ویرگول
ورودثبت نام
سعید عبدالهی
سعید عبدالهی
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

7 عامل مهم برای موفق شدن یا نشدن

سلام رفقا امیدوارم حالتون خوب باشه. برای آماده کردن این مطلب خدایی خیلی زحمت کشیدم، خیلی مطالعه کردم، خیلی سرچ کردم. ازت می‌خوام که تا آخرین کلمه این مقاله رو بخونی و هرچی یاد گرفتی، به دو نفر دیگه از دوستاتم یاد بدی
همین.... بریم که شروع کنیم...

مطمئنم که همه جا حرف از موفق شدن یا نشدنه. هرجا میری یه نفر میگه که اگه فلان کارو کنی موفق میشی، فلان حرفو بزنی موفق میشی، اینجوری رفتار کنی موفق میشی و...

ولی واقعا موفقیت چیه که همه دنبالشن؟ چرا همه می‌خوان موفق بشن؟ اصلاً از کجا بفهمیم که من و تو موفق هستیم؟ به نظرت موفقیت که همه دارن هرروز درباره‌اش حرف می‌زنن، کیه، چیه، کجاست، چه شکلیه، کی میاد و...


موفقیت چیه؟
یه تعریفی که خودم یاد گرفتم اینه که موفقیت یعنی رسیدن به خواسته‌ها به علاوه خوشحالی از خودت
چند بار بخونش...

اگه یه خواسته‌ای داری که واقعا برات مهمه و بری دنبالش و صد البته در زمان انجام اون کار از خودت راضی و خوشحال باشی یعنی موفق هستی

موفقیت یه چیز نسبیه و هر کسی یه جوری تعریفش می‌کنه. از نظر منم موفقیت اینجوری تعریف میشه.

7 عامل مهم و تاثیرگذار موفقیت
می‌خوام خیلی خودمونی این 7 تا عاملو بهت توضیح بدم. شاید اینا رو می‌دونستی شایدم نه...

1. خانواده
2. اینترنت و فضای مجازی
3. صدا و سیما
4. آموزش و پرورش
5. دین و مذهب
6. محل زندگی
7. دوستان و الگوها

واقعا خانواده تو موفق شدن یا نشدن من و تو مهمه؟!
صد البته، به همین خاطر اولین عامل موفقیت گذاشتمش.
حتماً دور و اطراف دیدی که میگن فلانی باباش طلافروشه پسرشم برده پیش خودش... فلانی مادرش استاد دانشگاهه دخترشم...

خانواده خیلی مهمه؛ از چند جنبه مختلف، مثل طرز واکنش نشون دادن به مشکلات و چالش ها، طرز رفتار، گفتار، طرز لباس پوشیدن، غذا خوردن و حتی طرز نگاهشون به موفقیت.
بزار یه چیز عجیب ولی واقعی بهت بگم. می‌دونستی شخصیت اصلی ما تو سنین ۱ تا ۶ سالگی ساخته می‌شه یعنی حتی قبل از رفتنمون به مدرسه...
چیزی که اصلاً تو خانواده‌های ما ایرانیا بهش توجه نمیشه و یه گپ بزرگه، یعنی تو این سنین می‌تونی بفهمی که فرزندت به چی علاقه داره، استعدادش چیه و...
در کل خانواده یک عامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت توئه

2. اینترنت و فضای مجازی
عامل دومی که تو موفقیت تو نقش داره همینه. تو از روی سرچ‌هایی که داری می‌تونی بفهمی که به چی علاقه داری، در چه چیزهایی استعداد داری. پس هدفمند برو جلو.
فضای مجازی هم که نگم برات؛ از آدمایی که تو اینستا فالو می‌کنی، کم کم دارن شخصیت و سبک نگاهت رو عوض می‌کنن تا توییتر، فیسبوک و...

3. صدا و سیما
اینم مگه مهمه؟ 100 درصد

اینم به ماها تا الان نگفتن ولی صدا و سیما هر روز داره به مغز ما خوراک مفتی میده که بیا بشین پیش من.
چیکار داری بیرون چه خبره... من همه رو چه درست یا غلط بهت می‌گم... بهت میگم که پول چیز بدیه، آدمای پولدار همشون دزد و قاچاقچین، بهت میگم که دنیا پر از جنگ و فساد و بدیه... فکر کنم قضیه دستت اومد

4. آموزش و پرورش
یا خدا؟! آموزش و پرورش مگه تو موفقیت من و تو نقش داره؟
آفرین....

ما از سن تقریباً ۷ سالگی وارد مدرسه میشیم تا تقریبا ۱۸ سالگی (هر شخصی متفاوته) و اگه ادامه تحصیل بدی و بری دانشگاه، تعداد سال همینجوری بیشتر میشه، برای خود من تا ۲۴ سالگی که مقطع کارشناسی باشه طول کشید...

تو این مقطع از عمری که خدا بهت عطا کرده، جز چرت و پرت، چیزی بهت یاد نمیدن. مطمئنم خیلیامون اینو قشنگ لمس کردیم شایدم بعضیا باشن که هزار تا مثال نقض بیارن...

5. دین و مذهب
این موضوع رو باز نمی‌کنم ولی دین و مذهب می‌تونه نگاهتو به موفقیت عوض کنه...

6. محل زندگی
نگم برات که چقدر مهمه جایی که تو الان داری زندگی می‌کنی می‌تونه بگه چقدر تو زندگی موفقی... می‌تونم بگم تقریباً ۳۰ درصد تاثیرگذاره.
خواهشاً جبهه نگیرید که من هزار تا مثال می‌تونم بیارم که...

7. دوستان و الگوهای زندگی
اینو خیلی شنیدی که تو میانگین ۵ نفر از اطرافیانت هستی... واقعا درسته... مراقب باش با کیا میگردی، کجاها میری، کیارو الگوهای زندگیت قرار میدی و...

تو این مقاله خیلی خودمونی خواستم بهت بگم که چه عواملی می‌تونه تو موفق شدن یا نشدن من و تو تاثیرگذار باشه...
شاید برای فهم بیشتر، نیاز باشه چند بار دوباره این مطلبو بخونی.
به نظرت چه عوامل دیگه‌ای می‌تونه تاثیرگذار باشه؟؟

منتظر شنیدن نظراتت هستم
خیلی دوستون دارم❤

موفقیتآگاهیدرس زندگیتجربه
میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید