ویرگول
ورودثبت نام
سمانه صادقی
سمانه صادقی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

عیبی ندارد اگر عادتت را زیر پا گذاشتی

آیا شما هم وقتی یک روز عادتتون فراموش می کنید، یا انجامش نمی دید، از خودتون ناامید میشین؟

همه ما می دونیم که روتین انجام دادن عادت هامون چه تاثیری روی سبک زندگی مون داره. اما یک چیز کمتر دربارش حرف زده میشه و اون هم این که افراطی بودن در انجام عادت ها باعث نتیجه عکس میشه. فرض کنید یک روز یادتون رفته مدیتیشن انجام بدین

به خودتون می گین" وای من یادم رفته امروز مدیتیشن کنم! حواسم پرته

می دونم که مسافرتم ولی باید غذای سالم بخورم.

وقتی یک روز عادتمون انجام نمی دیم دنیا به آخر نمی رسه و زندگی ادامه داره:)


عادت ها نباید تبدیل به یک بار برای ما بشن

ما آدم ها ذهنیت بی نقص گرایی داریم و بیشتر افراد طرز تفکر همه یا هیچ دارند.یا هر روز تمرین می کنیم یا کاری نمی کنیم. اگر چند روز روتین رو انجام ندیم شروع به گفتگوی ذهنی منفی با خودمون می کنیم.

خب! این جا هیچ مجارات تنبیهی وجود نداره، این ذهن شماست که برای شما تنبیه در نظر می گیره. آیا اگر دوست صمیمی ما هم این کار را انجام می داد، لایق این گفته ها بود! بعید می دونم.

یکی از مربی های ذهن آگاهی تیچ نات هان می گه: شما در گذشته با خودتون مبارزه کردین و هنوز هم ادامه می دین. این کار بی فایده است. دست از تلاش بیهوده بردارین.

تو زندگی آن چه در گذشته انجام دادیم مهم نیست، کاری که امروز انجام می دیم مهمه. ما اغلب با خودمون می گیم: دیروز کاری انجام ندادم پس بی فایده است که امروز انجامش بدم

از شکسته شدن زنجیره عادت هامون نهراسیم

تجربه شخصی من سبک گرفتن عادت هاست. الان صبح ها 5 صبح بیدار میشم، اگر یک روز به دلیلی این کار نکردم و نیم ساعت با تاخیر بیدار شدم، خودم سرزنش نمی کنم درسته به هدفم نرسیدم ولی صبح زود بیدار شدم.

عادتت رو زیر پا گذاشتی؟

عیبی ندارد، امروز را مثل لوح سفیدی شروع کن و هر روز یک روز تازه است. از مبارزه با خودت دست بردار و شروع به پذیرش خودت کن.

به همین خاطر اگر دیروز دیر بیدار بشم، غذای سالم نخورم و ... نگران نیستم.

چرا ؟ چون می دونم فردا شانس جدیدی وجود داره و من قصد دارم از این شانس استفاده کنم. نکته کلیدی اینه که هرگز از بهتر شدن دست نکشید. این استاندارد شماست.


منبع:

https://members.dariusforoux.com/


توسعه فردیخودیاریعادت سازیرشد فردی
علاقمند به رشد و توسعه انسان ها/ کار ما زندگی ما / کوچ مسیر شغلی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید