت انبیا را تشکیل حکومت دانسته و باور دارند که فقیهان وظیفه دارند حکومت تشکیل داده و عملاً رهبری دینی و سیاسی مردم را بر عهده گرفته و به اجرای احکام الهی بپردازند، از این رو امام راحل(س) یکی از دلایل ولایت فقیه را همین حدیث دانسته است.
چهارم: یکی از پیام های دیگر این حدیث، ضرورت ساده زیستی فقیهان و ستم ستیزی آنان است؛ چنان که در متن حدیث بدان اشاره شده است: مقصود از وارد نشدن در دنیا "ساده زیستی" است و پیروی از سلاطین، اشاره به روحیه ستم ستیزی است. این حدیث و روایات دیگر موجب شده که فقیهان دین مدار از پارسایان به حساب آمده و در ایفای مسئولیت خود موفق باشند. از سوی دیگر فقیهان شیعی در طول تاریخ با ظالمان مبارزه نموده و به حکومت آنان وجاهت و مشروعیت قانونی ندادند.
متن ادعای دشمنان اسلام که داره دست به دست میشه به شرح زیر است
حدیثی که ناقص بر بالای سر رهبری در دیدار با خبرگان منتشر شد
همان گونه که در تصویر ملاحظه می کنید حدیث "الفقهاء أمناء الرسال" ( فقیهان امانت داران پیامبرانند) در بالای سر رهبری در دیدار با فقیهان عضو مجلس خبرگان نصب شده است. نکته قابل تامل این است که حدیث مزبور به طور تقطیع شده و ناقص منعکس شده است.
در حالی که کامل آن - که در زیر آمده - حاوی نکته بسیار مهمی است. ببینید:
قال رسول الله ص الفقهاء أمناء الرسل ما لم یدخلوا فی الدنیا قیل یا رسول الله و ما دخولهم فی الدنیا قال اتباع السلطان فإذا فعلوا ذلک فاحذروهم علی دینکم (الکافی، ج۱، ص۴۶)
رسول خدا ص فرمود: فقیهان امینان پیامبران هستند تا وقتی که داخلِ در دنیا نشوند. گفته شد: ای رسول خدا! منظور از داخل شدن فقیهان در دنیا چیست؟! فرمود: پیروی از حاکم؛ پس هرگاه چنین کردند از آنها درباره دین خود برحَذَر باشید.
فقیه کسی که میتواند با علم فقه نظر خدا و پیامبر و اهل بیت را از قرآن و روایات استنتاج کند.
طبق دستور خود معصوم کسی که فقیه است و به آیات و روایات کاملا مسلط است میتواند با توجه به علم حدیث و رجال و اصول و خارج و تفسیر و قرآن و 21 علم دیگر نظر خدا را در هر امری استدلال و پیدا و استنتاج کند.
فقها باید مسیر پیامبران را در مقابل با استکبار ستیزی و فرعون ستیزی بپیمایند که در این 40 سال همین مسیر مسیر اصلی بوده است
فقها باید ساده زیست باشند و عالم به زمانه. یعنی جامعه شناس سیاست شناس دشمن شناس فرعون شناس ااستکبار شناس. و روش های مقابله با دشمنان را بدانند. مثل رهبری.
دشمنان اسلام و بی دین ها دارند حدیث میخوانند.
دعا کنید خدا هدایت شون کنه. که بر مبنای عقل و سند و مدرک صحبت کنند.