همزمان با سومین سالگرد بازگشایی گالری «هان»، طراحیهای "ههوال قربانی" و "هدیس شهبازی" تحت عنوان «وضعیت واپاشی» در شیراز به نمایش گذاشته شدهاست. در این نمایشگاه، پرترههایی رو به انتزاع را شاهدیم که در آنها سوژهها از فرم رئال خارج شدهاند.
دفرمه شدن و بعضاً چندگانگیِ چهرهها، گویی بازتابی از شرایط زندگی انسان مدرن است. شخصیت تابلوهای «وضعیت واپاشی» غمزدهاند و تجربهای مالیخولیایی را از سر میگذرانند. عمدۀ پرترههای ههوال قربانی، در پسِ رنگهای تیره پنهان شدهاند و حس درونی خود را فریاد میکشند. چهبسا رنگی هم اگر دیده میشود، در راستای همین مفهوم مالیخولیایی معنا میگیرد.
سوژههای حدیس شهبازی، درونگراتر به نظر میآیند. آنها تسلیم و در حال نظارۀ شرایط هستند. قطرات اشکِ پرترهها همچون گدازههای آتشفشان برچهرهشان نقش بسته و حالتی از استیصال در آنها مشهود است. زن و زنانگی، نقش پررنگی در کارهای حدیس شهبازی ایفا میکند. زن، مادر این جهان فانیست. گویی آنها همچون خطوط نقشبسته بر تابلوها از پیچیدگی بیشتری بهرهمند هستند.
قرار گرفتن آثار این دو نقاش در کنار یکدیگر به انتخاب فواد شریفی، ارتباط معناداری به وجود آورده و مفهومِ فروپاشی را در نظر بیننده القا میکند. «وضعیت واپاشی» تا بیست و نهم مهرماه در گالری «هان» ادامه خواهد داشت.