ویرگول
ورودثبت نام
صابر طباطبائی یزدی
صابر طباطبائی یزدی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

کسی چهل روز دعای عهد بخونه یار امام زمان میشه؟

یکی از دوستان اومده کامنت گذاشته:

من خیلی دوس دارم بتونم 40 روز بخونم ولی هی شروع میکنم و هی نمیشه

دوست عزیز دیگه اومده گفته:

ناامید نشو ادامه بده که بالاخره میشه.

من اومدم گفتم:

دوستای زیادی داشتم که 40 روز خوندن و دیدن چیزی نشد از دین خارج شدن

یک استادی دارم میگه ده روز بیا تمرین رانندگی و بعدش راننده میشی. خیلی ها میرن ده روز اول راننده نمیشن اما انقدر ادامه میدن تا بشن.

واقعا کسی 40 روز دعای عهد رو بخونه یار امام زمان میشه خودبخود. نه فقط الفاظش رو معانیش رو بفهمه و روی اونها فکر کنه.

این تکرار بیحاصل نیست. این تکرار با اون تکرار خیلی فاصله داره.

ببینید.


چه بسا اصل اتفاقی که قراره برا سالک رخ بده، (برای رشد و تکامل) در همین حرکت سینوسی ظاهری باشه که در ظاهر خوردن زمین و پاشدنه، ولی در کل نظام هستی پیشرفت به سمت خداست. هر چند برای خود سالک، تکرار بنظر میرسه.


مثلا همین زمین ما که دور خورشید میچرخه (ما و زمین) خیال میکنیم برمیگردیم سر جامون . درصورتیکه که کل منظومه شمسی در حال حرکته و کل راه شیری و و کل کائنات.


من هر بار که دعای عهد رو میخونم بیشتر احساس میکنم و میبینم بهش محتاجم. و چقدر بیشتر از آب و غذا و خواب بهش نیاز داریم. و علت اینکه خیلی ها قلب هاشون مرده است تغذیه روحی غلطه.که ناشی از همین عدم تغذیه ی ویتامین دعای عهد برای قلب و روحشون پیش میاد.


برای همین قلب ها ضعیف میشه. و زنده نیست. بدن وقتی ویتامین بهش نرسه مشکل میخوره. ما باید باور کنیم ویتامین روحی زندگی ما که نماز هامون رو درست کنه و قرائت قر|آن مون رو درست کنه و به فهم درست نهج البلاغه برسیم باید ویتامین های گروه اخلاق C و گروه عبادات B و گروه آداب و ظواهر A و گروه احکام E و غیره رو برسونیم به خانواده مون. که رشدشون درست حسابی باشه.



اگر نشه یعنی مشکل داره. استعداد نداره. دقت نکرده. هدفش مشکل داشته خالص نبوده. شیشه خورده داره. برای چیز دیگه اومده دنبال بت اومده دنبال نفس پرستی اومده




دعای عهدتکرارزندگی ابدیزن زندگی آزادیفمینیسم
برنامه نویس.42ساله. از مدرک MCSD دات نت سال 2002 شروع کردم البته بعد از لیسانس و تمام عمرم رو در مدیریت با ابزار های شیرپوینت و MSPS و CRM و غیره گذراندم.https://zil.ink/sabert
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید