امروز یک کتابی به صورت پی دی اف به دستم رسید که چهل حدیث تک جمله ای از پیامبر رو نقل کرده بود
پیامبر اسلام میگوید: مقام و رتبه ی من و حضرت علی در عدل همکف و همسطح است
خدا میداند که شناخت انسان کامل چقدر به شناخت ما به ما کمک میکند.
اگر ما بتوانیم خودمان را بشناسیم در آیینه ای زلال و پاک به واقعیت روح خودمان و حقیقت آفرینش خود برسیم
ما انسان ناطق نیستیم
این دروغی است که از بیسوادی غربی ها بر ما تحمیل شده است.
انسان فصل قریب اش حیوانیت نیست.
انسان اصلا حیوان نیست.
درست است که در فصل های مشترک نوعی حیوانیت در نوع انسان وجود دارد. که میتواند از اون حداقل هم سقوط کند ولی این نیست.
فصل قریب یعنی فصل قریب.
در علم منطق شما فصل ها را به ترتیب ذکر میکنید
ویکی فقه اینگونه مینویسد:
فصل قریب، یکی از اصطلاحات بهکار رفته در علم منطق بوده و بهمعنای ذاتیِ ممیّز ماهیت از سایر ماهیاتِ مشارک در جنس قریب است.
کتاب بدایت الحکمه ص 59
بعضی از تقسیمات فصل
۱ـ فصل قریب: آن جزء مختص به یک ماهیت تام که آن نوع را از سایر انواعی که در جنس قریب با هم مشترک اند، جدا میکند، مثل ناطق که سایر انواع در جنس قریب را از انسان جدا کرده است.
فصل بعید: یک نوع را از سایر انواع که در جنس بعید با هم مشترک اند را ممتاز میکند، مثل حساس متحرک بالاراده، نسبت به انسان فصل بعید است، چون انسان را از انواع دیگری که در جنس جسم نامی هستند، جدا میکند.