ویرگول
ورودثبت نام
Azamsalimi
Azamsalimi
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چگونه احساس ارزشمندی خود را تقویت کنیم؟

احساس ارزشمندی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که هر انسان با آن متولد می شود و در طول مدت زندگی اش باید همواره مراقب آن باشد. بی شک بدون داشتن این احساس زندگی بسیار سخت و دشوار خواهد بود. قبل از اینکه اهمیت آن را مطرح کنیم بهتر است معنای این کلمه را بیشتر توضیح بدهیم. احساس ارزشمندی یعنی من به عنوان یک انسان چه نمره ای از لحاظ ارزشمندی به خودم می دهم چقدر برای ثروت سلامتی عشق در خودم احساس لیاقت می کنم. یا به عبارت ساده تر چه برچسبی از لحاظ ارزشمندی روی خودم می زنم. شاید از خودتان بپرسید چه اهمیتی دارد که من چقدر خودم را ارزشمند ببینم کسی که توجه نمی کند اما باید خدمتتان عرض کنم که اتفاقاً نظر هیچ کسی اندازه خود شما اهمیت ندارد. از لحاظ علمی ثابت شده که احساسی که شما نسبت به خودتان دارید انرژی است و این انرژی زنده و پویاست و روی دیگران تاثیر می گذارد. این انرژی حالت مغناطیسی دارد و افراد را از شما دور یا به شما نزدیک می کند.


برچسب ارزشمندی یعنی چه؟


شاید تا به حال برای خرید لباس به فروشگاه‌ های مختلفی رفته است بعضی از جاها لباس ها به حراج گذاشته می شوند و مردم این لباس ها را به این طرف و آنطرف پرت می کنند و در نهایت یکی را انتخاب می کنند و باز هم نگاه می کنند ببیند آیا به اندازه کافی خوب هست یا نه. اما بعضی از فروشگاه ها لباس ها را در ویترینی شکیل قرار می دهند و مردم حتی اجازه دست زدن به آن را هم ندارند چقدر همه دوست دارند آن لباس را داشته باشند و تنها کسانی می توانند آنرا تهیه کنند که بتوانند قیمت برچسب روی آنرا پرداخت کنند. پس اگر برچسب روی یک لباس اینقدر روی طرز رفتار مردم تغییر ایجاد می کند چطور انتظار دارید برچسبی که انسانها روی خودشان می زنند اهمیتی نداشته باشد!


تکنیک آینه برای افزایش احساس ارزشمندی


یکی از بهترین روشها و همینطور ساده ترین روشها برای افزایش احساس ارزشمندی تکنیک آینه است. شاید باورتان نشود اما یکی از مهمترین روشها برای اینکه احساس کنید انسان ارزشمندی هستید و لیاقت تمام چیزهای مورد علاقه خود را دارید عبارات تاکیدی است که شما در مقابل آینه به خودتان می گویید. اما این عبارات باید با قدرت و احساس خوب همراه باشد تا تاثیر خود را بگذارد. لطفاً عجول نباشید و حداقل 21 روز ادامه بدهید تا تاثیر آنرا با چشم خودتان مشاهده کنید. عبارات تاکیدی کاملا شخصی است و هر فرد می تواند عبارت مورد علاقه خود را بسازد و با خود تکرار کند.



احساس ارزشمندیعزت نفستکنیک آینهانرژیبرچسب‌ها
یه معلم عاشق در زمینه رشد و توسعه فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید